BusinessWeb - skąd to wszystko się wzięło?
Poznaj naszą historię.
Zobacz, jaka historia stoi za tym kim dziś jesteśmy.
Jak pomożemy Ci zapewnić stały wzrost firmy, zbudować efektywne procesy pozyskiwania klientów z internetu i przenieść na wyższy poziom Twój marketing i sprzedaż B2B.
Ponad 16 lat pracowałem w Raiffeisen Banku. Zajmowałem się rozwojem nowych technologii, projektowaniem usług i wykorzystaniem internetu do obsługi i pozyskiwania klientów. Z roku na rok coraz wyraźniej widziałem, jak rośnie znaczenie technologii.
Z drugiej jednak strony miałem świadomość, że sama technologia nie wystarczy, aby wyróżnić ofertę firmy i pozyskiwać nowych klientów zapewniających stały wzrost firmy.
Co mogłem zrobić więcej?
W 2009 roku podjąłem decyzję o rozpoczęciu studiów Design Management. Właśnie wtedy zrozumiałem, że jeśli chcę pomóc rozwinąć jakąkolwiek firmę, muszę patrzeć na nią z perspektywy jej klientów i ich potrzeb. To klient ma stać w centrum projektowania nowych technologii i procesów.
Celem firmy nie jest odnieść sukces. Celem firmy jest to, aby sukces odniósł jej klient.
Ta wiedza stała się podstawą moich kolejnych innowacji i najważniejszym elementem skutecznych kampanii marketingowych.
Narodziny BusinessWeb
W 2011 roku wspólnie z bratem szukaliśmy możliwości dalszego rozwoju jego kariery zawodowej. Przemek od 2010 roku interesował się marketingiem w wyszukiwarce Google tworząc strony pod programy partnerskie głównie z branży finansowej. Na początku zdobywał wiedzę we własnym zakresie był tzw. samoukiem głównie z obszarów SEO, reklam w Google Adwords.
Później poszerzał wiedzę uczęszczając na rożnego rodzaju kursy i szkolenia z zakresu marketingu internetowego w wyszukiwarce. Pod koniec 2011 roku założył BusiessWeb i rozpoczął oferować usługi marketingu internetowego z wykorzystaniem wyszukiwarki Google do pozyskiwania klientów. To pozwoliło mu nie tylko nabrać większego doświadczenia, ale i całościowo rozwinąć strategie pozyskiwania klientów przez internet. Obecnie Przemek oprócz pracy w BusinessWeb rozwija swoją firmę iStrategy, która koncertuje się na pozyskiwaniu klientów za pomocą metodologii inbound marketingu z wykorzystaniem technologii i naszych rozwiązań Hubspot.
Poszukując możliwości przejścia „na swoje”, naturalną decyzją było wykorzystanie mojego doświadczenia zdobytego w Raiffeisen Bank i połączenie go z wiedzą i umiejętnościami mojego brata.
W 2015 roku postanowiłem zakończyć współpracę z Raiffeisen Bank i razem z bratem oraz moją żoną zaczęliśmy dalej rozwijać BusinessWeb.
Mając doświadczenie w nowych technologiach i projektowaniu usług, z łatwością poszerzyliśmy naszą ofertę o reklamy Facebooka, Adwords i szerszej analityki internetowe. Z uwagą obserwowałem, jak zmienia się zachowanie klientów i to, jak firmom coraz trudniej przekonać klientów do skorzystania z ich oferty.
Jak zmienił się marketing i procesy sprzedaży?
Bardzo. Obecnie to klienci przejęli kontrolę nad procesami zakupowymi. Zmieniły się też strategie pozyskiwania klientów przez internet. Wyróżnienie swojej oferty na rynku to dziś duże wyzwanie.
Z drugiej strony firmy, z którymi współpracowaliśmy, także się rozwijały. Ich działania marketingowe i sprzedażowe były coraz bardziej złożone. Powstawały skomplikowane procesy obsługi klientów, sprzedaży i marketingu. Organizacje często nie potrafiły sprawnie koordynować działań, pozostawiając obszar marketingu i sprzedaży bez odpowiedniej automatyzacji czy profesjonalnego ułożenia procesów.
Chcieliśmy pomóc firmom nadążyć za zmianami.
Razem z HubSpotem
Stopniowo zdawaliśmy sobie sprawę, że prowadzenie SEO, reklam czy stron WWW jest ważne, ale to nie wszystko. Chcieliśmy spojrzeć na firmy naszych klientów szerzej. Musieliśmy coś zmienić w sposobie prowadzenia naszych prac. To, co robiliśmy, coraz mniej pasowało do oczekiwań klientów i zmieniającego się świata.
