Lead leadowi nierówny… odpakujmy LEADA!

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

Każdy, kto zajmuje się sprzedażą, zna pojęcie leadu. Często jednak zrozumienie tego terminu jest mocno zawężone. Koncentrujemy się np. tylko na leadach sprzedażowych albo gorących leadach, a to ogranicza nasze działania sprzedażowe. 

A przecież nie każdy lead jest od razu leadem sprzedażowym. Być może to klient, który dopiero rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową. Klient ten nie jest jeszcze gotowy na zakup, jednak z punktu widzenia działań marketingowych może być atrakcyjnym kontaktem. Kontaktem, który krok po kroku będzie zamieniał się w lead marketingowy, czyli MQL, a potem w lead sprzedażowy SQL.

Lead leadowi nie jest równy, ale wszystkie możesz wykorzystać w procesie sprzedażowym. Nawet jeżeli na początku wydawało Ci się zupełnie inaczej.

W tym odcinku zapraszamy Cię z Filipem do posłuchania rozmowy o leadach. Wciśnij PLAY i dowiedz się więcej.

O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?

Posłuchaj.

Materiały wymienione w podcaście

Przeczytaj artukuł – Co to jest lead?
Pobierz Kalkulator Leadów i obejrzyj video jak z niego korzystać
Poznaj jak generować leady dzięki inbound marketing  

3 rzeczy do zrobienia

po wysłuchaniu tego podcastu

Jeżeli pracujesz w marketingu, spotkaj się z Twoimi kolegami z działu sprzedaży i określ, jak kwalifikować leady, aby sprzedaż określiła je jako OK 🙂 Ustal, kiedy nadasz leadowi status MQL, a kiedy SQL.

Ustaw w swoim systemie CRM pole, które umożliwi Ci szybkie filtrowanie kontaktów o statusie MQL i SQL. Dział sprzedaży będzie wiedział, którym leadem ma się zająć w pierwszej kolejności.

Przeanalizuj, w jaki sposób obecnie pozyskujesz leady i z jakich źródeł. Zobacz, czy nie jesteś uzależniony za bardzo od jednego źródła np. referencji.

Zobacz więcej podcastów Unboxing Sales!

Chcesz porozmawiać
o marketingu i sprzedaży?

Wybierz dogodny dla Ciebie termin rozmowy