Menu
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut

Jak sprzedawać skuteczniej, pracując mniej? To pytanie zadaje sobie wielu sprzedawców, których praca polega w większości na przygotowywaniu raportów, ręcznym wypełnianiu danych i wykonywaniu zimnych telefonów. Dobra wiadomość jest taka, że świat marketingu B2B i sprzedaży już na dobre przeniósł się do sfery online, która oferuje tysiące możliwości sprawnego zarządzania zadaniami w ramach tych profesji.  Jednym z takich rozwiązań jest Hubspot Sales Hub.

Co to jest HubSpot Sales Hub?

To kompleksowe, zintegrowane narzędzie do automatyzacji sprzedaży, które nie tylko dostarcza sprzedawcom cenne dane i raporty, ale także automatyzuje wiele wykonywanych dotąd ręcznie czynności. Hubspot Sales pozwala na odciążenie sprzedawców od zadań manualnych i pozwala im skupiać się na kluczowych dla biznesu czynnościach.

Dlaczego HubSpot Sales?

  1. Otrzymuj leady gotowe na proces sprzedaży

Zazwyczaj tylko jedna trzecia czasu pracy sprzedawcy jest poświęcana na faktyczną sprzedaż. Pozostała część to przygotowywanie raportów, wykonywanie zimnych telefonów i nieefektywne próby pozyskiwania nowych leadów. Taki stan rzeczy nie pozwala na skupienie się na kontaktach już pozyskanych, które są potencjalnie wartościowe, a co za tym idzie – obniża efektywność działań sprzedażowych, a dodatkowo marnuje czas na zajmowanie się kontaktami, które nigdy od nas nie kupią.

Hubspot Sales Hub pozwala na automatyczną klasyfikację leadów w taki sposób, aby do sprzedawców trafiały jedynie najbardziej wartościowe kontakty i aby mogli oni w pełni poświęcić się ich rozwijaniu.

  1. Personalizuj działania

Gdy brakuje nam czasu nawet na klasyfikację leadów, trudno myśleć o personalizacji działań sprzedażowych. Mailing wysyłany masowo najczęściej jest nieefektywny, gdyż nie umożliwia trafienia z właściwym komunikatem do właściwych odbiorców.

Hubspot Sales Hub pozwala na dobranie treści wiadomości do poszczególnych grup klientów na podstawie analizy ich zachowania na stronie internetowej, czytania ofert wysyłanych mailem oraz zlecenie ich automatycznej wysyłki. Dzięki temu maile zawsze trafiają do właściwych osób we właściwym czasie, co więcej – bez aktywnego udziału sprzedawców.

  1. Popraw przepływ informacji

Aby działania sprzedażowe były naprawdę skuteczne, sprzedaż i marketing muszą ze sobą ściśle współpracować. W końcu marketing odpowiada za dostarczenie odpowiednio sklasyfikowanych leadów, a sprzedaż dzieli się z marketingiem cennymi danymi niezbędnymi do dalszej optymalizacji procesu ich pozyskiwania. Niestety, ręcznie wykonywane raporty nie zawsze przekazują pełne informacje o efektach wdrażanych działań.

Raporty powstające automatycznie w Hubspot Sales Hub zawierają szczegółowe informacje o klientach i ich reakcjach na komunikaty, dzięki czemu wymiana informacji między tymi dwoma działami może zachodzić znacznie sprawniej. Dzięki temu zawsze wiadomo, na jakim etapie lejka sprzedażowego znajdują się poszczególne leady oraz jakie czynności muszą zostać wykonane, aby przesunąć je dalej.

New call-to-action
  1. Podnieś efektywność procesu sprzedaży

Proces pozyskania klienta składa się z kilku etapów, takich jak rozdzielanie zadań, wykonywanie telefonów, wysyłanie maili follow up czy umawianie spotkań. Każdy z nich zajmuje mnóstwo czasu. Czy nie lepiej byłoby go poświęcić na dopracowanie oferty lub bezpośredni kontakt z klientem?

Hubspot Sales Hub posiada szereg narzędzi, który pozwolą Ci zautomatyzować rutynowe czynności:

  • Przypisze do Ciebie tylko leady gotowe na sprzedaż,
  • Powiadomi Cię o aktywności Twoich leadów i ich gotowości do zakupu,
  • Będzie automatycznie monitorował Twoje interakcje z każdym z kontaktów,
  • Będzie wysyłał automatyczne serie e-maili dopasowanych do profilu Twojego leada,
  • Umożliwi automatyczne rezerwowanie spotkań bezpośrednio w Twoim kalendarzu.
  1. Zdobądź wiedzę o użytkownikach Twojej strony

Dzięki narzędziom Hubspot Sales Hub wiesz dokładnie, kto przegląda treści na Twojej stronie. Dzięki temu możesz kierować do poszczególnych odbiorców właściwe komunikaty. Taka wiedza o kliencie pozwala lepiej przygotować się do spotkań bezpośrednich, gdyż wiesz, z jakimi materiałami Twój rozmówca już się zapoznał i szybciej możesz przejść do rzeczy. Co więcej, na podstawie zdobytych informacji jeszcze na wczesnym etapie możesz też zweryfikować, czy lead jest wartościowy i czy w ogóle warto nad nim pracować.

Narzędzia HubSpot Sales Hub

Hubspot Sales Hub to szereg narzędzi, które znacznie ułatwiają codzienną pracę sprzedawcy. Są to między innymi:

  • Automatyzacja działań sprzedażowych – automatyczne przypisywanie leadów, zadań, ocena leadów pod katem sprzedażowym, automatyzacja przypomnień,
  • System oceny leadów, dzięki któremu automatycznie otrzymasz te najbardziej wartościowe kontakty, aby poświęcić im maksimum uwagi,
  • Wzory e-maili, na podstawie których przygotujesz spersonalizowane wiadomości i automatycznie uzupełnisz je danymi klientów,
  • Serie e-maili, dzięki którym automatycznie roześlesz odpowiednie wiadomości do wyselekcjonowanych grup odbiorców w zależności od pozycji leada w lejku sprzedażowym bądź jego zainteresowań,
  • Monitorowanie maili, które wskaże Ci, czy odbiorca odczytał Twoją wiadomość i czy podjął z nią interakcje, np. pobrał załącznik albo kliknął w odnośnik,
  • Przechowywanie dokumentów, dzięki któremu będziesz mógł sprawnie przekazywać pliki sprzedażowe klientom oraz zbierać informacje o tym, jak dużo czasu spędzili na zapoznanie się z nimi. W ten sposób poznasz zainteresowania swoich kontaktów i będziesz mógł optymalizować materiały.
  • Kalendarz, w którym szybko zarezerwujesz spotkania zarówno z klientami, jak i członkami zespołu,
  • Czat, za pośrednictwem którego będziesz mógł rozpocząć rozmowę na żywo z klientem, który przegląda Twoją stronę,
  • Rozmowy telefoniczne, które wykonasz bezpośrednio przez Hubspot Sales Hub,
  • Możliwość generowania raportów zawierających wszystkie dane, których potrzebujesz, w przystępnej i przejrzystej formie.

Użytkowanie Hubspot usprawnia codzienną pracę i pozwala na skuteczne i systematyczne wdrażanie strategii sprzedażowej. Działania stają się bardziej logiczne i uporządkowane, zadania rozdzielone, a prace administracyjne ograniczone do minimum. Dzięki temu Twój zespół może zajmować się tylko kluczowymi zadaniami, co w krótkim czasie jest w stanie znacznie poprawić Twoją efektywność.

Wypróbuj Hubspot Sales Hub już dziś zupełnie za darmo! Umów się z nami na prezentację, podczas której opowiemy Ci o jego najciekawszych i najbardziej przydatnych funkcjach.

New call-to-action

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194