Momentem przełomowym był 1 sierpnia 2018 roku. To właśnie wtedy HubSpot po raz pierwszy skontaktował się z nami i zaproponował, abyśmy zostali ich partnerem.
Z produktów firmy HubSpot korzystaliśmy od dłuższego czasu i dobrze je znaliśmy. Naszym marzeniem było wykorzystywać model HubSpota w marketingu i sprzedaży. Jednak koszty licencji i uruchomienia całego systemu HubSpot były dla nas zbyt duże. Zostanie oficjalnym partnerem HubSpota w Polsce wydawało się prawie niemożliwe.
Jednak przedstawiciele HubSpota sami zaoferowali nam współpracę w ramach specjalnej oferty na rynki CEE. To umożliwiono nam wejście w świat HubSpota.
Wiedziałem, że od tej pory czeka nas ciężka praca.
Musieliśmy unieść koszty uruchomienia systemu HubSpot. Obawialiśmy się niskiej wiedzy o tym rozwiązaniu na polskim rynku oraz braku oprogramowania w języku polskim. Widziałem jednak, że współpraca z HubSpotem to duża szansa, by zmienić podejście polskich przedsiębiorców do marketingu i sprzedaży. HubSpot oferował rozwiązania znacznie wykraczające poza sam marketing internetowy i obsługę sprzedaży, dawał know-how i technologię wspierającą całą organizacją od marketingu, po sprzedaż i obsługę posprzedażową.
Nowa oferta
nie zawiedliśmy się.
HubSpot dał nam możliwość wykorzystania wszystkich posiadanych kompetencji od marketingu internetowego, przez wdrażanie nowych technologii i projektowanie usług, aż po wsparcie w zakresie usprawnień procesów marketingu i sprzedaży. Dzięki niemu mogliśmy stworzyć naszą nową ofertę:
Budujemy dla klientów systemy pozyskiwania leadów, leady zmieniamy w wiernych klientów.
Nasz system składa się z trzech elementów:
Marketing Internetowy – zapewniamy nowoczesne procesy pozyskania klienta przez internet.
Technologia – pomagamy implementować HubSpot i czynić organizację nowocześniejszą.
Procesy – wspieramy automatyzację procesów marketingu i sprzedaży.
ZWIĘKSZ SKUTECZNOŚĆ POZYSKIWANIA KLIENTÓW * AUTOMATYZUJ PROCES OBSŁUGI LEADÓW * ZWIĘKSZ SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
Wartość, którą dajemy
Wielu z naszych klientów dotarło do punktu, w którym potrzebują czegoś nowego. Czegoś, co pozwoli im przejść na wyższy poziom rozwoju organizacji. Szukają nowych możliwości, aby zwiększyć swój potencjał.
Tak jak Ty mają problem z zapewnieniem stałego wzrostu firmy. Widzą nieskuteczność działań marketingowych, braki w wiedzy, braki w nowoczesnych technologiach czy braki w automatyzacji marketingu i sprzedaży.
Podczas pierwszej rozmowy z klientem często słyszę pytanie: „Panie Mariuszu zajmujecie się doradzaniem, ale czy to jeszcze wdrażacie?”
Nie jesteśmy firma doradczą, a jednak posiadamy wiele jej cech. Jako kluczową działalność rozwijamy marketing internetowy, wdrażamy technologie i poprawiamy procesy. Nie na papierze, ale poprzez codzienną pracę i realizację projektów. Dlaczego nasi potencjalni klienci często postrzegają nas jako firmę doradczą? Ponieważ już od pierwszego spotkania z nami uzyskują bardzo dużo wsparcia i wiedzy o tym, jak technologia może wpłynąć na wzrost firmy.
Przeskocz z nami na wyższy poziom zarządzania marketingiem i sprzedażą – zmień procesy, zastosuj nowoczesne technologie – zapewnij stały wzrost firmy
Widzimy, że kluczem do sukcesu firmy jest specjalizacja. Naszą jest wprowadzanie rozwiązań firmy HubSpot, aby pomóc firmom w wypracowaniu stałego rozwoju. Taki cel sobie wyznaczyliśmy i skupiamy się w 100% na jego realizacji. Szukamy wciąż nowych pomysłów, aby prowadzić skuteczniejsze działania w zakresie marketingu internetowego, procesów sprzedaży i udanej komunikacji oferty firmy.
JAK MOŻEMY CI POMÓC?
To nasza historia. Jak będzie Twoja? Stwórz ją razem z nami. Wesprzemy rozwój Twojej firmy.
Dowiedz się, jak BusinessWeb rozwinie Twoje możliwości w zakresie pozyskiwania klientów i budowy efektywnej organizacji posiadającej stały wzrost przychodów. Umów się na spotkanie w moim kalendarzu, wyślij formularz, napisz maila lub po prostu zadzwoń.
Czekam na Twój kontakt.