Nie ma skutecznych działań marketingowych i sprzedażowych bez spersonalizowanej komunikacji z klientem. Ale od czego zacząć taką personalizację? Jak głęboko powinniśmy ją przeprowadzać? W dzisiejszym odcinku naszego podcastu odpakujemy koncepcję PERSONY.
Czym jest persona? Wyobraź sobie swojego najlepszego klienta. Jaką jest osobą? Czym się charakteryzuje?
Od czego zacząć budowę persony? Najpierw ustal, jaki problem chce rozwiązać Twój klient, a potem zaproponuj rozwiązanie przy użyciu Twojej usługi lub Twojego produktu. Zostań przewodnikiem klienta i poprowadź go drogą do sukcesu.
Jednak na tej drodze nie będzie łatwo – pojawią się obawy klienta i pytanie, dlaczego ma wybrać Twoją ofertę a nie konkurencji. Jak rozwiejesz te obawy? Jakie cechy swojej oferty podkreślisz? Pokaż te cechy jako benefity. Pomóż klientowi wyobrazić sobie, jak odnosi dzięki Tobie sukces i unika porażki.
Skorzystaj z dołączonych do podcastu materiałów, które pomogą Ci opracować personę.
O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?
- Czym jest persona?
- Gdzie stosować personę w działaniach marketingu i sprzedaży? Jak wykorzystać koncepcję persony w mailingu, reklamie, działaniach na LinkedIn i w korespondencji z klientami?
- Ile person potrzebujesz i dlaczego warto zacząć od 1-2 person a nie 10?
- Kto powinien brać udział w tworzeniu persony?
- Z jakich narzędzi i materiałów korzystać, tworząc personę?
- Jak wygląda proces tworzenia persony?
Posłuchaj.
Materiały wymienione w podcaście
Plan Marketingowy B2B – zawierający szablon wypełnienia persony Wpis Blog czym jest Buyer Persona i jak ją stworzyć Jak stworzyć profil klienta i personę w oparciu o strategię inbound sales LinkedIn Sales Navigator HubSpot CRM
3 rzeczy do zrobienia
po wysłuchaniu tego podcastu

Pobierz wzór planu marketingowego B2B i zapoznaj się z nim. Przeczytaj materiały, jakie dołączyliśmy do podcastu.

Zbierz osoby z marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Przeprowadźcie warsztat tworzenia persony – zróbcie burzę mózgów i wylistujcie 5-10 potencjalnych person, a 2-3 wybierzcie do szczegółowej analizy.

Na bazie person przeprowadź segmentację komunikacji mailingowej, reklam i prowadzonych kampanii. Segmentację zastosuj też do stworzenia list w LinkedIn Sales Navigator oraz w szablonach maili swojego systemu CRM. Dostosuj komunikację do określonych person.