Menu

Dobra organizacja czasu to podstawa

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

W małej firmie właściciel firmy jest też często jej głównym sprzedawcą. Kluczowym staje się więc wdrożenie dobrej organizacji czasu, dzięki której będziemy bardziej produktywni. Podstawa to zastosowanie sprawdzonych metod, które są stosowane przez profesjonalnych sprzedawców.

Planuj działania sprzedażowe

Warto ustalić sobie jasne cele sprzedażowe. Każdego dnia odbywamy np. 1 spotkanie z klientem, przeprowadzamy 2-3 rozmowy telefoniczne, wysyłamy kilka maili. To są mierzalne cele, łatwe do realizacji i weryfikacji. Ważne aby na te działania mieć zarezerwowany czas i z nich łatwo nie rezygnować. Dla dużej liczby osób są to trudne do wykonania sprawy (nie każdy urodził się sprzedawcą, ale niestety właściciel firmy nie ma wyboru musi nim być), trzeba jednak pokonać własną strefę komfortu. Takie działanie może wiele zmienić.

W działaniach sprzedażowych ważne jest także zaplanowanie odpowiednich działań na tzw. follow up, czyli telefony lub maile, które mają za zadanie sprawdzić status prowadzonych spraw sprzedażowych. O tym elemencie często zapominamy, a on jest krytyczny do tego, aby „zamknąć” sprzedaż. Często wysyłamy e-mail z ofertą, a potem nawet nie dzwonimy zapytać co o niej sądzi nasz klient. Jest to nie tylko strata potencjalnej sprzedaży, ale i zmarnowanie Twojego czasu.

Aplikacje wspomagające organizację czasu lub zwykła kartka papieru

Warto użyć rozwiązań, które zliczają nasze działania, dzięki czemu możemy wiedzieć, ile czasu poświęcamy na osiąganie naszych celów sprzedażowych i jakie konkretne wyniki osiągamy. Może to być zwykła kartka papieru, arkusz kalkulacyjny lub aplikacja CRM (jak HUBSPOT CRM). Gdy będziemy zorganizowani, praca nad sprzedażą będzie szła nam znacznie lepiej. Dobra sprzedaż leży u podstawy sukcesu każdej firmy, a w małych firmach może świetnie działać, bo relację z klientem masz Ty jako właściciel firmy. Najważniejsze to nie doprowadzić do zaniedbania tego obszaru. Kontakt z nowymi i istniejącymi klientami zapewnia nam bowiem ciągłość biznesu.

Prowadzenie sprzedaży w małej firmie nie jest proste, ale wdrożenie prostych metod planowania prac może znacznie poprawić dochodowość Twojej firmy.

Przeczytaj również:

leady sprzedażowe
Hubspot CRM
Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
system CRM co to jest?
Jak tworzyć persony
Call To Action
Landing page jak zrobić?
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194