Darmowe szablony maili do klientów B2B

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 5 minut

Znasz to? Uruchamiasz swój program pocztowy, otwierasz swoją skrzynkę odbiorczą i… jak zwykle zaczynasz od usuwania widomości, które uznajesz za niepotrzebny spam.

Normalka. Jesteś już przyzwyczajony. Ale kiedy jesteś przedstawicielem handlowym, to ostatnia rzecz, jaką chciałbyś, aby zrobił Twój odbiorca.

W końcu to właśnie mail jest tym kanałem komunikacji, przez który inicjujesz, zarządzasz i zamykasz większość transakcji. Bez skutecznego procesu emaili do klientów, nie zwiększysz skuteczności sprzedaży B2B.

Właśnie dlatego warto podejrzeć, jak znani specjaliści konstruują swoje maile sprzedażowe B2B. Zgromadziliśmy dla Ciebie 12 szablonów maili, których autorami są Jill Konrath (ekspertka ds. sprzedaży, autorka bestsellerów i popularna prelegentka) oraz specjaliści z platform HubSpot, Reppify i Breakthrough Email.

Uwaga: Każdy z poniższych szablonów wiadomości e-mail możesz skopiować i wkleić do Twojej wiadomości e-mail i HubSpot CRM.

 

Szablon maila do zimnych kontaktów (Jill Konrath)

Twoi potencjalni klienci cenią swój czas. Dlatego pierwsza wiadomość o ofercie powinna być krótka, konkretna, ale bardzo uprzejma. Skup się na realnej wartości produktu, który sprzedajesz.

Dane z Impact Communication pokazują, że 70% osób podejmuje decyzje o zakupie, bo szuka rozwiązania swojego problemu.

Jak powiedziała Jill Konrath: Twoje produkty, usługi i rozwiązania znaczą mniej od Twojej wiedzy, doświadczenia i korzyści, jakie dajesz swoim klientom.

Poniższe trzy szablony maili, udostępniane przez firmę Jill Konrath, powinny pomóc w osiągnięciu tego celu.

Szablon 1: Przedstawienie wartości wynikającej z naszego doświadczenia

[Imię Nazwisko Klienta],

pracując z innymi [branżami lub stanowiskami], zauważyliśmy, że jedną z kluczowych kwestii, z którymi borykają się pracownicy, jest [kluczowa kwestia]. W zeszłym roku pomogliśmy wielu firmom [cel pomocy], co zaowocowało [oszczędnością pieniędzy, dodaniem przychodów, wzrostem wydajności].

Jeśli Ty także masz podobny problem, zapraszamy do krótkiej rozmowy telefonicznej. Możemy przedstawić kilka pomysłów, które mogą Ci pomóc.

Pozdrawiamy serdecznie
[Podpis]

Szablon 2: Publikacja wiadomości/news przez firmę z branży która nas interesuje

[Imię Nazwisko Klienta],

ponieważ dużo pracuję z [rodzaj przedsiębiorstwa], stale śledzę wiadomości branżowe. Ostatnio zauważyłem, że podejmujesz [wykaz działań podjętych przez firmę].

Zazwyczaj, kiedy to się dzieje, [problem biznesowy] staje się priorytetem.

Dlatego pomyślałem, że może zainteresuje cię, jak pomogliśmy [podobnej firmie] szybko zrealizować ich nowe pomysły i uniknąć typowych problemów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do krótkiej rozmowy telefonicznej. Czy pasuje Ci [dzień, czas]?

Pozdrawiam serdecznie
[Podpis]

P.S. Jeśli akurat nie jesteś osobą, z jaką możemy rozmawiać, czy możesz wskazać nam odpowiednią osobę?

Szablon 3: Udostępnienie wiedzy

[Imię Nazwisko Klienta],

Twoja ostatnia wiadomość na LinkedIn w tym tygodniu o [temat] skłoniła  mnie do paru przemyśleń. Znalazłem artykuł na temat [Nazwa artykułu], który może pomóc Twojej firmie w rozwoju.

Tu jest link: [URL]

Mam nadzieję, że ten artykuł będzie dla Ciebie pomocny.

