Menu

Opinie o firmie w sektorze B2B – dlaczego pozyskiwanie opinii jest ważne

Opinie o firmie B2B - dlaczego warto pozyskiwać opinie w internecie
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut

Klienci chętnie oceniają produkty i usługi, z których korzystają. W przeszłości ta ocena nie miała jednak tak silnego wpływu na reputację czy rozwój Twojej działalności. Zmieniło się to wraz z rozwojem Internetu. Teraz każdy przed nawiązaniem z Tobą relacji, może się dużo dowiedzieć o Twojej firmie, bez kontaktu z Twoim sprzedawcą. 

To obecność Twojej firmy w przestrzeni internetowej sprawia, że potrzebne są pozytywne opinie o firmie. Szczególnie w przypadku rynku B2B, który rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Jak zatem wykorzystać oceny Klientów w Twojej strategii marketingowej?

Siła opinii osób które znają Twoją firmę

Aż 97% Klientów, korzystających z oferty B2B twierdzi, że treści generowane przez końcowych użytkowników  są bardziej wiarygodne niż pozostałe źródła tego rodzaju. Nie trudno zrozumieć, dlaczego tak jest. Ludzie zdecydowanie chętniej ufają podobnym sobie osobom, niż przekazom marketingowym danej marki. Stąd też ciągła popularność marketingu szeptanego, który nadal jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wprowadzenie nowej oferty i jej wypromowanie.

Opinie innych przedsiębiorców są doskonałym źródłem wiedzy o firmach z sektora B2B. Potencjalni Klienci zyskują bowiem uogólniony i stosunkowo obiektywny obraz danego produktu czy usługi. Dużo łatwiej jest im też ocenić, czy dana oferta jest dla nich odpowiednia.

Jak pokazują badania, 92% Klientów z sektora B2B jest skłonnych dokonać zakupu wyłącznie w oparciu o rzetelną opinię. Z kolei 67% uważa opinie dostępne on-line, za ważny element całego procesu zakupowego. Mają one zatem faktyczny wpływ na zainteresowanie konkretną ofertą, co przekłada się bezpośrednio na osiągane wyniki sprzedażowe.

Tak silną pozycję ,,doradczą” mają przy tym nie tylko pozytywne opinie o firmach, ale także ich negatywne odpowiedniki. Co czyni z recenzji wystawianych przez Klientów B2B  wiarygodne źródło informacji o poznanych produktach czy usługach. Dlaczego tak jest? Aż 72% z nich uważa, że negatywne opinie pozwalają na dogłębną analizę oferty firmy i zbudowanie na tej podstawie własnego zdania na jej temat.

Zwiększenie skuteczności sprzedaży produktów i usług

Transakcje, dokonywane w sektorze B2B wiążą się z dużymi wydatkami. Klienci są wtedy bardziej skłonni do podejmowania decyzji zakupowych, które nie uwzględniają wsparcia w postaci opinii o firmie. Z drugiej strony, wdrażanie rozwiązań, obejmujących swoim zasięgiem setki, a nawet tysiące pracowników wymaga podejmowania przemyślanych decyzji. Potrzebują one zatem czasu, ponieważ ich skutki, bez względu na osiągnięty rezultat są często nieodwracalne. Dobrym tego przykładem jest zmiana oprogramowania obowiązującego w firmie.

Jeśli więc analizowana oferta, została opatrzona opiniami innych Klientów, warto ją dobrze przeanalizować. W rzeczywistości bowiem prezentacja kosztownego produktu, wraz z towarzyszącymi mu opiniami, może zwiększyć współczynnik konwersji o 380%! Trudno spierać się z tak konkretnymi danymi.

Przyspieszenie procesu sprzedaży

Rozmiary inwestycji, dokonywanych przez Klientów z sektora B2B sprawiają, że ich ścieżka w ramach lejka sprzedażowego wygląda inaczej, niż ma to miejsce w przypadku B2C. Tam bowiem wystarczająca może się okazać identyfikacja potrzeb i przedstawienie produktów, które im odpowiadają. Z kolei proces sprzedaży w B2B przebiega na wielu etapach, które wymagają bardziej złożonych metod przekonania do zakupu.

Dlatego tak pomocne okazują się tutaj opinie o firmie, które są dobrym przykładem takich narzędzi.

Pamiętaj, że Twój potencjalny Klient biznesowy może być zainteresowany produktem, który mu proponujesz. Chętnie poznaje więc pełną ofertę oraz wszystkie przygotowane dla niego materiały promocyjne. Jeśli jednak nie może w prosty sposób zobaczyć, jak Twój produkt pomógł rozwiązać problemy innych Klientów – trudno będzie mu przejść bezpośrednio do zakupu.

Dobre praktyki w zakresie zbierania opinii o firmie

Mimo ogromnej skuteczności, jaką mogą się pochwalić opinie o firmach, nadal należą do jednych z najtańszych działań marketingowych. Bez trudu możesz je zatem włączyć do strategii, realizowanej dotychczas w Twojej firmie.

Klienci zazwyczaj chętnie dzielą się swoimi opiniami o ofercie, z której skorzystali jak się ich o to poprosi. Zaproś ich zatem do wystawienia takiej oceny bezpośrednio na stronie internetowej Twojej firmy, lub stwórz zakładkę na stronie opinie/rekomendacje, gdzie umieszczać będziesz opinie o firmie w formie skanu dokumentu lub zdjęcia.

Do pozyskiwania opinii możesz również wykorzystać media społecznościowe takie jak Facebook, który umożliwia wystawienie recenzji w profilu firmy.

Opinie o firmie na Facebooku

Dobry sposobem na pozyskiwanie opinii jest również wyszukiwarka Google, która po wpisaniu nazwy firmy wyświetla informacje o firmie w grafie wiedzy (ang. Knowledge graph). Często również Google importuje opinie o firmie z różnych źródeł i wyświetla je w sekcji Opinie z Internetu.

Opinie o firmie w Google

W ten sposób pozwolisz swoim Klientom odczuć, że mają realny wpływ na rozwój Twojego biznesu. Będzie to też doskonały sposób na kontynuowanie profesjonalnej obsługi posprzedażowej, która zachęca do dokonywania kolejnych zakupów – w przyszłości.

Integracja na wielu poziomach

Wymienione tutaj przykłady wykorzystania opinii o firmach doskonale prezentują zalety tego praktycznego narzędzia, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczny marketing w B2B.

Opinie on-line zwiększają współczynnik konwersji, budują zaufanie Klientów i dodają dynamiki procesom sprzedaży, co podnosi jej końcowe rezultaty. Ponadto mogą płynnie integrować się ze stroną internetową i pozostałymi miejscami, w których widoczna jest Twoja działalność.

Kiedy spojrzysz na to w ten sposób, z pewnością zauważysz, że opinie o firmach mają duże znaczenie dla sektora B2B – do którego należy również Twoja firma. Wykorzystaj je zatem dobrze – w swojej nowej strategii marketingowej.

Źródła:

https://www.demandgenreport.com/industry-topics/content-strategies/2746-b2b-content-preferences-survey-buyers-want-short-visual-mobile-optimized-content.html

https://spiegel.medill.northwestern.edu/online-reviews/

Wyślij ten artykuł do znajomych na:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Zwiększ efektywność i skuteczność Twojej sprzedaży

Poznamy Twoje problemy i wyzwania, zaproponujemy działania które mogą poprawić efektywność sprzedaży Twojej firmy. Poznanie Twojej firmy jest kluczowe do zaproponowania Ci działań, dostarczających konkretne i mierzalne rezultaty. 

Poznaj nasz zespół.

Popraw swój biznes na +.

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194