Menu

Zapewnij pięć źródeł pozyskania klienta

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 1 minute

Budowa skutecznej sprzedaży w małej firmie wiąże się z zapewnieniem odpowiedniej ilości różnych sposobów pozyskania klienta. Jeżeli swoją działalność opierasz tylko na jednym źródle, to pomimo iż może ono być bardzo dobrym sposobem pozyskania klienta, docelowo może być dla Ciebie ryzykowne.  Sytuacja biznesowa często ulega zmianie. Mając tylko jeden sposób pozyskania klienta, w dłuższej perspektywie wystawiamy się na potencjalną utratę przychodów.

Niezależnie od sukcesów w pozyskiwaniu klienta warto sukcesywnie poszukiwać nowych źródeł zapewniających ich równomierny przypływ. Jakie masz możliwości? Wszystko zależy od tego co dziś robisz, ale Twoja lista może posiadać:

  • pozyskanie klientów za pomocą reklamy internetowej, swojej strony internetowej i jej pozycji w Google
  • pozyskanie klientów za pomocą poleceń uzyskiwanych od klientów
  • wykorzystywanie list mailingowych zakupionych bądź zdobytych w wyniku własnych działań
  • bezpośrednie kontakty telefoniczne i mailowe z potencjalnymi klientami
  • działania związane z prowadzeniem bloga i pozyskiwania klientów, dzięki dzieleniu się własną wiedzą
  • prace związane prowadzeniem działań w Social Media.

Ważne jest takie zbudowanie systemu sprzedaży, który zapewnia pozyskanie klienta z co najmniej 5 źródeł. Zapewni to Tobie zrównoważony dostęp do nowych klientów. Tam gdzie w jednym ze źródeł może być spadek sprzedaży, inne źródło może radzić sobie znacznie lepiej i dostarczać więcej klientów.

Jednym z najbardziej pewnych źródeł klienta są działania, za które musisz zapłacić

Pamiętaj, że najbardziej wartościowe są te działania, za które musisz zapłacić. Charakteryzują się one małą zmiennością, nie są zależne od różnych trendów. Zawsze ktoś, komu zależy na zarobieniu pieniędzy będzie starał się dostarczyć lepsze rozwiązania i ciągle je rozwijał. Dodatkowo masz zawsze dostępne dane, które pomogą Tobie wyciąć te działania, które nie dają zwrotu.

Przeczytaj również:

pozyskiwanie leadów b2b
lead marketingowy
Hubspot CRM
Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
system CRM co to jest?
Jak tworzyć persony
Call To Action
Landing page jak zrobić?
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194