[podpis]

Szablony e-maili w strategii inbound sales (HubSpot)

Lead w strategii inbound to osoba, która wyraziła zainteresowanie produktem lub usługą naszej firmy przez podjęcie działań na naszej stronie internetowej – pobrała e-booka, zarejestrowała się na webinar, pobrała kupon lub poprosiła o demo.

Badania przeprowadzone przez Inside Sales pokazują, że jeśli w ciągu pięciu minut wyślesz follow-up leadowi, który był na Twojej stronie, masz 9 x większe szanse na jego konwersję.

Tak więc, gdy nowy lead przyjdzie na Twoją witrynę, wyślij mu wiadomość przy użyciu jednego z szablonów maili od HubSpota.

Szablon 4: Lead zdobyty z contentu

[Imię Nazwisko Klienta],

ostatnio odwiedziłeś naszą stronę internetową i pobrałeś [Nazwa Treści]. Czy pobrałeś ten materiał dlatego, aby dowiedzieć się więcej o [temacie]? Czy może szukasz efektywnego pod względem kosztów rozwiązania dla [tematu]?

Właśnie  przeprowadziłem analizę na temat [Firma do której piszemy] i mam następujące wskazówki:
– [Wskazówka 1]
– [Wskazówka 2]

Co o tym myślisz?

Pozdrawiam serdecznie,
[podpis]

Szablon 5: Kolejna wizyta na naszej stronie

[Imię Nazwisko Klienta], Ty i wielu twoich kolegów z [firma] odwiedziliście naszą stronę internetową i [działanie na stronie]. Zastanawiam się, czy chcecie dowiedzieć się, jak można [rozwiązanie biznesowe]? Przeprowadziłem kilka analiz i znalazłem kilka możliwości dla Ciebie. Jeden z pomysłów, jaki mam, to [twoja sugestia oparta na badaniach]. Biorąc pod uwagę liczbę osób, jakie zainteresowały się naszą firmą, czy znajdziesz czas aby  porozmawiać z nami przez 10 minut? Mam nadzieję, że się odezwiesz. [podpis]

Szablon 6: Krótkie wprowadzenie leadu

Cześć [imię],

Niedawno odwiedziłeś nasz [tytuł strony lub post]. Pomyślałem, że szybko się z Tobą skontaktuję i zapytam, czy znalazłeś to, czego szukałeś?

Mam też dla Ciebie dodatkową porcję wiedzy:
– [URL do zasobu 1]
– [URL do zasobu 2]

Przyjrzałem się waszej firmie i chętnie podzielę się z Tobą, jak wypadacie w branżowym benchmarku. Chcesz porozmawiać jutro o [dwie propozycje terminów]?

Pozdrawiam
[podpis]

Szablony maili wykorzystujące wzajemne polecenia (Reppify)

Niezależnie od tego, czy potencjalny klient jest zaangażowany w kontakt z Tobą, czy też nie miał czasu na odpowiedź, to właściwa wiadomość może zadecydować o zamknięciu transakcji lub utracie okazji sprzedażowej.

W obszernym badaniu dotyczącym wiadomości follow-up stwierdzono, że poniższe szablony zwiększają odsetek odpowiedzi o 80% lub więcej.

Szablon 7: Polecenie poprzez wskazanie zewnętrznego kontaktu

Dzień dobry, [Imię Nazwisko Klienta]

Mój przyjaciel, [nazwa kontaktowa], pracuje teraz w firmie, która biorąc pod uwagę Twoją funkcję, może być dla Ciebie interesująca. 

Ich [Nazwa Produktu] służące do X, Y, i Z  zrobiły na nas duże wrażenie. Pomyślałem, że chcesz może lepiej przyjrzeć się temu produktowi, więc przedstawiam Was sobie tutaj: [Dane Przyjaciela], [Nazwisko Kontaktu]

Dajcie mi znać, czy mogę dalej pomóc któremuś z Was. W przeciwnym razie, zostawiam Was już sobie.  

Pozdrawiam
[podpis]

Szablon 8: Polecenie kontaktu z osobą z tej samej firmy

[Imię Nazwisko Klienta],

Pracuję dla firmy [Nazwa firmy], która robi X, Y i Z.

Myśląc o Twojej funkcji w [Nazwa firmy], chciałem przedstawić cię mojemu koledze [Nazwisko Kolegi], który jest naszym [Stanowisko Kolegi].

