Popraw skuteczność sprzedaży sklepu

Optymalizacja konwersji sklepu internetowego

Popraw skuteczność sprzedaży sklepu

Optymalizacja konwersji sklepu internetowego

by Dominika Ambroziak

Twój sklep internetowy odwiedza wiele osób ale nie widzisz z tego sprzedaży? Przeprowadź analizę konwersji sklepu i poznaj potencjalne przyczyny takiej sytuacji

OPTYMALIZACJA KONWERSJI W SKLEPIE INTERNETOWYM

Optymalizacja konwersji ma na celu uzyskanie większej sprzedaży z klientów już odwiedzających sklep. Samo skierowanie nowych klientów na stronę sklepu internetowego, na przykład w wyniku reklam czy pozycjonowania sklepu, nie jest wystarczające. Liczy się też to jaką sklep ma konwersję poszczególnych kanałach sprzedaży. Aby się o tym dowiedzieć, należy porównać ilość wejść na stronę w danym okresie czasu, z ilością sprzedaży wygenerowaną przez dany kanał sprzedaży. Jeżeli mamy w naszym sklepie skonfigurowany Google Analytics z modułem e-commerce, to dane dotyczące w konwersji, będą nam w nim automatycznie prezentowane.

WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI W SKLEPIE INTERNETOWYM

Współczynnik konwersji e-commerce zależy bardzo często od branży, w jakiej działa nasz sklep. Przyjmuje się, że sklep posiadający dobrą optymalizację konwersji, powinien mieć konwersje e-commerce na poziomie 3-5%. Oczywiście dotyczy to średniej konwersji e-commerce wszystkich kanałów sprzedaży. Do kanałów, które zapewnianją największą konwersję należy mailing, często niedoceniany i uruchamiany jako ostatni kanał sprzedaży.

WSPÓŁCZYNNIK ODRZUCEŃ I JEGO ZMNIEJSZENIE

Wysoki współczynnik odrzuceń (powyżej 55%) oznacza, że duża liczba klientów nie znalazła na danej stronie internetowej interesującej, i przekonującej do dalszego działania informacji. W przypadku, kiedy mamy dużą liczbę odwiedzin takiej strony, możemy tracić potencjalną sprzedaż. Aby zobaczyć gdzie mamy największy potencjał na to, aby zwiększyć konwersję i sprzedaż sklepu, należy w Google Analytics odnaleźć strony docelowe z największą liczbą sesji. Strony które mają współczynnik odrzuceń większy od 55%, są pierwszym kandydatem do optymalizacji.

TESTY A/B – ZWIĘKSZANIE WSPÓŁCZYNNIKA KONWERSJI SKLEPU INTERNETOWEGO

 

Prowadzenie sprzedaży w sklepie internetowym, to ciągłe poszukiwanie sposobów zrobienia czegoś lepiej, oraz testowania nowych pomysłów. Do tego celu służą testy A/B. Polegają one na tym, aby porównać jak zachowują się klienci na stronie z tym samym produktem, ale wykonanej w 2 różnych formach graficznych. W wariancie A możemy mieć więcej tekstów niż w wariacie B. Możemy mieć też inne kolory dodawania produktów do koszyka. Po przeprowadzonych porównaniach, pozostawiamy na stronie sklepu wersję wariantu który miał lepszy wskaźnik konwersji zakupu w sklepie.

ANALIZA RUCHU I ZACHOWAŃ KLIENTÓW NA STRONACH DOCELOWYCH SKLEPU INTERNETOWEGO

W każdym sklepie jest potencjał na optymalizację współczynnika konwersji e-commerce. Drzemie on w stronach z dużą oglądalnością i wysokim ponad 55% wskaźniku odrzuceń. Skupiając się na stronach z największą oglądalnością możemy znaleźć miejsca do poprawy ilości sprzedaży. Konieczne jest jednak zastosowanie narzędzi do badania tego jak użytkownicy zachowują się na stronie internetowej, tak aby zobaczyć jakie są przyczyny nie podejmowania decyzji o zakupie. Do tego celu służą takie narzędzia jak “Heat Mapy”, ankiety czy nagrywanie wizyt klientów. W ramach współpracy z Businessweb, dostajesz pakiet oprogramowania który umożliwia takie analizy.

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w optymalizacji konwersji w sklepie internetowym.

Imię i nazwisko:

Chciałbym porozmawiać o:

Twój mail

Telefon:

Top