Skuteczna oferta sprzedażowa w Internecie – jakich błędów unikać?

Skutecznie przygotowana oferta sprzedażowa Twojej firmy – jak odpowiednio zaprezentować usługi firmy na stronach WWW?

Prezentacja oferty naszej firmy na stronie internetowej jest kluczowym elementem przekonania Klienta do tego, aby skorzystał z naszych usług. Jednak w wielu przypadkach jest ona nieprawidłowo zaprezentowana. Skutecznie przygotowana oferta składa się z wielu elementów mających na celu przekonanie klienta do skorzystania z naszej firmy. Kluczowym błędem jest jej zbyt ogólna prezentacja oraz niedopasowanie do tego co szukał klient.

BRAK PODZIAŁU OFERTY NA POSZCZEGÓLNE USŁUGI

Głównym problemem jest brak wyróżnienia poszczególnych elementów z oferty sprzedażowej. Jak to wygląda w praktyce? Przykładowo firma prezentuje swoją ofertę na stronie internetowej tylko na podstawie cennika, bez szczegółowego opisania zakresu każdej z nich i dostosowania do tego, aby była znaleziona przez klienta wyszukiwarce Google. Klient szukając informacji trafia na ogólną stronę aby się czegoś więcej dowiedzieć o ofercie musi np. zadzwonić. Powoduje to, że często tego nie robi opuszczając stronę.

Rekomendacja Businessweb:

  1. Stwórz listę swoich usług
  2. Sprawdź jak każda z nich jest wyszukiwana przez klientów w Google
  3. Dla każdej usługi stwórz osobną stronę.
  4. Opis każdej usługi powinien zawierać wprowadzenie, jej zakres, cennik, dlaczego warto z niej skorzystać i jakie rekomendacje mamy do niej od klientów
  5. Dostosuj opis usługi do tego, jak szukana jest przez klientów w Google aby zwiększyć szanse na pozyskanie klientów z wyszukiwarki

BRAK PODZIAŁU USŁUG NA KATEGORIE KLIENTÓW

Poszczególne te same usługi mogą być w różny sposób szukane przez klientów. Dlatego prezentując je warto najpierw zastanowić się czy nie podzielić jej na kategorie – ze względu na wiek, płeć, stopień zaawansowania (np. początkujący/zaawansowany, dla dzieci/dla młodzieży, dla kobiet/dla mężczyzn). Klient szukający usług szkoleniowych może szukać kursów dla początkujących, w tym przypadku powinien trafiać bezpośrednio na stronę z ofertą dla początkujących.  Podział na wiek sprawdza się w szczególności na stronach związanych z produktami dla dzieci (np. ubranka dla dzieci do 1 roku życia). Natomiast płeć warunkuje ceny u fryzjerów – oferta dla mężczyzn zdecydowanie różni się od tej dla kobiet.

Rekomendacja Businessweb:

  1. Przeanalizuj czy każda z usług nie jest szukana przez różne grupy klientów
  2. Stwórz na stronie warianty dostosowane do typu klientów, ich wieku, stopnia zaawansowania
  3. Rekomendujemy stworzenie osobnych stron dla każdego wariantu jeżeli jest często szukany przez klientów w Google.

BRAK PODZIAŁU USŁUG NA ICH RODZAJE

Dana usługa firmy może występować w wielu wariantach i być przez klientów szukana wypisując jej konkretny rodzaj. W tej sytuacji warto rozważyć stworzenie poszczególnych podstron dla każdego z szukanych rodzajów usługi. Dla przykładu klinika medyczna oferująca badania USG, powinna je podzielić na rodzaje badań i odpowiednio zaprezentować je klientom. Klienci mogą szukać tych usług wpisując rodzaje badań – USG 2D, USG 3D czy badanego miejsca: USG kolana, USG brzucha. Każdy klient szukający konkretnego rodzaju USG oczekuje konkretnej prezentacji danego typu usługi. Posiadając szczegółowy opis rodzajów usług prezentujemy się klientowi jako specjaliści w danej dziedzinie.

Rekomendacje Businessweb:

  1. Sprawdź jak wyszukiwane są Twoje usługi w Google pod względem ich rodzaju
  2. Jeżeli dany rodzaj usługi jest często szukany w Google to rozważ stworzenie dla niego osobnej strony. Jako minimum stwórz wykaz danych rodzajów na jednej stronie, ale dla każdej zapewnij kilka zadań opisu co jest w ich zakresie.

Dopasowanie wyszukiwania w Google - BusinessWeb

 

Dostosujemy Twoją ofertę sprzedażową do tego, co jest szukane przez Klientów, zapewniając skuteczniejsze kampanie reklamowe oraz zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google. Zwiększymy jej atrakcyjność pod kątem przekonania do jej zakupu.

Analizujemy i poznajemy usługi Twojej firmy. Sprawdzamy jak są szukane przez Klientów. Doradzamy jak je podzielić tak, aby dostarczyć Klientom to, co jest przez nich konkretnie szukane. Aby zapewnić sukces sprzedażowy pomagamy Ci stworzyć odpowiednie teksty które przekonają klienta do zakupu. Dzięki współpracy z Businessweb oferta Twoich usług jest bardziej atrakcyjna, a przygotowane opisy usług możesz wykorzystać w innych działaniach jak materiały drukowane, foldery i wszędzie tam gdzie chcesz dodatkowo zaprezentować własną ofertę.

POZNAJ PODZIAŁ USŁUG NA PRZYKŁADZIE KLINIKI MEDICAL DIAMONDS NA BIELANACH

Jak w praktyczny sposób wygląda implementacja naszych rekomendacji? Zapraszamy do sprawdzenie naszego portfolio, w którym zaprezentowaliśmy projekt zwiększenia widoczności lokalnej kliniki Medical Diamonds.

Przejdź do portfolio.

Zwiększ Widoczność Lokalną w Internecie - BusinessWeb

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *