Menu

Szukają online ale kupują offline

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

Coraz częściej klienci, którzy szukają produktów i usług w Internecie, nie decydują się na ich zakup poprzez stronę internetową, ale kierują się do tradycyjnych sklepów i usług w swojej okolicy. Miejsca takie są często np. po drodze z pracy, odwożąc dziecko do przedszkola itp.

Robimy tak bowiem chcemy wyszukać najlepszą ofertę cenową, a później bardzo często samemu odebrać produkt. Zależy nam na bezpieczeństwie transakcji ,czy chęci zobaczenia produktu przed jego zakupem.

Z drugiej strony wiele z usług można znaleźć w Internecie, ale skorzystać tylko osobiście. Dotyczy to stomatologów, usług remontowych, fryzjerskich, opieki nad dziećmi itp. Sytuacja taka daje duże możliwości małym firmom na pozyskanie nowych klientów poprzez Internet. Szanse te pojawiają się bowiem klienci coraz częściej szukając usług w Internecie podają lokalizację usługi. Np. szukając fryzjera wpisują w przeglądarkę „Fryzjer Warszawa”, przeglądarka wtedy pokazuje im wyniki stron znajdujących się w Warszawie.

Jeżeli nasz firma działa w jakimś mieście lub dzielnicy miasta, warto wykorzystać usługi pozycjonowania lokalnego. Zapewnią nam one pojawienie się na pierwszych miejscach wyników w przeglądarce Google, wtedy gdy klient szuka usługi podając jej lokalizację. Nasza firma pojawi się także na mapach Google.

Klienci jeżeli klikają w wyniki w wyszukiwarce, praktycznie tylko klikają w pierwsze miejsca. Coraz częściej też szukają firm na mapach Google. Oznacza to, że jeżeli Państwa strona będzie na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarce bądź będzie widoczna na mapie, klienci trafią na Państwa stronę, a nie na stronę konkurencji. Może to znaczenie wpłynąć na pozyskanie nowych klientów.

Małe firmy wcale nie muszą przegrać z tymi działającymi w Internecie. Muszą jednak wykorzystywać Internet do skierowania klientów do swoich fizycznych lokalizacji. Dobra strona internetowa będąca wizytówką firmy, dodatkowo wsparta pozycjonowaniem lokalnym, może w znacznym stopniu wpłynąć na sukces małego biznesu. Potencjał na takie działania jest duży, ponieważ nadal wiele z lokalnych i małych firm nie korzysta z takich usług. Oznacza to duże możliwości, aby na lokalnym rynku pobić konkurencje.

Trendy związane z tym, że wiele z produktów i usług przechodzi do Internetu, są nie do odwrócenia. Możemy jednak je znacznie wykorzystać na naszą korzyść. Przygotujmy się do prezentacji naszej firmy on-line, a później powitajmy naszych nowych klientów w naszym sklepie czy salonie usługowym off-line. Pozycjonowanie lokalne zapewni nam transfer klientów z Internetu do naszych fizycznych lokalizacji.

Przeczytaj również o:

Pozyskiwanie leadów/a>
Hubspot CRM
Inbound Marketing
Tworzenie ofert handlowych
Co to jest CRM
Buyer persona
Call To Action
Jak zrobić landing page
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194