Menu

Wzór Planu Sprzedaży – Pobierz Darmowy Szablon

Plan sprzedaży - Jak opracować plan sprzedaży ? Pobierz wzór planu sprzedaży bezpłatnie
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut
Szablon Planu Sprzedaży

Zastosuj wzór Planu Sprzedaży opracowany przez BusinessWeb i zwiększ skuteczność dostarczenia wyników

Jak opracować plan sprzedaży, który będzie w kompleksowy sposób traktował podejście do pozyskiwania klientów B2B, współpracy z innymi działami firmy oraz tego w jaki sposób reszta organizacji może pomóc działowi sprzedaży w osiąganiu jego celów?

Zobacz jak to zrobić , stosując darmowy szablon planu sprzedaży opracowany przez BusinessWeb.

Plan sprzedaży to nie tylko opracowanie i wyznaczenie celów sprzedażowych jakie chcemy osiągnąć. To szereg działań mających na względzie lepsze zrozumienie oferty firmy, pozycji rynkowej czy działań marketingowych wspierających pozyskiwanie klientów B2B.

Plan sprzedaży to przede wszystkim dokument, który ma służyć działom sprzedaży B2B do tego, aby w czytelny sposób usystematyzować wiedzę o zakresie działań, narzędziach, celach i profilu pożądanych Klientów firmy.

Dodatkowo dzieląc się nim wewnątrz własnej organizacji czy ze współpracującymi podmiotami zewnętrznymi, dostarczamy im informację o tym w jakim kontekście jako sprzedaż działamy i jakie cele chcemy zrealizować. Nie służy więc on tylko samemu działowi sprzedaży. Jest to dokument, który ma pomóc wszystkim lepiej zrozumieć jakie dać wsparcie zespołowi sprzedażowemu, aby mógł spełnić stawiane przed nim wyzwania.

Plan sprzedaży wzór - pobierz darmowy szablonu planu sprzedaży

Skuteczny plan sprzedaży nie może obyć się bez wyjścia od działań marketingowych

Plan sprzedaży, aby był skuteczny musi zawierać wiele elementów na pozór ze sprzedażą nie związanych. Dotyczy to między innymi całego obszaru związanego z tym, czym jest firma, jaka jest jej historia, jakie sprzedaje produkty i usługi, jakie usługi i produkty są dla niej priorytetowe. Czyli zawiera wprowadzenie do tego kim my właściwie jesteśmy jako firma.

Plan sprzedaży powinien zawierać także elementy związane z działaniami marketingowymi, czyli pozycjonowaniem firmy, porównaniem i analizą konkurencji, działaniami związanymi z reklamą i pozyskiwaniem klientów. Powinny w nim być zawarte informacje jakie działania prowadzimy obecnie, aby pozyskać określone grupy klientów.

Nawet jeżeli one obejmują ogólny opis działań marketingowych, ich wymienienie w planie sprzedaży ma duże znaczenie pod kątem komunikacyjnym oraz wpływa na zrozumienie przez dział sprzedaży tego, w jaki sposób marketing może pomóc w realizacji określonych celów.

Plan sprzedaży to dzielenie się wiedzą o narzędziach i wykorzystywanych rozwiązaniach

Ważnymi elementami związanymi z planowaniem sprzedaży jest określenie narzędzi oraz materiałów zastosowanych w procesie sprzedaży. Warto, aby plan sprzedaży zawierał wykaz narzędzi wykorzystywanych przez dział sprzedaży takich jak CRM, szablony e-mail, oprogramowanie niezbędne do efektywnego zarządzania sprzedażą, case study z wdrożeń u klientów, czy różnego rodzaju szablony dokumentów i prezentacji sprzedażowych.

Zebranie tych informacji w jednym miejscu pozwoli wszystkim zainteresowanym poznać zakres posiadanych przez organizację narzędzi, a także poprawić efektywność ich wykorzystywania przez różne osoby, które mogły być do tej pory nieświadome ich istnienia.

Strategia pozyskiwania klientów

Nasze działania z pozyskiwaniem klientów nie dotyczą tylko tego jakich klientów chcemy pozyskać i na jakich rynkach. Ważne jest także określnie jaki typ klienta nie jest atrakcyjny dla naszej firmy i na które typy klientów nie powinniśmy przeznaczać cennego czasu działu sprzedaży. Powinniśmy też określić jakiego rodzaju działania podejmiemy w procesie pozyskania nowych klientów z zastosowaniem metod Inbound marektingu a jakie za pomocą działań outbound jak np. zimne telefony.

Budżet i cele sprzedażowe

Dobry plan sprzedażowy zawiera informacje o budżetach, które posiadamy na poszczególne działania. Jakimi środkami dysponujemy i na co możemy je przeznaczyć, jeśli chodzi całościowy proces pozyskiwania klientów. W zakres budżetu wchodzą tutaj szkolenia pracowników, konferencje, a także inne elementy, jak spotkania z potencjalnymi klientami, których koszty również powinny być uwzględnione jako pozycja budżetowa.

