Każdy, kto zajmuje się sprzedażą, zna pojęcie leadu. Często jednak zrozumienie tego terminu jest mocno zawężone. Koncentrujemy się np. tylko na leadach sprzedażowych albo gorących leadach, a to ogranicza nasze działania sprzedażowe.
A przecież nie każdy lead jest od razu leadem sprzedażowym. Być może to klient, który dopiero rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową. Klient ten nie jest jeszcze gotowy na zakup, jednak z punktu widzenia działań marketingowych może być atrakcyjnym kontaktem. Kontaktem, który krok po kroku będzie zamieniał się w lead marketingowy, czyli MQL, a potem w lead sprzedażowy SQL.
Lead leadowi nie jest równy, ale wszystkie możesz wykorzystać w procesie sprzedażowym. Nawet jeżeli na początku wydawało Ci się zupełnie inaczej.
W tym odcinku zapraszamy Cię z Filipem do posłuchania rozmowy o leadach. Wciśnij PLAY i dowiedz się więcej.
O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?
- Co to jest ten LEAD i jakie są jego rodzaje?
- Do czego może służyć w marketingu i sprzedaży?
- Jakie są podstawowe cechy leada i jego droga?
- Skąd pozyskać leada i co z nim dalej robić?
- Czy wszystkie leady są dla Ciebie?
- ...i jeszcze o kilku innych sprawach. Posłuchaj, to wszystkiego się dowiesz 🙂
Posłuchaj.
Materiały wymienione w podcaście
Przeczytaj artukuł – Co to jest lead?
Pobierz Kalkulator Leadów i obejrzyj video jak z niego korzystać
Poznaj jak generować leady dzięki inbound marketing
3 rzeczy do zrobienia
po wysłuchaniu tego podcastu

Jeżeli pracujesz w marketingu, spotkaj się z Twoimi kolegami z działu sprzedaży i określ, jak kwalifikować leady, aby sprzedaż określiła je jako OK 🙂 Ustal, kiedy nadasz leadowi status MQL, a kiedy SQL.

Ustaw w swoim systemie CRM pole, które umożliwi Ci szybkie filtrowanie kontaktów o statusie MQL i SQL. Dział sprzedaży będzie wiedział, którym leadem ma się zająć w pierwszej kolejności.

Przeanalizuj, w jaki sposób obecnie pozyskujesz leady i z jakich źródeł. Zobacz, czy nie jesteś uzależniony za bardzo od jednego źródła np. referencji.