Projekt ścieżki konwersji (Sales Funnel) w oparciu o strategię inbound marketing

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

Projekt ścieżki konwersji

Zapraszam do poznania naszego produktu związanego z budową kompleksowego procesu pozyskania klientów na Twoją ofertę. 

Jaki problem rozwiązujesz?

Potrzebuję materiałów dla marketingu i sprzedaży, które całościowo zakomunikują moją ofertę klientom, przeprowadzając klientów przez wszystkie etapy ścieżki zakupowej, pozwalając na pozyskanie nowych leadów, a następnie przeprowadzenie ich przez proces sprzedażowy, zamieniający ich w klientów.

Plan działań:

  1. Brief produktowy – Dostarczasz nam informacje o produkcie i jego grupie docelowej, które mają być objęte naszym działaniem – w tym celu wypełniasz Brief produktowy
  2. Warsztaty poznania oferty – Na bazie zgromadzonych informacji organizujemy warsztaty poznania szczegółowo Twojej oferty i odbiorców.
  3. Warsztaty opracowania ścieżki zakupowej – Po poznaniu oferty organizujemy warsztaty opracowania pomysłu na materiały w ramach całej ścieżki zakupowej klienta. Przechodzimy z Tobą przez poszczególne jej etapy od budowy świadomości oferty, rozważania opcji, aż do końcowej decyzji o zakupie. Dzięki warsztatom otrzymujemy zarys koniecznych działań. Identyfikujemy też wstępnie jakie materiały marketingowe już masz, a gdzie może być wymagane ich stworzenie (np. wpisy blog, ebooki, webinary, prezentacje etc)
  4. Inwentaryzacja posiadanych materiałów i treści – Jeżeli masz sporą liczbę materiałów to przeprowadzamy ich audyt i inwentaryzację, tak aby w procesie tworzenia ścieżki maksymalnie je wykorzystać. Audyt wykonujemy w zakresie materiałów potrzebnych nam do stworzenia ścieżki.
  5. Analiza sposobu wyszukania w internecie przez klientów – Mając zebrane informacje możemy przystąpić do stworzenia docelowej wersji ścieżki klienta, dostosowanej do tego czego i jak szukają klienci w internecie.
    1. Analizujemy sposoby wyszukiwania oferty przez klienta w internecie – tworzymy listę słów kluczowych
    2. Analizujemy sposoby pozyskiwania leadów na ścieżce – jakie działania jak ebook, webinar i inne materiały mogą nam służyć do pozyskania leadów
  6. Docelowa ścieżka wraz z materiałami – Na bazie zebranych informacji aktualizujemy ścieżkę zakupową o konkretne tytuły blogów, eboków, webinarów
  7. Plan promowania treści – Planujemy w jaki sposób jakimi kampaniami promować treści – otrzymujesz zarys kampanii marketingowych i działań social media
  8. Dostosowanie strony www – Otrzymasz od nas również wytyczne jak powinieneś zmienić stronę WWW aby w optymalny sposób dostosować ją do opracowanej ścieżki – dodanie stron www, blogów, landing page z ebookami

O co możesz rozszerzyć działania?

  1. Analiza konkurencji – badamy ich widoczność w internecie oraz sposoby pozyskiwania przez nich leadów. Dajemy rekomendacje działań wynikającą z odkrycia ich mocnych i słabych stron
  2. Komunikacja sprzedażowa na LinkedIn – projektujemy sposoby komunikowania na LinkedIn i wykorzystania materiałów ze ścieżki zakupowej klienta . Podpowiadamy w jaki sposób sprzedaż powinna prowadzić swoje działania w celu efektywnego pozyskania klienta z pomocą tego kanału.
  3. Komunikacja sprzedażowa email– zaprojektujemy szablony maili wykorzystywane do pozyskania klientów
  4. Warsztat Person – jeżeli nie masz dobrze zdefiniowanej grupy odbiorców, pomożemy Ci wybrać tę właściwą i stworzyć jej opis. Pamiętaj persona to bardzo ważny temat. Jej prawidłowe zdefiniowania i zrozumienie to pierwszy krok do lepszej komunikacji, efektywnej pracy sprzedawców i w końcowym rozrachunku, możliwość zwiększenia sprzedaży.

Co otrzymujesz na końcu prac:

  1. Projekt ścieżki zakupowej klienta (obejmujący działania od budowy świadomości po decyzje o wyborze Twojej firmy jako dostawcy) w postaci pliku XLS – zawierający >> Zobacz przykład
    1. Wykaz artykułów blog do napisana
    2. Wykaz niezbędnych lead magnets – ebook, webinar etc, mających na celu generować lead
    3. Projekt ścieżki konwersji – czyli z jakich artykułów blog kierujemy na jaki lead magnet
    4. Zarys działań marketingowych mających na celu promocję materiałów opracowanych na ścieżce – kampanie reklamowe, działania SEO, działania social media
  2. Wykaz słów kluczowych związanych z zakresem analizowanej oferty >> zobacz przykład
  3. Zakres stron i blogów do rozbudowy Twojej strony WWW, aby zrobić podwaliny pod SEO strony

Co zyskujesz

  1. Zespół sprzedażowy jest wyposażony w materiały niezbędne mu do budowy procesu pozyskania klienta
  2. Synergię marketingu i sprzedaży. Wszystkie materiały marketingowe do swoich działań może z powodzeniem używać zespół sprzedaży. Dodatkowo pracują one również na Twojej stronie WWW generując leady.
  3. Wiesz jakie artykuły blog stworzyć, jakie lead magnety przygotować
  4. Wiesz, w którą stronę poprowadzić rozwój strony WWW aby generowała leady
  5. Znasz kierunki działań reklamowych, które powinieneś podjąć oraz plan, który pozwoli Ci szybko ruszyć z ich realizacją.