Audyt Marketingu Internetowego

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

Przygotowanie audytu marketingowego z najlepszymi praktykami i wskazówkami

Poznaj, w jaki sposób możemy Ci pomóc zweryfikować obecnie  prowadzone działania marketingowe i wskazać kierunki dalszych prac. Otrzymaj jasny plan działań z marketingiem internetowym na najbliższe miesiące, , w którym znajdziesz jak krok po kroku realizować strategię marketingową.

Jaki problem rozwiązujesz audytem marketingowym?

Mam poczucie, że nie w pełni wykorzystujemy potencjał, jakie daje nam Internet. Prowadzimy do tej pory różne działania marketingowe z lepszym i gorszym rezultatem. Chcę poznać opinię o tym, co było prowadzone dobrze, a co powinno być robione lepiej/inaczej w przyszłości. Potrzebuję jasnego planu działań, w jakim kierunku powinniśmy kontynuować nasze prace, o co je uzupełnić, gdzie mamy miejsca na nowe działania, które mogą nam przynieść klientów. Potrzebuję wsparcia w budowie reklam, kampanii mailingowych oraz organizacji webinarów. Chcę transparentne raportować swoje wyniki i komunikować się działem sprzedaży o efektach działań marketingowych.

Plan działań z opracowaniem audytu marketingowego:

  1. Przeglądamy twoje grupy odbiorców i persony – rekomendujemy sposób komunikacji z nimi
  2. Przeanalizujemy Twoje obecne prac i wyniki działań marketingowych. Zakres analizy obejmuje: 
  • Ruch na stronie WWW (z podziałem na źródła płatne i organiczne)
  • Konwersję strony WWW (np. czy wpis blogowy ma dopasowane CTA)
  • Tworzenie artykułów blogowych i strategia treści (e-booki, raporty,video)
  • Działania Social Media (ile postów publikujesz oraz jak to robi Twoja konkurencja)
  • Działania SEO – optymalizacja strony www, linkowanie (sprawdzimy jakie wyniki osiąga Twoja strona i co możemy zrobić, aby je zwiększyć)
  1. Przeglądamy 3 główne kampanie reklamowe i analizujemy ich wyniki. Szukamy tego, co się sprawdza i na czym możemy budować dalszą strategię
  2. Analizujemy działania trzech, wskazanych przez Ciebie, głównych konkurentów – badamy obszary reklama, SEO i konwersje na stronie WWW
  3. Na podstawie tak przeprowadzonych analiz opracowujemy zarys rekomendowanych zadań i projektów obejmujących obszary: generacji leadów, zwiększania  konwersji, budowania świadomości marki. Otrzymujesz wykaz inicjatyw i projektów do podjęcia w tych obszarach

O co możesz rozszerzyć audyt  marketingowy?

  1. Projekt ścieżki konwersji Sales Funnel – otrzymujesz konkretną strategię działań wokół promocji konkretnego Twojego produktu czy usługi. Świetnie się sprawdza kiedy Twój zespół marketingu nie ma strategii działań i chciałbyś ją stworzyć.
  2. Warsztat Person – jeżeli nie masz dobrze zdefiniowanej grupy odbiorców, pomożemy Ci wybrać tę właściwą i stworzyć jej opis. Pamiętaj persona to bardzo ważny temat. Jej prawidłowe zdefiniowania i zrozumienie to pierwszy krok do lepszej komunikacji, efektywnej pracy sprzedawców i w końcowym rozrachunku, możliwość zwiększenia sprzedaży.

Co otrzymujesz po zakończeniu prac audytu marketingowego?

  1. Raport zawierający wyniki analiz obecnie prowadzonych prac i kampanii
  2. Raport działań 3 konkurentów
  3. Wykaz projektów i zadań, podzielony na generację leadów, konwersję oraz budowę marki. Pozwalający Ci na zaplanowanie konkretnych prac na kolejne miesiące.

Co zyskujesz dzięki audytowi marketingowemu

Gotowy plan działania rozpisany na następne tygodnie. Dzięki temu wiesz, co musisz robić, aby zwiększać ilość leadów oraz je ocieplać i dowozić do sprzedaży. Co więcej?

  1. Widzisz, które podejmowane dotychczas działania były właściwe oraz jakim działaniom powinienem nadać inny kierunek lub podjąć zupełnie nowe.
  2. Masz świadomość efektu podejmowanych działań oraz miejsc o największym potencjale zwrotu dla mojej firmy.
  3. Masz jasny plan działań marketingowych. Wiesz, od czego zacząć i na co mam postawić w pierwszej kolejności, aby zwiększyć skuteczność moich działań
  4. Masz wiedzę, w których obszarach musisz uzupełnić działania, jakie kompetencje i umiejętności zbudować.