Nasz [Produkt] został bardzo dobrze przyjęty na rynku i myślę, że jest to coś, co może cię zainteresować.

Tak więc, [Imię Kolegi], poznaj [Imię Kontaktu]; [Imię Kontaktu], poznaj [Imię Kolegi].

Proszę, dajcie mi znać, czy mogę Wam jeszcze w czymś pomóc.

Pozdrawiam
[podpis]

Szablon 9: Dotarcie do kontaktu poprzez wspólną znajomość

[Imię Nazwisko Klienta],

[Imię] polecił mi skontaktować się z Tobą. Pracuję z nim dla firmy [Nazwa firmy], która zajmuje się X, Y i Z.

Mając na względzie Twoją funkcję w [Nazwa firmy], pomyślałem, że to może być naprawdę przydatne dla Twojego zespołu.

Nasz [Nazwa produktu] został bardzo dobrze przyjęty na rynku i myślę, że jest to coś, co może cię zainteresować!

Czy masz czas na rozmowę w przyszłym tygodniu?

Pozdrawiam,
[podpis]

Szablony maili follow-up (Breakthrough Email)

Niezależnie od tego, czy potencjalny klient nawiązał z Toba kontakt mailowy, czy przegapił Twój e-mail, szybki follow-up może zdecydować o sukcesie sprzedażowym lub porażce.

Zespół Breakthrough Email intensywnie analizował kolejne etapy sprzedaży i odkrył, że szablony follow-up mogą zwiększyć wskaźnik odpowiedzi nawet do 80% lub więcej.

Szablon 10: Szybki follow-up

[Imię Nazwisko Klienta],

Wysyłam Ci szybki follow-up na mój poprzedni e-mail. Nikt z zespołu się do mnie nie odezwał. Jeśli chcesz jednak porozmawiać, daj mi znać, kiedy masz czas.

Jeśli nie Ty jesteś osobą kontaktową, to z kim mogę  porozmawiać?

Dzięki za pomoc,
[podpis]

Szablon 11: Zamknięcie kontaktu

[Imię Nazwisko Klienta],

właśnie wysyłam follow-upy do moich poprzednich wiadomości z e-maili.  Jesteśmy w trakcie zamykania spraw na ten miesiąc. Zazwyczaj, gdy ktoś się do mnie nie odezwał, oznacza to, że albo jest naprawdę zajęty, albo nie jest zainteresowany.

Jeśli nie jesteś zainteresowany, czy mam twoją zgodę na zamknięcie tematu?

Jeśli nadal jesteś zainteresowany, jaki kolejny krok polecasz?

Dziękuję za pomoc.

[podpis]

Szablon 12: Follow-up – aktualizacja danych klienta

[Imię Nazwisko Klienta],

piszę, aby wysłać Ci follow-up w związku z naszą ostatnią rozmową. Mój szef poprosił mnie o informacje na temat statusu prowadzonych przez tematów. Powiedziałem mu, że nie znam aktualnej sytuacji. Nie jestem pewny, czy chcesz kontynuować dalsze rozmowy.

Co jakikolwiek kolejny krok ma sens?

Dzięki,
[podpis]

Użyj Szablonów e-mail, aby zwiększyć współczynnik konwersji

Wysyłanie właściwych maili we właściwym czasie to potężna taktyka, aby zwiększyć konwersję.  To może być właśnie ten impuls, którego potencjalny klient potrzebuje, aby zostać klientem lub członkiem Twojej sieci zawodowej, który połączy Cię z potencjalnym klientem lub liderem w branży.

Dlatego doskonalenie tych maili ma kluczowe znaczenie dla Twojego współczynnika otwieralności i współczynnika odpowiedzi. Korzystając z powyższych szablonów, możesz dotrzeć do swoich odbiorców i skłonić ich do podjęcia działań.

Zacznij więc eksperymentować z szablonami, aby zbadać, które z nich odniosą największy sukces wśród Twoich odbiorców, co pomoże Ci zwiększyć konwersję i osiągnąć cele biznesowe.

Artykuł powstał na bazie wpisu blog HubSpot 12 CRM-Ready Sales Email Templates to Send Toda

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194