Strategie cenowe a usługi dodatkowe

by Mariusz Gliński

Strategie cenowe a usługi dodatkowe

by Mariusz Gliński

by Mariusz Gliński

Jeśli posiadamy te same usługi lub produkty co konkurencja o podobnym zakresie i funkcjach, to bardzo często klientowi pozostaje jeden czynnik, po którym dokona wyboru. Jest nim cena.

Prowadzi to do trudnej sytuacji, ponieważ silna konkurencja sprawia, że każdy musi obniżać swoje marże. Ciągłe obniżanie cen prowadzi do wojny cenowej.

Jest jednak rozwiązanie. Należy przyjąć odpowiednią strategie cenową, polegającą na kreowaniu dodatkowych usług w ramach sprzedawanej oferty.

Strategia cenowa – Rozszerzaj swoją ofertę o dodatkowe usługi

Jeśli dodasz do swojej oferty więcej usług, zostaniesz bardziej zauważony. Ważne, aby te usługi były związane z tym co klientowi sprzedajesz. Jeśli przykładowo sprzedajesz sprzęt elektroniczny, zapewnij darmowy montaż sprzętu kupionego w Twoim sklepie. Twoja pomoc może być dla klienta wartościowsza niż niższa cena zakupu. Wtedy nawet, jeśli nie będziesz miał najniższych cen, to klient, który będzie chciał mieć montaż ‘z głowy’, kupi produkt u Ciebie. Takich dodatkowych benefitów można zapewnić dużą ilość. Produkty czy usługi które sprzedajemy, są często skomplikowane. Dlatego warto je rozbudować o usługi, które ułatwiają klientom ich użycie.

Strategie cenowe a usługi dodatkowe
Oceń artykuł
Udostępnij...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestBuffer this pageEmail this to someonePrint this page

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top