Smart Content + HubSpot. Poznaj personalizację komunikacji z klientami, która zwala z nóg!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut

Praca w marketingu to jedna z najtrudniejszych funkcji w organizacji. Wymaga sprytu  i wytrwałości. Na dodatek w dzisiejszych czasach skuteczność działań marketingowych zależy przede wszystkim od personalizacji komunikacji z klientami.  Jak więc wyrwać się z koła takich samych komunikatów do wszystkich odbiorców na stronie internetowej, tych samych banerów reklamowych, tych samych tytułów maili?

Należy zostać smart i wykorzystać funkcjonalności smart content HubSpota. 

Na czym polega smart content HubSpota?

Smart content HubSpota dostosowuje landing page, stronę internetową, CTA, maila i formularz do konkretnego klienta na podstawie informacji, jakie mamy w HubSpot CRM. 

Możemy zmienić komunikaty, jakie wyświetlają się klientowi, na podstawie takich parametrów jak kraj, wejście z komórki czy komputera, zapis na jedną z list segmentacyjnych czy etap na  ścieżce zakupowej (np. czy dany klient jest tylko zapisany na nasz newsletter, czy może już rozmawia ze sprzedażą). 

Zobacz, jakie są inne kryteria wyświetlana dynamicznych treści:

  • Kraj: wyświetlaj treści w zależności od kraju odbiorcy (kraj jest określany na podstawie adresu IP odwiedzającego.
  • Typ urządzenia: określ, na którym urządzeniu zawartość ma być wyśrodkowana (telefon komórkowy, tablet lub komputer stacjonarny). HubSpot rozpoznaje tzw. user agent użytkownika przeglądarki i określa typ urządzenia. 
  • Źródło z którego osoba trafiła na stronę: pokaż odwiedzającym Twoją stronę inteligentne treści w zależności od tego, jaki znaleźli Twoją stronę.
  • Preferowany język: spersonalizuj swoje treści na podstawie języka ustawionego w przeglądarce internetowej użytkownika.
  • Zapisy na liście kontaktów: wyświetlaj treści w zależności od tego, czy jest on członkiem jednej z Twoich list segmentacyjnych HubSpota.
  • Etap cyklu zakupowego: przyjrzyj się etapowi cyklu zakupowego (pole lifecycle stage) kontaktu w HubSpot  i wyświetl odpowiednią treść na podstawie wartości tego pola.

Pomyśl, jakie możliwości uzyskasz dzięki smart content i jak dostosujesz komunikację marketingową do klientów, korzystając z tego rozwiązania. Czy Twoje wyniki, jako osoby odpowiedzialnej za marketing, nie byłyby lepsze? 

Jak smart content może działać w praktyce?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient pobrał z naszej strony e-booka, następnie powrócił na stronę internetową, pooglądał kilka produktów, zapoznał się z cennikiem i był na stronie kontakt. 

Klient widział na stronie taki banner, który prowadził go do landing page’a z e-bookiem:

plan-marketingowy

Ponieważ mamy włączoną w HubSpot funkcję automatycznego scoringu klienta, system zliczył punkty za każde zachowanie klienta na naszej stronie internetowej. Wcześniej określiliśmy, że 30 punktów kwalifikacji oznacza dla nas, że klient jest leadem marketingowym (MQL – Marketing Qualified Lead). Automatyzacja marketingu HubSpota ustawiła lifecycle stage jako MQL, przypisała zadanie do sprzedawcy i wysłała do niego SMS, aby skontaktował się z wartościowym klientem. 

Zobacz, jak taki automat wygląda w HubSpot Workflow (czyli w automatyzacji marketingu):

Na zmianę statusu na MQL tylko czeka moduł smart content. Ponieważ ustawione na stronie internetowej bannery reklamujące e-book zostały określone jako smart, to teraz wszystkie banery na stronie internetowej, które widzi od teraz dany klient, wymieniły się na zachęcenie do kontaktu ze sprzedawcą w celu demonstracji systemu:

hubspot-crm

Wszystko wydarzyło się automatycznie – od scoringu klienta po wymianę bannerów na stronie internetowej.

Poniżej możesz zobaczyć, jak prosto ustawia się to w HubSpocie:

Smart content w mailingach wysyłanych do klientów

Pójdźmy z byciem smart jeszcze dalej. Tym razem zobaczymy, jak możesz dostosować do określonych klientów swoje maile. Możesz wymienić zarówno tytuły, jak i treść maili według takich samych kryteriów, które stosujesz w całym module smart content. 

Np. jeżeli segmentujemy klientów  pod względem person,  to możemy w danym mailu wyświetlić inny tytuł maila do osoby na różnych stanowiskach np. inne dla stanowisk związanych ze sprzedażą, a inne na stanowisko związane z marketingiem. 

Na poniższej grafice widać pole Lead or Evangelist – ten tytuł maila zostanie wyświetlony osobom, które są tak oznaczone w systemie HubSpot CRM. 

Możemy także zmienić teksty maila, aby były inne dla naszej persony.

W ten sposób mail jest lepiej dostosowany do obiorcy, a my nie musimy tworzyć jego kilku kopii.

Sprytne, prawda?

Smart content na stronie WWW – tu zaczyna się prawdziwa magia

Prawdziwa maga smart content HubSpota zaczyna się jednak, gdy korzystasz z HubSpot CMS. W tym przypadku otrzymujesz możliwości dynamicznej zmiany zawartości strony pod danego klienta. Reguły są takie same jak dla maila lub banerów CTA. 

Czy nie fajnie byłoby, gdyby strona internetowa przywitała klienta jego imieniem? Dostosowała treści do kraju, z jakiego pochodzi klient? To dopiero byłaby personalizacja! HubSpot umożliwia Ci to dzięki modułowi smart content dostępnym w HubSpot CMS. 

Żródło grafiki https://www.onlinesalesguidetip.com/3-tips-for-creating-a-personalized-website-experience/

 

Obecnie marketingowcy muszą tylko tworzyć kampanie dla klientów, ale również wydajnie organizować sobie pracę. 

Moduł smart content powiązany z automatyzacją marketingu oraz HubSpot CMS daje Ci rozwiązanie all-in-one, oszczędzając Ci mnóstwo codziennego czasu. Możesz go przeznaczyć na wymyślanie bardziej skomplikowanych działań związanych z personalizacją danych dla klientów, a tym samym zwiększać skuteczność i osiągać coraz lepsze wyniki marketingowe. 

Chcesz zacząć pracować nowy sposób? Być bardziej smart? Przejdź na naszą stronę kontaktową i umów ze mną spotkanie. Zrobimy dla Ciebie demo HubSpota dostosowane do potrzeb Twojej firmy. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194