Odpakowujemy BLOGA EKSPERCKIEGO

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

Blog na firmowej stronie WWW to w dzisiejszych czasach standard. Mimo to wiele firm B2B nadal  nie wykorzystuje w pełni jego potencjału, aby pozyskiwać klientów.

Przyczyn jest wiele:

  • Brak strategii pozyskania klientów B2B przez Internet.
  • Brak pomysłów na to, co pisać.
  • Brak czasu na tworzenie contentu.

Pamiętaj, że firmowy blog ekspercki to nie strona z aktualnościami dotyczącymi wydarzeń w firmie. To przemyślana i prowadzona regularnie strategia tworzenia treści, które pomagają naszym potencjalnym klientom rozwiązać ich problemy. Blog firmowy dostarcza klientom odpowiedzi na ich pytania i podpowiada pomysły, jak dzięki naszym usługom klienci mogą zaspokoić swoje potrzeby. 

Ponieważ koncepcja bloga firmowego nadal rodzi wiele pytań, wspólnie z Filipem zdecydowaliśmy się na odpakowanie tego tematu. W podcaście przybliżymy Wam, w jaki sposób podejść do stworzenia bloga eksperckiego. 

O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?

  • Co to jest blog ekspercki?
  • Do czego może służyć w marketingu i sprzedaży B2B?
  • Jakie są główne powody niepowodzeń w prowadzeniu działań wokół bloga?
  • Co to jest klaster tematyczny i jak dzięki niemu zwiększyć skuteczność prowadzenia bloga?
  • Jak pisać bloga i jak znajdować pomysły?
  • Jak często pisać i jakie rodzaje publikacji dzisiaj są ważne?
  • Co trzeba zrobić, aby prowadzenie bloga przekładało się na pozyskanie klientów B2B?

Posłuchaj.

Materiały wymienione w podcaście

3 rzeczy do zrobienia

po wysłuchaniu tego podcastu

Przeprowadź analizę, jak klienci szukają Twoich produktów i usług w wyszukiwarce Google? Jakie pytania do niej wpisują? Czym się interesują? Jakie zapytania powiązane z Twoją ofertą wpisują do Google'a? Stwórz listę wszystkich słów kluczowych.

Na bazie stworzonej listy słów kluczowych przeprowadź analizę i, korzystając z naszych materiałów dotyczących klastrów tematycznych, stwórz 2-3 główne klastry związane z Twoją ofertą.

Zaplanuj regularne prace nad tworzeniem artykułów blogowych. Na początek postaw na 2 wpisy w miesiącu i na ich wysoką jakość. W blogowaniu liczy się regularność i konsekwencja. Jak nie masz czasu pisać bloga, zrób wywiad z pracownikiem, nagraj go i przekaż do opracowania copywriterowi.

Zobacz więcej podcastów Unboxing Sales!

Chcesz porozmawiać
o marketingu i sprzedaży?

Wybierz dogodny dla Ciebie termin rozmowy