Badanie skuteczności reklamy internetowej – jak to zrobić z HubSpot Ads

badanie skuteczności reklamy
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut

Płatne reklamy na Google, Facebooku czy LinkedInie to szybki sposób, aby zdobyć klientów. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się właśnie na takie działania marketingowe. Co zrobić, aby inwestycja w reklamy nie skończyła się przepalaniem budżetu? Przede wszystkim przyda się regularne badanie skuteczności reklamy. Ale na czym polega skuteczna reklama, jakie wskaźniki badać i w jaki sposób?

Na czym polega skuteczność reklamy?

Pierwsza rzecz – co to w ogóle znaczy, że reklama jest skuteczna? Możesz monitorować kliki, lajki i konwersję, ale te wskaźniki nie mówią jeszcze nic o tym, czy reklama była naprawdę opłacalna. Zbadaj, jak wartościowych klientów pozyskujesz dzięki płatnym reklamom. Czy Twoja sprzedaż jest zadowolona z tego, jakie kontakty uzyskuje w wyniku reklamy internetowej?

Wiele narzędzi do pomiaru skuteczności reklamy nie dostarcza informacji, kogo właściwie pozyskaliśmy dzięki kampaniom reklamowym, ani o tym, jaką realnie sprzedaż reklama wygenerowała. Do takiego poziomu mierzenia większość działów marketingu nie ma szansy dojść.


Czy można tę sytuację zmienić?

Pomiar skuteczności reklamy z HubSpot Ads

HubSpot oferuje pomiar efektywności reklamy, który naprawdę da Ci wgląd w jej opłacalność. Narzędzia te są zgrupowane w ramach funkcjonalności HubSpot Ads. Co ważne, masz do nich dostęp już w darmowej wersji HubSpota.

Prawdziwa magia zaczyna się jednak dziać, gdy zdecydujesz się na wersję Pro Marketing. Dzięki niej możesz mierzyć również ROI kampanii reklamowych. Jeżeli prowadzisz wiele kampanii o dużym budżecie, skorzystaj z Add on HubSpot. Możesz wtedy monitorować większą ilość list remarektingowych.

Jak mierzyć efektywność reklamy internetowej z HubSpot Ads?

Hubspot Ads to rozbudowane metody badania skuteczności i efektywności reklamy. Oto kilka z korzyści, jakie dają Ci narzędzia HubSpota:

  • Prosto podłączasz konto reklamowe Facebook LinkedIn Google pod Hab spot i już mierzysz liczbę pozyskiwanych kontaktów z imienia i nazwiska.
  • Jeżeli zaznaczysz, że dany kontakt stał się klientem i to, jaką transakcje z tobą zrealizował, uzyskasz pełny wgląd w zwrot z inwestycji w daną reklamę.
  • Możesz zmierzyć, ile kosztowało pozyskanie danego kontaktu.
 
  • Wiesz dokładnie, która kampania reklamowa dostarcza najlepszych klientów, a która nie jest efektywna i warto ją wyłączyć.
  • Wyłączasz niepotrzebne słowa kluczowe AdWords, bo widzisz, że niektóre z nich nie dają żadnych kontaktów.
  • Automatycznie liczysz ROI z kampanii reklamowej, wiesz, co się opłaca, a co nie.
  • Widzisz szczegóły kampanii Facebook pojedynczej reklamy i jej skuteczność w pozyskaniu klienta. Nie musisz się logować do Facebooka, aby to sprawdzić.
  • Dzwonisz do agencji, która prowadzi Ci reklamę i wiesz od nich lepiej, co działa, a co nie. Dlatego możesz im wyraźnie powiedzieć, jakie działania wyłączyć, a jakie kontynuować. I w ten sposób oszczędzasz budżet reklamowy.

Efektywność reklamy internetowej – integracja z bazą subskrybentów

Ale HubSpot Ads to jeszcze więcej możliwości dzięki integracji działań remarketingowych z bazą kontaktów HubSpota. Wystarczy, że stworzysz segmenty kontaktów według określonych danych behawioralnych (np. demografia, oglądanie konkretnych stron, etap w procesie zakupowym) i załadujesz je przez HubSpota do konta reklamowego Facebook, LinkedIn czy Google Ads. W ten sposób kierujesz reklamy do konkretnych osób i budujesz coraz bardziej wydajny system reklamowy, który bazuje na Twoich danych.

HubSpot Ads – od czego zacząć badanie skuteczności reklamy?

W marketingu łatwo powiedzieć, że działania nie przynoszą wyników. No bo jak zmierzyć zwrot z inwestycji w reklamy? Jak udowodnić, że nie marnujesz ani złotówki wydanej na reklamy w twojej organizacji? Ten problem rozwiązują narzędzia HubSpot Ads.

Dzięki HubSpot Ads zmierzysz opłacalność każdej reklamy i czarno na białym pokażesz, jak działania reklamowe przekładają się na wzrost sprzedaży.

Nie znasz jeszcze HubSpota? Skontaktuj się z nami. Umówimy się z Tobą na demo i pomożemy podpiąć konto reklamowe.

Pokażemy Ci, jak monitorować swoje kampanie reklamowe i oszczędzić mnóstwo pieniędzy, a jednocześnie zwiększyć swoją skuteczność w pozyskiwaniu klientów.

CRM dla marketingu

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194