Lokalna reklama Facebook - nadal niewykorzystany potencjał dotarcia do klienta z okolicy firmy

Jak często widzisz reklamę firm z Twojej okolicy na Facebooku?

by Mariusz Gliński

Lokalna reklama Facebook - nadal niewykorzystany potencjał dotarcia do klienta z okolicy firmy

Jak często widzisz reklamę firm z Twojej okolicy na Facebooku?

by Mariusz Gliński

by Mariusz Gliński

Reklama lokalna Facebook – duży potencjał który wciąż nie jest wykorzystany

Czy często przeglądając Facebook widzisz reklamę różnych firm z okolicy, w której mieszkasz? No właśnie nie za często, prawda? Nadal mało firm wykorzystuje potencjał reklamy  Facebook do pozyskania Klientów z okolicy w której na co dzień funkcjonuje. A szkoda bo to jedna z najtańszych form dotarcia do Klientów z informacją o naszych usługach.

Facebook jest obecnie jednym z większych mediów społecznościowych na świecie. Użytkownicy spędzają dużą część czasu na przeglądaniu aktualności. Jedną z tych aktualności może być informacja o Twojej usłudze.  Dlaczego nie ma wielu reklam lokalnych firm na Facebooku? Być może wiele z nich żyje w przeświadczeniu że mając fanpage i publikując na nim aktualności dociera do swoich klientów.

Niestety sam post na fanpage nie wystarczy, gdyż Facebook skutecznie ogranicza zasięgi organiczne (do własnych fanów). Oznacza to mniej wyświetleń Twoich postów w aktualnościach na tablicy Facebook u osób, które lubią Twój fanpage.  Reklamując swoje posty zwiększasz ich zasięg a dodatkowo masz możliwość dotarcia do konkretnych osób, którymi jesteś zainteresowany. Dla przykładu prowadząc kawiarnię masz możliwość wyświetlenia swojej reklamy klientom z najbliższej okolicy kawiarni (np 2 kilometry od)  i takim którzy przy okazji lubią kawę.

Jak precyzyjnie wybrać grupę odbiorców w Twojej okolicy?

Reklama Lokalna Facebook - BusinessWeb

Przy dokładnym sprecyzowaniu do kogo kierujemy reklamę na Facebooku istnieje większe prawdopodobieństwo dotarcia do osób, które chętnie skorzystają z usług naszej firmy. Znając cechy swoich klientów możesz wśród odbiorców reklamy wybrać do kogo chcesz dotrzeć. Użytkowników możesz selekcjonować według płci, wieku, używanego języka, a nawet zainteresowań. Taka promocja zwiększa świadomość marki wśród osób z Twojej okolicy, którzy potencjalnie chętnie wybiorą Twoją firmę. Bliska lokalizacja firmy jest dodatkowym atutem dla klienta, który dzięki temu poświęci mniej czasu na dotarcie w docelowe miejsce.

Przykładowo promując salon kosmetyczny odbiorcami będą głównie kobiety, dodatkowo możesz zawęzić zainteresowania do osób zainteresowanych dbaniem o własny wygląd. Po ustawieniu preferencji grupy docelowej użytkowników Facebook sugeruje aż 68 000 kobiet w wieku 18-40 w promieniu tylko 2 km. To pokazuje potencjał ilości osób do jakich można trafić z reklamą.

 

Brak reklam lokalnych firm na Facebooku to nie jest znak że coś nie działa. Brak reklam to brak wiedzy jak je skutecznie wykorzystać. Zachęcamy do kontaktu z nami i wykorzystania tej niszy do promocji Twojej firmy.

Jakie możliwości wyboru lokalizacji daje ci reklama na Facebooku?

Tworząc reklamę na Facebooku masz opcję wyboru zasięgu reklamy. Oznacza to, że możesz wyświetlić swoją reklamę osobom w promieniu kilku kilometrów od firmy, w dzielnicy która Ciebie interesuje, czy też wykorzystując kody pocztowe.  Możesz też wybrać do kogo ma być kierowana Twoja reklama:

  • do osób obecnie znajdujących się w określonym przez Ciebie miejscu,
  • do osób mieszkających we wskazanej lokalizacji,
  • do osób, które były w tej lokalizacji jakiś czas temu,
  • do osób, które przejeżdżają przez obszar wybrany przez Ciebie.

Do Twojej decyzji pozostaje obszar, w jakim chcesz wyświetlać swoje reklamy. Z naszego doświadczenia wiemy, że wybór użytkowników w promieniu kilku kilometrów od wybranej lokalizacji daje lepszy efekt i przyciąga więcej potencjalnych klientów niż reklama skierowana do użytkowników z bardzo dużych obszarów – jak np. całe miasto. Dotyczy to oczywiście firm które mają lokalny charakter działania i do których trafia najwięcej klientów z najbliższej okolicy.

Widoczni Lokalnie - BusinessWeb

Jak często widzisz reklamę firm z Twojej okolicy na Facebooku?
Oceń artykuł
Udostępnij...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestBuffer this pageEmail this to someonePrint this page

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top