Menu

Dlaczego warto używać najnowszych narzędzi do automatyzacji marketingu?

oprogramowanie do marketing automation
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

Zerknij na chwilkę do swojej skrzynki odbiorczej i przeczytaj pięć ostatnich maili marketingowych, jakie się tam znajdują. Ile z nich wydaje Ci się interesujących? Ile z nich zawiera dopasowane informacje, jakich rzeczywiście szukasz, a ile jest tak ogólnych i nudnych, że od razu usuwasz je ze swojej poczty?

Każdy trafia na nieumiejętnie napisane maile marketingowe, bo nieumiejętna automatyzacja wiadomości marketingowych jest powszechna.

Dlaczego automatyzacja marketingu nie działa?

Kiepskie maile marketingowe to często nie wina pracowników marketingu. Po prostu posługują się mało wydajnymi narzędziami do automatyzacji działań marketingowych albo nie mają pełnej wiedzy, jak właściwie wykorzystywać nowsze narzędzia.

Nawet najlepiej opracowana kampania mailingowa będzie nieskuteczna, jeśli trafia do niewłaściwych adresatów. Pracownicy marketingu nie mają dostatecznej wiedzy, jakich treści oczekują różne grupy odbiorców, więc wysyłają taki sam content do wszystkich.

Tak właśnie działają przestarzałe programy do automatyzacji marketingu.

Poznaj kilka najczęstszych problemów, jakie pojawią się w związku z używaniem narzędzi do automatyzacji marketingu starszej generacji.

New call-to-action

Przestarzałe narzędzia działają tylko na jednym kanale komunikacji

Automatyzacja działań wciąż jeszcze skupia się jedynie na email marketingu, ignorując pozostałe kanały komunikacji z klientami – blog, video marketing, social media, reklamy Google Ads i Facebook. W ten sposób tracimy możliwość poszerzania bazy klientów i nawiązywania z nimi trwałych relacji.

Przestarzałe narzędzia traktują lead nuturing wybiórczo

Narzędzia marketing automation starszej generacji reagują na konkretne zachowanie klienta, ale nie uwzględniają jego oczekiwań. Tymczasem lead nuturing bez szerszego poznania naszych kontaktów i bez całościowej strategii nie jest niczym więcej niż wyrafinowana odmianą spamowania.

Przestarzałe narzędzia nie wykorzystują w pełni możliwości mediów społecznościowych

Integracja z social mediami nie polega tylko na wstawieniu ikonek serwisów społecznościowych w stopce mailowej lub na umieszczaniu co jakiś czas wpisów na Facebooku. Integracja z mediami społecznościowymi pozwala podtrzymywać i pogłębić relacje z Twoimi potencjalnymi klientami. Niestety starsze narzędzia do automatyzacji marketingu nie pozwalają często śledzić aktywności naszych klientów na platformach społecznościowych.

Przestarzałe narzędzia nie zwracają uwagi na odbiorców treści

Kampanie marketingowe nie mogą dążyć jedynie do uzyskania jak największej liczby kliknięć w link czy otwarć. Takie kampanie nie uwzględniają w ogóle, kim jest osoba, do której wysyłamy wiadomość i tego, jakich treści od nas oczekuje. Przestarzałe narzędzia marketing automation nie dostarczają nam precyzyjnych informacji, na podstawie których możemy personalizować komunikację marki.

HubSpot Marketing Hub – automatyzacja nowej generacji

Narzędzia do automatyzacji marketingu starszej generacji pozwalają prowadzić działania związane z ocieplaniem leadów jedynie w ograniczonym zakresie. W dobie marketingu przychodzącego, gdy to klient decyduje, jak przebiega proces zakupowy, musisz obrać przemyślaną i całościową strategię lead nurturing. Warto więc wybrać nowoczesne oprogramowanie marketing automation, które dostosowane jest do wymogów inbound marketingu.

Takim narzędziem jest bez wątpienia program HubSpot Marketing Hub. Pozwala on tworzyć zaawanasowaną automatyzację działań marketingowych. Dzięki rozwiązaniom HubSpot możesz m.in.:

  • zwiększać ruch na stronie internetowej dzięki treściom dopasowanym do odbiorców,
  • tworzyć skuteczne strony lądowania, formularze zapisu i przyciski CTA,
  • poprawić konwersję odwiedzających na lead,
  • docierać do klientów poprzez różne kanały komunikacji,
  • tworzyć spersonalizowane kampanie mailingowe,
  • badać zachowania klientów.

Jeśli szukasz nowoczesnego oprogramowania do automatyzacji marketingu HubSpot Marketing Hub na pewno Cię nie zawiedzie swoimi możliwościami. Do tego jest bardzo łatwy w obsłudze i konfiguracji. Zobacz, jakie korzyści może przynieść Ci platforma HubSpot Marketing Hub. Zapytaj o bezpłatną prezentację programu.

Oceń ten Artykuł

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194