Opinie jako krytyczny obszar widoczności lokalnej firmy w Internecie

Opinie w Google Maps oraz na Facebook – krytyczny obszar widoczności lokalnej firmy w Internecie

Klient, który szuka usługi w Internecie i trafia na Twoją ofertę, przed skorzystaniem z niej chce poznać opinie innych osób, które miały do czynienia z Twoją firmą. Zapewne większość z nas wie z własnego doświadczenia, że firmy, które mają wiele opinii są chętniej wybierane, ponieważ są bardziej wiarygodne. Opinie wystawiane w Internecie mają wpływ nie tylko na podejmowanie decyzji dla klientów, ale również wpływają na to, jak często pojawiamy się w wynikach na mapach Google.

Facebook kluczowe miejsce pod względem zbierania opinii o lokalnej firmie

Z Facebooka w Polsce korzysta już ponad 15 mln osób, z czego 11 mln osób robi to codziennie. Powoduje to, że Facebook staje się często głównym źródłem opinii na temat firmy. Oprócz danych informacyjnych takich jak adres firmy i godziny otwarcia, na profilu można spotkać się z opiniami. Osoby, które chcą skorzystać z usług firmy (np. restauracji, kosmetyczki, serwisu komputerowego), najpierw sięgają po opinię w Internecie. Już nie liczba polubień strony, a ilość opinii na profilu daje większą wiarygodność potencjalnym klientom.

Opinie wystawiane są w formie skali 5-gwiazdkowej oraz komentarza. Ogólna ocena profilu firmowego jest średnią wszystkich ocen. Włączenie opcji wystawiania opinii przez użytkowników jest możliwe z panelu administratora w zakładce Ustawienia. Aby dowiedzieć się jak włączyć opcje wystawiania recenzji na Facebooku zapraszamy do obejrzenia krótkiego wideo poradnika jak to zrobić na naszym kanale Youtube.

Wizytówka Google Moja Firma wizytówką Twojej firmy

 

Recenzje Google Maps - BusinessWeb

Użytkownik, który w wyszukiwarce Google szuka informacji na temat Twojej firmy, trafia na wizytówkę Google. Zawiera ona podstawowe dane dotyczące firmy, zdjęcia oraz odnośnik do map Google. Na takiej wizytówce dostępna jest również (podobnie jak na Facebooku) 5-gwiazdkowa skala ocen oraz opinie.

Jeśli chcesz dodać opinię na temat firmy, która będzie wyświetlana w Google, wystarczy, że wybierzesz opcję „Dodaj opinię” na wizytówce Google.

Na wizytówce Google Moja Firma prezentowane też są opinie o Twojej firmie pobierane z Facebooka oraz wielu innych miejsc. Dlatego tak bardzo ważne jest, aby posiadać opinie w różnych serwisach internetowych.

Jeżeli nie masz jeszcze wizytówki, dowiedz się jak ją stworzyć korzystając z naszego poradnika na kanale Youtube.

Recenzje wpływają też na to, czy Google będzie promować Twoją firmę na swoich mapach. Użytkownik, który szuka usługi lub produktów w swojej okolicy otrzymuje od Google propozycje 3 firm. Oprócz informacji adresowych i godziny otwarcia użytkownik może zapoznać się z recenzjami na temat danej firmy. Dlatego tak ważne jest, aby zachęcać klientów do wystawiona opinii razem z komentarzem na temat usługi lub produktów, bo takie opinie są bardziej przekonujące dla potencjalnych klientów niż sama ocena gwiazdkowa.

Recenzje kluczem do przekonania Klientów do Twoich usług

Opinie o Twojej firmie w wizytówce Google Moja Firma lub na Facebooku mogą mieć kluczowe znaczenie w podjęciu decyzji zakupowych przez potencjalnych klientów. Ważne są również Twoje odpowiedzi na opinie użytkowników – zarówno na te pozytywne jak i negatywne. W tym celu musisz na bieżąco monitorować to, co pojawia się w recenzjach na Facebooku czy mapach Google.

W ramach działań budowy widoczności Twojej firmy w Internecie pomagamy Ci opracować strategię działań w zakresie pozyskiwania opinii i zwiększania przekonania osób do korzystania z Twoich usług.

Zwiększ Widoczność Lokalną w Internecie - BusinessWeb

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *