Menu

Cele marketing automation. Dowiedz się, w czym może pomóc Ci automatyzacja marketingu.

cele marekting automation
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

Narzędzia do automatyzacji zadań na dobre rozgościły się już w działach marketingu i sprzedaży. Coraz większa liczba firm stosuje rozwiązania do automatyzacji marketingu (np. platformy do wysyłki maili), aby łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów i podnieść skuteczność zabiegów sprzedażowych.

Jednak automatyzacja marketingu to o wiele więcej niż tylko wysyłanie zgrabnej sekwencji maili.

Na czym polega automatyzacja marketingu?

Nowoczesne platformy do automatyzacji marketingu (jak np. HubSpot Marketing Hub) to niezwykle rozbudowane narzędzia. Dzięki nim utrzymasz kontakt z klientami w mediach społecznościowych, zbadasz ich aktywność na swojej stronie WWW, wprowadzisz dane do bazy CRM czy przygotujesz spersonalizowane oferty handlowe. A to wszystko minimalnym nakładem pracy z Twojej strony.

Zasada działania jest prosta. Wystarczy, że opracujesz scenariusz działań (tzw. workflow), wprowadzisz warunek jego uruchomienia (np. zapis przez formularz), a oprogramowanie samo uruchomi wskazaną akcję (np. mailing, przekazanie leadu do działu sprzedaży czy alert o kontakcie telefonicznym).

Brzmi nieźle. Zanim jednak z entuzjazmem zaczniesz wprowadzać automatyzację poznaj strategiczne cele związane z automatyzacją marketingu. Gdy wiesz, po co stosujesz automatyzację marketingu, łatwiej wykorzystasz w pełni jego możliwości.

New call-to-action

Czemu służy marketing automation?

Zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki automatyzacji marketingu. Potrzebujesz więcej leadów, bardziej zależy Ci na lepszej organizacji sprzedaży czy chcesz skupić się na analityce? A może chcesz połączyć te wszystkie obszary? To właśnie trzy główne cele automatyzacji marketingu:

  • generowanie większej liczby potencjalnych klientów,
  • zawieranie większej liczby transakcji,
  • dokładne mierzenie sukcesu marketingowego i sprzedażowego.

Czemu jeszcze służy automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych?

Gromadzenie wiedzy o klientach

Funkcje narzędzi marketing automation pozwalają sprawdzić, co robił użytkownik na Twojej stronie internetowej, jakie treści przeglądał, gdzie zatrzymał wzrok na dłużej. Taka wiedza jest bardzo ważna, bo wiesz, dlaczego kontakt dokonał konwersji i jakie kanały marketingowe okazały się skuteczne. Dzięki temu możesz udoskonalać swój content oraz strategię działań.

Personalizacja komunikacji z klientami

Mimo że automatyzacja kojarzy się z bezdusznymi procesami, to właśnie marketing automation pomoże Ci prowadzić personalną komunikację z klientem. Wykorzystując narzędzia automatyzacji, dokładniej segmentujesz bazę subskrybentów. To z kolei umożliwia wysłanie im treści lepiej dostosowanych do oczekiwań klientów.

Współpraca marketingu i sprzedaży

Aby odnieść sukces sprzedażowy, trzeba połączyć działania marketingu i sprzedaży. Z pomocą oprogramowania do automatyzacji stworzysz spójny system klasyfikacji leadów, który umożliwia sprawne przekazywanie wartościowych leadów z marketingu do sprzedaży. Narzędzia do automatyzacji pomagają wybrać najlepsze sprzedażowo leady, aby na nich skoncentrować działania i doprowadzić do zamknięcia transakcji.

Redukcja kosztów i wzrost produktywności

Programy do automatyzacji są w stanie wykonać wiele czasochłonnych, powtarzalnych czynności wydajniej niż jakikolwiek pracownik marketingu czy sprzedaży. Gdy zautomatyzujesz wysyłkę maili czy przeszukiwanie danych w CRM, pracownicy będą mogli skoncentrować się na bardziej ambitnych, twórczych działaniach, jak np. generowanie pomysłów na skuteczne kampanie marketingowe. Koszty wdrożenia i konfiguracji oprogramowania do automatyzacji są zdecydowanie niższe niż stałe opłacanie rutynowych zadań.

Zdobycie/utrzymanie konkurencyjności na rynku

Firmy, które zdecydują się wejść na określony poziom automatyzacji swoich procesów, zdobędą trwałą przewagę nad innymi firmami. Automatyzacja procesów związana z rozwojem technologii SI (sztucznej inteligencji) czy internetu rzeczy to przyszłość marketingu i sprzedaży. Jeśli już teraz nie wprowadzisz zaawansowanych narzędzi do automatyzacji, za moment dasz się wyprzedzić konkurencji.

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194