Paweł Rączka 9 min

    Analiza skuteczności reklam Google Ads w HubSpot

    Twoja firma korzysta (lub planuje w najbliższej przyszłości) z Google Ads? Masz trudności z analizą danych lub chcesz mieć lepszy start? Z tego artykułu dowiesz się, jakie najczęściej problemy mają firmy B2B w tym zakresie i jak HubSpot pomaga sobie z nimi poradzić.

    Uwaga! Zanim zaczniesz analizować reklamy…

    Nieważne czy korzystasz z HubSpota, analizujesz reklamy bezpośrednio w Google Ads czy w innym narzędziu marketingowym – przed rozpoczęciem kampanii musisz określić cel i plan komunikacji z kontaktami, które wejdą w interakcję z Twoją reklamą. Żaden program nie rozwiąże sam z siebie problemu małej liczby leadów, czy ich jakości.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak działa HubSpot, zapraszam Cię na bezpłatne konsultacje. Wspólnie zobaczymy, jak może pomóc Twojej firmie.

     

    Spis treści

    Nie znam się na Google Ads, ale chcę wiedzieć, czy reklamy działają

    Prowadząc firmę, czy będąc menedżerem działu marketingu, może nie starczyć Ci czasu, żeby jeszcze ogarniać panel Google Ads. Nie oszukujmy się, nie należy on do najbardziej przejrzystych interfejsów i trzeba trochę poświęcić czasu na jego naukę. HubSpot przyłożył się do tego i dane są wyświetlane w bardziej przystępny sposób.

    analiza reklam google

    Jak na dłoni mamy must-have wiedzy o tym:

    • Jakie kampanie są aktywne
    • Ile już wydaliśmy na każdą z nich
    • Ile mamy wyświetleń, kliknięć, nowych kontaktów
    • Czy reklamy wygenerowały nowych klientów i przychód
    • Jaki mamy ROI

    Zagłębiając się w szczegóły każdej kampanii, możesz też w prosty sposób przeanalizować te same dane, ale z perspektywy konkretnego słowa kluczowego czy kreacji.

    analiza reklam google linki sponsorowane

    Wiem, że reklamy działają, ale nie wiem, które kontakty w moim CRM weszły w interakcję z nimi

    HubSpot pełni dwie funkcje z jednej strony jest to CRM i rejestruje działania np. sprzedażowe, a z drugiej strony integruje się z Google Ads i pokazuje, kiedy jakiś kontakt w bazie wszedł w interakcję z Twoją reklamą. 

    Można te informacje analizować od ogółu (tak jak na screenach powyżej), do szczegółu np. patrząc na listę aktywności konkretnego kontaktu.

    który klient klikał w reklamy google

     

    Nowe wezwanie do działania

     

    Współpracuję z agencją i tracę czas na wymianę informacji o bieżących kampaniach – czy można to usprawnić?

    Mieliśmy już takie sytuacje, kiedy nasz klient miał agencję od Google Ads. Problem polegał na tym, że tracili sporo czasu na spotkania statusowe, followu-py i ogólnie wymianę informacji „jak tam nam idą te Adsy”. Spotkania i maile zajmują cenny czas, który lepiej poświęcić na usprawnianie reklam. 

    Integracja z Google Ads sama w sobie zajmuje maks kilka minut – jedyne co musisz zrobić to z poziomu HubSpota zalogować się na konto administratora w Google Ads i udzielić niezbędnych uprawnień (tak jak przy instalacji czegoś na komputer lub apki na telefon).

    Resztę zrobi HubSpot, tzn. dane zarówno o bieżących, jak i kampaniach z przeszłości pojawią się na panelu HubSpot. 

    Co więcej, możesz równolegle mieć podpięte konto agencji i swoje własne. Dzięki temu łatwo będzie porównać np. czyje reklamy, są lepsze.

    Monitoruj skuteczność reklamy płatnych Google

    Chcę widzieć w moim CRM, jak działają moje reklamy, ale nie wiem, jak nie mogę zintegrować go z Google Ads

    Twój bieżący system CRM nie integruje się z Google Ads, a nawet gdybyście chcieli to zrobić to dużym kosztem pracy programistów? 

    HubSpot ma gotową integrację, z której możesz skorzystać nawet w wersji darmowej. Jako wieloletni partner HubSpota musimy też przyznać, że nigdy nie mieliśmy z nią problemów – nic się „nie wykrzaczało”, a dane o leadach zawsze były poprawnie aktualizowane.

    analiza reklam google konta

    Analiza w Google Ads zajmuje mi dużo czasu i ciężko podzielić się tym z innymi

    W HubSpot możesz tworzyć tzw. dashborady, czyli jedno miejsce, w którym możesz zgromadzić wszystkie najważniejsze raporty i statystyki, tak aby w prosty sposób podzielić się nimi z zespołem lub zarządem (jest też dostępna funkcja wysyłki tych raportów w formie np. PDF na maila). 

    analiza-reklam-google-raporty

    Dostępne są gotowe raporty pokazujące od najbardziej ogólnych informacji po bardzo szczegółowe np.:

    • Ile wydaliśmy już w tym roku na Adsy?

    wydatki na reklamy google

    • Ile mamy nowych kontaktów z naszych reklam?

    ile leadów generują reklamy google

    • Ile mamy nowych klientów z naszych reklam?

    ile klientów generują reklamy google

    • Które kampanie mają najwyższy CPC?

