Mobilny CRM – podstawowe narzędzie pracy każdego handlowca

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut

Mobilny CRM to narzędzie, które jest niezbędne w pracy współczesnego handlowca. Era papierowych kalendarzy już dawno odeszła do lamusa. Aplikacja CRM działająca na tabletach i smartphonach to już nie tylko udogodnienie, ale raczej „must have”.

Spis treści:


Zakładki w widoku powitalnym aplikacji:

Ja od zawsze byłem zwolennikiem wykorzystywania nowoczesnych technologii w sprzedaży.

W związku z tym testowałem wiele różnych rozwiązań, które są dostępne na rynku. Zarówno desktopowych, jak i mobilnych. Najlepsze wrażenie zrobił na mnie bez wątpienia mobilny system CRM HubSpot. Jestem nie tylko jego użytkownikiem i wielkim zwolennikiem, ale także wdrożeniowcem. Pomagam firmom wyposażyć handlowców w narzędzie, które znacznie podniesie wygodę i efektywność ich pracy. 

Dzisiaj dam Ci przedsmak korzystania z HubSpota. Omówię jego funkcjonalność oraz możliwości, jakie stwarza w dziale sprzedaży. Aplikacja CRM HubSpot jest dostępna na urządzenia z systemem IOS oraz Android. 

Co istotne możesz ją mieć za darmo jako dodatek do bezpłatnej wersji HubSpota. Wystarczy pobrać aplikację i zalogować się swoimi danymi z HubSpot Online.

mobilny crm hubspot

Today

Pierwsza zakładka, która wyświetla się w widoku powitalnym.

Przedstawia zadania i spotkania zaplanowane na dany dzień. Dużym atutem jest możliwość synchronizacji z kalendarzem Google lub Outlook. Dzięki temu w aplikacji CRM Hubspot, będziesz miał stały podgląd do tych danych. Ze względu na ograniczenia widoku mobilnego na ekranie wyświetlają się 3 zadania i spotkania. Oczywiście z poziomu aplikacji możesz przejrzeć również kolejne.

W systemie dostępne są 3 typy zadań: To Do, Call, Email. W zależności od wybranego wariantu wyświetla się możliwość natychmiastowego wykonania zadania. Dużym udogodnieniem jest możliwość dzwonienia bezpośrednio z aplikacji. O tym jednak opowiem nieco później.

Contacts

Mobilny CRM nie może obejść się bez listy kontaktów. W zakładce Contacts dostępna jest pełna lista kontaktów i firm przypisana do danego użytkownika w Hubspot. Wszystkie dane, które wprowadzisz w biurze, będą automatycznie dostępne w Twojej aplikacji. Działa to także w drugą stronę. Dane kontaktowe możesz dodać bezpośrednio z poziomu aplikacji CRM.

Dostępne są 3 formy wprowadzania danych:

  1. Klasyczne wpisywanie
  2. Import kontaktu z telefonu
  3. Skaner wizytówek (np. stopki w mailu)

Ważną funkcjonalnością, jaką udostępnia mobilny system CRM, jest opcja dzwonienia. Z poziomu aplikacji możesz także wysłać maila lub krótką wiadomość tekstową. Po zakończeniu połączenia na ekranie pojawia się tzw. Post Call Logging. To miejsce, w którym możesz oznaczyć, czy udało się nawiązać połączenie, dodać notatkę z rozmowy lub ustawić follow up. Po zapisaniu wszystkie informacje trafią do zakładki Activity w podglądzie kontaktu. Nie musisz już notować do kogo i kiedy wykonałeś połączenie. Wystarczy kliknąć przycisk Save w aplikacji i wszystkie dane dopiszą się do Twojego kontaktu.

pobierz ebook jak wybrać CRM dla małej firmy

Deals

Transakcje to moduł, który handlowcy lubią najbardziej!

Aplikacja CRM HubSpot umożliwia Ci stały podgląd do listy transakcji. W tej zakładce masz także możliwość „ręcznego” dodania szansy sprzedaży. Synchronizacja danych działa analogicznie do poprzednich modułów. W zależności od stopnia zaawansowania procesu sprzedaży każda transakcja może być zaliczona do 1 z 7 Deal Stage (etap transakcji).

Mobilny CRM pozwala powiązać wpis w zakładce Deals z konkretnym kontaktem. Do każdego wpisu możesz dodawać notatki, zadania i aktywności, a także uzupełniać dane w poszczególnych transakcjach i przenosić je na inne etapy sprzedaży.

Activity feed

Activity feed to z punktu widzenia codziennej pracy ostatni element menu. Mobilny system CRM pozwala na bieżąco śledzić zaangażowanie Twoich leadów w publikowane, przesyłane i udostępniane treści. To jeden z fundamentów metodologii inbound sales.

Zakładka Activity Feed pozwala Ci śledzić następujące reakcje:

  • Email opens – osoby, które otworzyły wysłaną przez Ciebie wiadomość email
  • Email clicks – osoby, które kliknęły link umieszczony w wiadomości email
  • Send email – wysłane przez Ciebie wiadomości email
  • Lead visits – kontakty zakwalifikowane jako lead, które odwiedziły stronę www
  • Prospect visits – kontakty zakwalifikowane jako prospect, które odwiedziły stronę www
  • Document views – osoby, które otworzyły wysłane przez Ciebie dokumenty sprzedaży
  • Meetings – osoby, które zarezerwowały termin spotkania z Tobą przez udostępniony kalendarz
  • Forms – osoby, które wypełniły formularz kontaktowy na stronie

More

Oprócz 4 podstawowych modułów, mobilny CRM ma jeszcze kilka funkcjonalności zebranych w zakładce More.

To właśnie tutaj znajdują się:

  • Taski, czyli podgląd wszystkich zadań w systemie
  • Business Card Scanner, czyli wspomniany już wcześniej skaner wizytówki, który pozwala na utworzenie kontaktu z zaczytanych danych
  • Conversations, czyli zbiór wszystkich konwersacji z podziałem na wiadomości przypisane do Ciebie oraz nieprzypisane
  • Settings, czyli popularne ustawienia, które pozwalają m.in. włączać powiadomienia oraz raportować błędy o aplikacji

To w zasadzie wszystko, jeśli chodzi o krótką charakterystykę aplikacji crm HubSpot.

Wiesz już, że nie jest to jedynie prosta apka do uzupełniania danych. Mobilny CRM HubSpot to w pełni funkcjonalne narzędzie pracy handlowca w terenie. Możliwość zarządzania całym procesem sprzedaży na smartphonie lub tablecie.

Porównaj teraz aplikację HubSpot z narzędziami, jakie wykorzystują Twoi handlowcy. Ich praca może stać się jeszcze bardziej efektywna, co w prosty sposób przełoży się na wynik sprzedaży.

Zastanawiasz się, w jaki sposób? Mogę pokazać Ci te korzyści krok po kroku.

Umów się na spotkanie online i przekonaj się sam, jak mobilny CRM HubSpot może wspomóc Twoją firmę!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn