Pozyskanie zgód marketingowych – aktywacja bazy kontaktów

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

Pozyskanie zgód na komunikację marketingową dla posiadanej i zweryfikowanej bazy kontaktów  

Poznaj, w jaki sposób możemy Ci pomóc zamienić obecnie posiadaną bazę kontaktów, która nie ma zgód marketingowych, na listę kontaktów, do których możesz wysyłać komunikację mailingami.

Jaki problem rozwiązujesz, pozyskując zgody marketingowe?

Mam bazę kontaktów, której nie wykorzystuję do działań marketingowych i sprzedażowych. Nie kupiłem tej bazy, jest to moja własna baza kontaktów, która zna moją firmę. Jednak w toku działań nie zbierałem poprawnie zgód i chciałbym to teraz naprawić. Mając zgody, będę mógł wysłać komunikację mailingową do klientów, informować ich o zakresie produktów, nowych wpisach blog i wydarzeniach.

Plan działań w zakresie budowy bazy zgód marketingowych

  1. Przygotowanie bazy danych kontaktowych w HubSpot, dla których chcemy pozyskać zgody marketingowe. Konieczne jest, aby te kontakty były zweryfikowane pod kątem aktualności adresów mail oraz tego, że miały wcześniej kontakt z Twoją firmą (np. są to klienci, osoby z którymi wcześniej się kontaktowaliśmy)
  2. Opracowanie komunikacji zapisu na newsletter – Dobrą praktyką jest zaproponowanie regularnego otrzymywania od Twojej firmy, na tyle atrakcyjnego contentu lub otrzymania za darmo materiału premium (np. e-booka, zaproszenie na webinar), aby skłoniło to większość bazy do pozytywnego wyrażenia zgody.
  3. Przegotowanie graficzne mailingów zapraszających do pozostawienia zgody za dostęp do atrakcyjnych treści. Jeżeli masz wersje HubSpot Sales Pro, pomożemy Ci też wybudować sekwencje maili z follow up dzięki funkcji Sequencies
  4. Budowa dedykowanego landing page w celu możliwości złożenia deklaracji przez osoby z bazy, wyrażenia zgody na komunikację marketingową – zapis na newsletter
  5. Wysyłka mailingów do bazy kontaktów – 3 ponowienia do osób które nie otworzyły maila
  6. Opracowanie procesu kontroli kto wyraził zgodę i możliwość przekazania takiej informacji do osób z działu zarówno marketingu jak i sprzedaży (w HubSpot PRO możliwa automatyzacja tego procesu)

O co możesz rozszerzyć działania budowy baz zgód marketingowych?

  1. Stworzenie webinaru – jeżeli masz pomysł na webinar, to może on być świetnym elementem pozyskania zgód. Możemy Ci pomóc go przygotować na ZOOM, przeszkolić Cię z prowadzenia , podłączyć ZOOM pod HubSpot, stworzyć landing page do zapisu szablony maili na niego zapraszających.
  2. Stworzenie e-booka – wartościowy e-book nie tylko może zebrać zgody od Twojej bazy, ale również odgrywać rolę generatora leadów czy ocieplania kontaktów w procesach sprzedaży. Możemy Ci pomóc opracować jego treść, grafikę, niezbędny landing page, maile z jego wysyłką, jaki i grafiki reklamowe, które możesz wykorzystać do reklam Lead Ads na Facebooku czy LinkedIn.
  3. Opracowani dokumentacji RODO – polityki prywatności. Możemy Cię skontaktować z naszą kancelarią prawną, która pomoże Ci stworzyć odpowiednią dokumentację RODO.

Co otrzymujesz na końcu prac:

  1. Uporządkowaną bazę kontaktów do mailingów w HubSpot, zawierającą niezbędne zgody marketingowe
  2. Landing Page do zapisu na newsletter
  3. Mailing zachęcający do zapisu na newsletter
  4. Gotowy na przyszłość proces, który umożliwi Ci samodzielne powtarzanie zbierania zgód

Co zyskujesz dzięki budowie bazy zgód marketingowych

Mam możliwość wykorzystania całego potencjału baz kontaktów, które posiada moja firma. Mogę regularnie prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe w ramach komunikacji moich produktów i usług. Dzięki temu mam realny wpływ na  zwiększenie sprzedaży w mojej firmie.