Menu

Checklista marketing automation – co musisz wiedzieć, zanim wybierzesz program do automatyzacji marketingu

checklista automatyzacji marketingu
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

Wybór systemu do automatyzacji marketingu to niełatwe zadanie. Jak wybrać ten jedyny, który naprawdę pomoże Ci usprawnić marketing i rozkręcić sprzedaż? Czy umożliwi on realizację strategii marketingowej typu inbound? Na ile program marketing automation wesprze wszystkie etapy podróży zakupowej naszego klienta?

Trudne pytania, prawda?

Żeby ułatwić odpowiedź, przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną checklistę marketing automation. Pomoże Ci ona „przetestować” wybrany system do automatyzacji działań. Zawiera opis funkcjonalności podzielonych według trzech etapów podróży zakupowej:

image1

No to zaczynamy.

Przyciąganie: narzędzia, które pomogą Ci przyciągnąć nowych odwiedzających do Twojej strony WWW

  • Czy Twoja platforma ułatwia wielu użytkownikom tworzenie postów blogowych? Jakie narzędzia SEO oferuje Twoja platforma, aby zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwarek (np. użycie słów kluczowych, możliwość webtrackingu)?
  • Jakie są możliwości połączenia Twojej witryny z mediami społecznościowymi? Czy Twoja platforma do automatyzacji marketingu pozwala tworzyć, planować i publikować posty w mediach społecznościowych? Czy dzięki platformie masz pewność, że dzielisz się treściami w social mediach w najbardziej korzystny sposób?
  • Czy Twoja platforma ma możliwość śledzenia działań i częstotliwości odwiedzin zanim użytkownik skorzysta z formularza na landing page’u? Jak informacje te są porządkowane? Czy Twoja platforma ma jakieś możliwości wyszukiwania adresów IP?
  • Czy Twoja platforma ma jakieś dodatkowe możliwości SEO, takie jak możliwość śledzenia popularności linków lub możliwość audytu optymalizacji strony i treści?
New call-to-action

Konwersja: narzędzia, które pomogą Ci przekształcić odwiedzających w potencjalnych klientów

  • Na ile łatwo za pomocą platformy możesz tworzyć landing page’e? Czy wymaga to wiedzy technicznej? W jakim stopniu użytkownik nietechniczny może dostosować zawartość strony, zmodyfikować formularz, stronę z podziękowaniem? Czy platforma wysyła komunikaty follow up?
  • Ile szablonów landing page’y oferuje Twoja platforma? Czy strony dostosowane są do wersji mobilnej (np. responsywny design)?
  • Jak łatwo jest stworzyć nowe formularze do wykorzystania na landing page’ach lub innych stronach internetowych? Czy Twoje formularze charakteryzują się progresywnym profilowaniem? Czy możesz łatwo je skonfigurować? Czy Twoje formularze mają mechanizm sprawdzania poprawności wprowadzanych danych oraz zabezpieczenia antyspamowe?
  • W jaki sposób twoja platforma łączy użytkowników z Twojej strony internetowej z landing pagem? Czy osoba, która nie jest web developperem, może tworzyć testy AB przycisków call to action, które odsyłają ze strony internetowej lub z e-maili do landing page’y?

Zamknięcie: narzędzia, które pomogą Ci zmienić leady w klientów.

  • W jakim stopniu Twoja platforma wspierająca marketing pozwala Ci na precyzyjną segmentację bazy danych? Czy możesz wprowadzić segmentację w oparciu o takie kryteria, jak sposób, w jaki lead znalazł naszą firmę, dane wpisywane w formularz, dane wprowadzone do CRM-u, liczba odsłon strony czy dane analityczne?
  • Czy łatwo możesz zbudować treść wiadomości e-mail? Ile szablonów e-mailowych oferuje Twoja platforma? Na ile możesz je modyfikować? Czy szablony są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych?
  • Czy dzięki Twojej platformie możesz personalizować komunikację z użytkownikiem na całej witrynie a nie tylko w wiadomościach e-mail? Czy możesz spersonalizować wysyłanie wiadomości na podstawie etapu, na jakim znajduje się lead w lejku sprzedażowym? Jak łatwo to zrobisz?
  • Na ile możesz śledzić powiadomienia o produkcie? Czy otrzymujesz powiadomienia, gdy leady podejmują ważne działania w mediach społecznościowych lub na Twojej stronie internetowej? Czy powiadomienia te mogą być uruchamiane tylko dla określonych segmentów lub grup leadów?
  • Jakie narzędzia oferuje Twoja platforma marketingowa, aby ułatwić przekazywanie leadów z działu marketingu do sprzedaży? Czy istnieje interfejs, do którego ma dostęp zespół sprzedaży? Jaką ma cenę? Czy jest intuicyjny w użyciu?
  • Jak łatwo jest nowemu, nietechnicznemu użytkownikowi stworzyć wszystkie komponenty niezbędne do kampanii lead nuturing (treść wiadomości e-mail, uruchamianie workflow, landing page itp.)? Ile trwa wdrożenie procesów lead nuturing?

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194