Skip to content
businessweb
  • English
  • Polski
En
Oct 29, 2025

Ile kosztuje budowa interfejsu do HubSpot?

Mariusz Gliński

Budowa interfejsu do HubSpot to złożony proces wymagający zarówno technicznej wiedzy, jak i dostosowania do potrzeb konkretnej organizacji. W zależności od zakresu prac oraz wymagań integracyjnych, koszty mogą się różnić. W tym artykule szczegółowo omówimy nasze podejście do budowy interfejsów HubSpot, ich koszty oraz zastosowania, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć to zagadnienie.

Jeżeli pracujesz w dziale informatyki skorzystaj z naszego poradnika HubSpot dla CIO, znajdziesz w nim wiele przydatnych informacji i linków do stron przybliżających techniczną stronę wdrożeń HubSpot. 

 

1. Zakres usług BusinessWeb przy budowie interfejsu HubSpot

 

Szkolenie z zasad interfejsowania

Jeśli Twój zespół IT ma doświadczenie w integracji z interfejsami REST API, pierwszym krokiem będzie zapewnienie mu odpowiednich szkoleń dotyczących podłączania interfejsów do HubSpot.

Nasz szkolenie obejmuje:

  • Zapoznanie z metodami podłączenia do HubSpot.
  • Omówienie metod autoryzacji i autentykacji.
  • Sposoby łączenia zewnętrznych aplikacji i ich monitorowania.
  • Konfigurację środowiska developerskiego.

Koszt takiego szkolenie to 3800 zł + VAT. Jest ono prowadzone w formie spotkania online i obejmuje zakres do 2 godzin. 

 

Wsparcie w trakcie budowy i podłączenia interfejsu

W trakcie procesu budowy dedykowanego interfejsu (tam gdzie nie mamy gotowych rozwiązań z marketplace HubSpot)  oferowane jest wsparcie techniczne, obejmujące:

  • Konsultacje dotyczące dokumentacji API.
  • Pomoc w analizie i projektowaniu interfejsów.
  • Konfigurację HubSpot w zakresie mapowania danych.

Koszty tu są zależnie od zakresu i rodzaju interfejsów. Omawiamy je w dalszej części artykułu.

 

Testy i migracja interfejsu

Finalnym etapem jest testowanie oraz migracja interfejsu do środowiska produkcyjnego:

  • Przygotowanie środowiska testowego.
  • Testowanie integracji i konsultacje techniczne.
  • Migracja interfejsu na środowisko produkcyjne.

Koszty tu są zależnie od zakresu i rodzaju interfejsów. 

 

2. Koszty interfejsowania – podejścia i wyceny

 

W ramach budowy integracji pomiędzy HubSpot a posiadanym przez Ciebie system, mogą wystąpić następujące 3 scenariusze integracji.

 

Scenariusz 1 - Gotowy interfejs/wtyczka do HubSpot z HubSpot Marketplace

To najprostsze i najtańsze podejście do budowy interfejsu. Wtyczki z HubSpot Marketplace są łatwe w instalacji i konfiguracji. Typowe scenariusze:

  • Integracja z popularnymi narzędziami (np. Stripe, PayPal, Trello, Asana, Zoom, Gmail, Microsoft Teams).
  • Wtyczki do central telefonicznych (Cloudtalk, Aircall)

Koszty:

  • W przypadku prostych wtyczek, które nie wymagają dodatkowej konfiguracji, koszty mogą być zerowe i uwzględnione w ramach prac wdrożeniowych, poza ewentualną opłatą za aplikację w Marketplace (licencja aplikacji którą chcesz do HubSpot podłączyć).
  • Jeśli aplikacja wnosi złożone funkcje (np. dotyczy to np. central telefonicznych), może być konieczne wsparcie techniczne w integracji, którego koszt wynosi od 10 do 20 godzin pracy zespołu (4500-9000 PLN netto). Wynika to ze skomplikowania procesów telefonicznych wspieranych przez centrale i bardziej zaawansowanej ich integracji w procesy biznesowe, jakie chcesz realizować na HubSpot.

