Płatne reklamy na Google, Facebooku czy LinkedInie to szybki sposób, aby zdobyć klientów. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się właśnie na takie działania marketingowe. Co zrobić, aby inwestycja w reklamy nie skończyła się przepalaniem budżetu? Przede wszystkim przyda się regularne badanie skuteczności reklamy. Ale na czym polega skuteczna reklama, jakie wskaźniki badać i w jaki sposób?
Na czym polega skuteczność reklamy?
Pierwsza rzecz – co to w ogóle znaczy, że reklama jest skuteczna? Możesz monitorować kliki, lajki i konwersję, ale te wskaźniki nie mówią jeszcze nic o tym, czy reklama była naprawdę opłacalna. Zbadaj, jak wartościowych klientów pozyskujesz dzięki płatnym reklamom. Czy Twoja sprzedaż jest zadowolona z tego, jakie kontakty uzyskuje w wyniku reklamy internetowej?
Wiele narzędzi do pomiaru skuteczności reklamy nie dostarcza informacji, kogo właściwie pozyskaliśmy dzięki kampaniom reklamowym, ani o tym, jaką realnie sprzedaż reklama wygenerowała. Do takiego poziomu mierzenia większość działów marketingu nie ma szansy dojść.
Czy można tę sytuację zmienić?
Pomiar skuteczności reklamy z HubSpot Ads
HubSpot oferuje pomiar efektywności reklamy, który naprawdę da Ci wgląd w jej opłacalność. Narzędzia te są zgrupowane w ramach funkcjonalności HubSpot Ads. Co ważne, masz do nich dostęp już w darmowej wersji HubSpota.
Prawdziwa magia zaczyna się jednak dziać, gdy zdecydujesz się na wersję Pro Marketing. Dzięki niej możesz mierzyć również ROI kampanii reklamowych. Jeżeli prowadzisz wiele kampanii o dużym budżecie, skorzystaj z Add on HubSpot. Możesz wtedy monitorować większą ilość list remarektingowych.
Jak mierzyć efektywność reklamy internetowej z HubSpot Ads?
Hubspot Ads to rozbudowane metody badania skuteczności i efektywności reklamy. Oto kilka z korzyści, jakie dają Ci narzędzia HubSpota:
- Prosto podłączasz konto reklamowe Facebook LinkedIn Google pod Hab spot i już mierzysz liczbę pozyskiwanych kontaktów z imienia i nazwiska.
- Jeżeli zaznaczysz, że dany kontakt stał się klientem i to, jaką transakcje z tobą zrealizował, uzyskasz pełny wgląd w zwrot z inwestycji w daną reklamę.
- Możesz zmierzyć, ile kosztowało pozyskanie danego kontaktu.

- Wiesz dokładnie, która kampania reklamowa dostarcza najlepszych klientów, a która nie jest efektywna i warto ją wyłączyć.

- Wyłączasz niepotrzebne słowa kluczowe AdWords, bo widzisz, że niektóre z nich nie dają żadnych kontaktów.

- Automatycznie liczysz ROI z kampanii reklamowej, wiesz, co się opłaca, a co nie.

- Widzisz szczegóły kampanii Facebook pojedynczej reklamy i jej skuteczność w pozyskaniu klienta. Nie musisz się logować do Facebooka, aby to sprawdzić.
- Dzwonisz do agencji, która prowadzi Ci reklamę i wiesz od nich lepiej, co działa, a co nie. Dlatego możesz im wyraźnie powiedzieć, jakie działania wyłączyć, a jakie kontynuować. I w ten sposób oszczędzasz budżet reklamowy.
Efektywność reklamy internetowej – integracja z bazą subskrybentów

HubSpot Ads – od czego zacząć badanie skuteczności reklamy?
W marketingu łatwo powiedzieć, że działania nie przynoszą wyników. No bo jak zmierzyć zwrot z inwestycji w reklamy? Jak udowodnić, że nie marnujesz ani złotówki wydanej na reklamy w twojej organizacji? Ten problem rozwiązują narzędzia HubSpot Ads.
Dzięki HubSpot Ads zmierzysz opłacalność każdej reklamy i czarno na białym pokażesz, jak działania reklamowe przekładają się na wzrost sprzedaży.
Nie znasz jeszcze HubSpota? Skontaktuj się z nami. Umówimy się z Tobą na demo i pomożemy podpiąć konto reklamowe.
Pokażemy Ci, jak monitorować swoje kampanie reklamowe i oszczędzić mnóstwo pieniędzy, a jednocześnie zwiększyć swoją skuteczność w pozyskiwaniu klientów.