Plan sprzedaży w zakresie celów, które chcemy uzyskać musi obejmować też inne ważne punkty, które wpływają na końcowy efekt w postaci nowego klienta. Cele sprzedażowe w tym wypadku powinny być uzupełnione chociażby o ilości konkretnych produktów czy usług, które mamy sprzedać. Cele sprzedażowe mogą być również związane z określonym generowaniem wielkości przychodów, ilości potencjalnych leadów czy telefonów, jakie codziennie musi wykonać sprzedaż, które to czynniki pośrednio mierzą nam skuteczność podejmowanych działań sprzedażowych.

Szablon planu sprzedaży od BusinessWeb – kompleksowe planowanie działań sprzedażowych

Narzędziem, które może nam pomóc w zakresie tworzenia planu sprzedaży, może być szablon planu sprzedaży opracowany przez BussinesWeb. Szablon w postaci gotowego do wypełnienia dokumentu, który ma na celu usystematyzowanie informacji posiadanych przez organizację. Szablon sprzedaży BusinessWeb można dostosować do różnych typów organizacji i sposobów prowadzenia działań sprzedażowych.

Dzięki planowi sprzedaży opracowanemu przez Bussinesweb masz możliwość bardziej szczegółowego podejścia do tego, w jaki sposób przygotować plan, co powinien on zawierać i otrzymujesz gotowy szablon do tego, żeby skutecznie zaplanować swoje działania sprzedażowe.

Wychodząc dalej poza sam plan, zachęcamy Cię do skorzystania z rozwiązań Hubspot Sales Hub, które umożliwią Ci lepszą organizację sprzedaży, eliminację rutynowych czynności sprzedażowych takich jak pisanie tych samych maili do klientów czy tracenie czasu na follow up, który może dzięki Hubspot Sales Hub być wykonywanym automatycznie. Masz też możliwość zbierania danych na temat zachowań klientów w zakresie twojej treści na stronie internetowej, dokumentów i wysyłanych ofert. Dzięki temu możesz lepiej przygotować ofertę dla klientów i zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową pod względem zamykania poszczególnych transakcji.

Dobre narzędzia są kluczowe do odniesienia prze Ciebie sukcesu. Dzięki nim na pewno zwiększysz szanse na sukces swojego planu sprzedaży.

Szablon Planu Sprzedaży
Wzór Planu Sprzedaży – Pobierz Darmowy Szablon
Ocena artykułu 4.7 (93.33%) Głosów 3

Wyślij ten artykuł do znajomych na:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Automatyzacja pracy sprzedawcy B2B - oferta BusinessWeb

Podziel się z nami swoją opinią

5 komentarze do “Wzór Planu Sprzedaży – Pobierz Darmowy Szablon”

  1. Prowadzę niewielką firmę odzieżową. Na rynku jestem od dwóch lat. Klientów szukamy głównie w internecie i na eventach. Raz idzie gorzej, raz lepiej. Na samym początku mieliśmy wykonany plan sprzedażowy. Po przeczytaniu artykułu widzę, że nie był zrobiony zbyt wnikliwie.

  2. Dużo przydatnych informacji! Jestem początkującym przedsiębiorcą i mój plan sprzedażowy zakończył się na opracowaniu i wyznaczaniu celów sprzedażowych. Teraz widzę, że to zdecydowanie za mało. Wielkie dzięki za podzielenie się szablonem. Wygląda na to, że sporo muszę do nowego planu dodać.

  3. Plan sprzedaży mamy napisany bardzo dokładnie. Wszystkie opisane przez was punkty mamy w nim zawarte. Poświęciliśmy na to sporo czasu, a jednak nie wszystko idzie po naszej myśli. Mamy miesięcznie łącznie 200 umówionych spotkań i rozmów telefonicznych, ale jedynie 40% kończy się sukcesem. Może powinniśmy zmienić sposób pozyskiwania klientów.

  4. My przez wiele lat popełnialiśmy ten błąd. Nie powiem, żeby jakoś drastycznie wpływał na nasze zyski. Opracowaliśmy nowy wzór planu sprzedażowego i dokładniej określiliśmy docelową grupę klientów. Skupiamy się tylko na niej, resztę odrzuciliśmy. Po roku widzę zwiększenie sfinalizowanych transakcji. Zobaczymy jak będzie dalej.

  5. Dokładnie taki wzór planu sprzedażowego był mi potrzebny. Rzeczywiście jest w nim zawarte chyba wszystko, co niezbędne. Połowa już za mną. Zastanawia mnie jedynie mailing, który odradzacie. Zawsze uważałem, że to jeden z najczęstszych sposobów na pozyskiwanie klientów.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194