2. Połączenie z gotowym interfejsem, który ma punkty dostępowe API (np. SMS API, Fakturownia)

 

To podejście wymaga więcej pracy niż gotowe wtyczki, ale jest mniej skomplikowane niż pełna integracja z systemami które nie posiadają interfejsu do HubSpot. Scenariusze:

  • Integracja z systemami do wysyłki SMS (np. Twilio, SMSAPI).
  • Połączenie z narzędziami do fakturowania (np. Fakturownia, InFakt).
  • Podłączenie z systemami informacji i firmach (np. GUS) 

Koszty:

  • Jeżeli BusinessWeb posiada gotowe rozwiązania (np. do SMS API lub Fakturowni), koszt licencji kodu interfejsu wynosi 2500-5000 PLN netto, a prace konfiguracyjne od:
    • 10-20 godzin dla SMS API (4500-9000 PLN netto).
    • 20-40 godzin dla Fakturowni (9000-18000 PLN netto).
  • Koszty te zależą od poziomu integracji interfejsu z procesami biznesowymi firmy, na przykład od liczby scenariuszy wysyłania SMS, szablonów tekstów, a w przypadku faktur, od rodzaju faktur oraz scenariuszy ich wyzwalania i obsługi.

  • W przypadku, gdy interfejs musi być budowany od zera, koszty będą wyższe i zależą od złożoności integracji. Musimy tu zakładać zakres 40-120 godzin, ze względu na konieczność rozpoznania samego interfejsu, jego testów początkowych i zrozumienia jego działania. 

Uwagi dodatkowe:

Do tego podejścia wymagana jest licencja HubSpot Operations Hub Professional, która kosztuje 890 USD/miesiąc. Wynika to z tego, że BusinessWeb musi zbudować interfejs po stronie HubSpot. Koszty tej licencji można obniżyć, wybierając HubSpot Customer Platform Professional – opłacalną opcję przy zakupie co najmniej dwóch Hubów w wersji Professional (np. Sales i Marketing).

Korzystanie z HubSpot Operations Hub eliminuje potrzebę tworzenia dodatkowej infrastruktury serwerowej opartej na AWS lub Microsoft Azure oraz jej zarządzania, co znacząco upraszcza infrastrukturę i redukuje całkowite koszty zarządzania infrastrukturą interfejsów. Masz bowiem wszystko po stronie HubSpot. 

 

3. Połączenie z systemem, który nie ma gotowych integracji i punktów dostępowych (np. system ERP nie posiadający gotowego interfejsu)

 

To najbardziej zaawansowane podejście do budowy interfejsu, które wymaga współpracy z dostawcą systemu systemu ERP (lub innego systemu jaki chcesz podłączyć) lub zespołem IT Twojej firmy. Proces obejmuje:

  • Szkolenia dostawcy lub Twojego zespołu z zasad integracji i testowania interfejsów HubSpot
  • Wsparcie w zakresie pomocy technicznej z budową interfejsów do HubSpot
  • Bieżące konsultacje
  • Pomoc w testach interfejsów oraz ich migracji na środowisko produkcyjne

Koszty:

  • Szkolenie wprowadzające do interfejsowania HubSpot: 3800 PLN netto.
  • Wsparcie w integracji (10-20 godzin): 4500-9000 PLN netto. Tutaj nie ma zazwyczaj większych kosztów, bowiem gro prac wykonywanych jest po stronie dostawcy ERP lub Twojego zespołu IT. 
  • Dodatkowe koszty mogą obejmować zakup licencji interfejsowych po stronie systemu ERP, które są specyficzne dla danego dostawcy. Dla przykładu Comarch wymaga modułu integracji za ok 20.000 zł.

Uwagi dodatkowe:

Największe koszty w tym podejściu dotyczą strony systemu ERP lub systemu który chcesz podłączyć, ponieważ to on wymaga rozbudowy lub dopasowania logiki do integracji z HubSpot. Dlatego po naszej stronie pozostają szkolenia i dość nieduże wsparcie techniczne. 

 

Podsumowanie

Koszty budowy interfejsu do HubSpot różnią się w zależności od wybranego podejścia:

  • Gotowe wtyczki: najtańsza i najszybsza opcja, idealna dla prostych procesów biznesowych.
  • Integracje z gotowymi API: zapewniają elastyczność, a koszty zależą od stopnia dostosowania.
  • Integracja z systemami ERP: najbardziej złożona i wymagająca współpracy z zespołem IT lub dostawcą systemu.

Inwestycja w interfejsy do HubSpot to krok, który pozwala na pełne wykorzystanie potencjału tej platformy, dostosowując ją do specyfiki Twojej firmy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowie interfejsu, skontaktuj się z nami, aby uzyskać szczegółową wycenę oraz indywidualną ofertę.

Spread the word
  • Share this blog post on Twitter
  • Share this blog post on Facebook
  • Share this blog post on LinkedIn
Mariusz Gliński
Leave a comment
Top label

Build a website with /adamant

  • Default HubSpot Blog
Adamant HubSpot Theme by Kohorta
© 2025. All rights reserved

We are always on the lookout for great talent to work with

View Open Positions

We share insights with our audience across social media. Check out our latest posts:

hubspot icon linkedin-in icon dribbble icon youtube icon