    Koszt kliknięcia w reklame google

    W HubSpot możliwości raportowania są bardzo duże. W ramach naszego wsparcia przekazujemy tę wiedzę naszym klientom – jak pokazywać wyniki dla konkretnego regionu, produktu, zespołu sprzedażowego, kampanii marketingowej itd.

    Mam długi proces sprzedaży i nie wiem, jaką mam konwersję w lejku marketingowo-sprzedażowym

    Firmy B2B często inspirują się rozwiązaniami dla firm B2C. Tak samo było z Google Ads. Problem w tym, że przy procesach zakupowych B2C łatwo pokazać, że klient wyszukał nasz produkt dzięki płatnej kampanii, dodał sobie go do koszyka i zapłacił kartą przez internet. W B2B możemy często pomarzyć o tak prostym procesie i na realną konwersję musimy czekać nawet miesiącami.

    Masz kilka etapów pozyskania nowego klienta? Chcesz wiedzieć, jaką masz konwersję na każdym z nich i w końcu – ile realnie pozyskujesz klientów dzięki Google Ads?

    W HubSpot w prosty sposób przeanalizujesz, ile masz kontaktów z danej kampanii, ile z nich było na tyle dobrych, żeby zajęła się nimi sprzedaż (Sales Qualifed Lead), ile macie realnych szans sprzedaży (Opportunities) i klientów (Customers).

    rodzaje-pozyskanych-leadow-z-reklam-google

    Nie mogę optymalizować reklam w Google Ads na podstawie tego, kto został klientem

    Długie procesy sprzedażowe w firmach B2B utrudniają też optymalizację reklam. Co z tego, że ktoś tam kliknął nasz banerek i wypełnił formularz? Przecież to nie znaczy, że coś kupił. W kampaniach B2C znacznie szybciej dowiemy się, która reklama przynosi klientów, ale w B2B to tak nie działa. 

    Fajnie byłoby optymalizować reklamy nie tylko pod kątem liczby wypełnień formularza i innych mikrokonwersji. 

    Fajnie byłoby, gdyby Adsy wiedziały, że dany lead nie tylko wszedł w interakcję z naszą reklamą, ale też skonwertował potem w klienta. Tutaj z pomocą przychodzi pewna funkcja w HubSpot, która pozwala przekazać tego typu informacje do panelu Google Ads (oczywiście automatycznie, bez przenoszenia ręcznie plików Excel).

    Wystarczy, że w ustawieniach oznaczymy, żeby reklama była wyświetlana częściej wtedy, kiedy pozyskujemy więcej leadów o konkretnym statusie.

    Optymalizacja kampanii google

    Muszę się logować do Google Ads nawet, jak chcę tylko podejrzeć, jak wyświetlają się aktywne reklamy


    Coraz bardziej popularnym określeniem jest „narzędzioza”. Prowadząc firmę, mamy narzędzia marketingowe od wszystkiego i od niczego. Po jakimś czasie jest tego strasznie dużo i do wszystkiego jeszcze trzeba pamiętać hasła, loginy, potrafić obsługiwać każdy program.

    W Businessweb nazywamy to frankensteinem i często powtarzamy, że HubSpot pozwala się go pozbyć. To irytujące, kiedy za każdym razem jak chcesz sprawdzić nawet najprostszą rzecz dotyczącą reklamy Google Ads, musisz się logować do osobnej platformy i w niej dłubać.

    W HubSpot logujesz się do Google Ads tylko raz (ew. raz na rok musisz się zalogować ponownie, aby utrzymać połączenie) i wszystkie kluczowe informacje masz dostępne na tej samej platformie, z której wysyłasz newslettery, zarządzasz kontaktami, tworzysz ścieżki marketing automation.

    widok reklam google

     

    Podsumowanie 

    HubSpot to jedyna platforma na rynku, która w tak prosty sposób pozwala usprawnić pracę z kampaniami Google Ads.

     

     

    avatar

    Paweł Rączka

    Wprowadza klientów w świat HubSpot w zakresie Marketing i Sales Hub. Jego szerokie doświadczenie biznesowe zarówno w procesach marketingowych jak i sprzedażowych, pozwala mu efektywnie łączyć działania obydwu tych zespołów na platformie HubSpot.