Menu

Mała Firma może skutecznie walczyć z dużymi graczami

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

W Polsce dużo mówi się o tym iż małe lokalne firmy nie mają szans w starciu z dużymi graczami. Wielkie sieci handlowe wypychają z rynku małe sklepy i usługi. Taka sytuacja nie koniecznie musi mieć miejsce w przypadku naszego małego biznesu. Nie musi, bowiem coraz więcej klientów zaczyna wyszukiwać produkty i usługi za pomocą Internetu. Szukając w nim coraz częściej usług ze swojej najbliższej okolicy.

Szukając tych usług nie trafią na ofertę wielkich sieci handlowych. Jest to duża szansa na przejęcie klientów, do naszego lokalnego sklepu czy usługi.

Trendy pokazują że prawie 70% użytkowników szuka lokalnych usług i sklepów. Małe firmy poprzez wykorzystanie przeglądarki Google oraz usług pozycjonowania stron, mogą zwiększyć liczbę klientów, odwiedzających ich sklepy czy punkty usługowe. Internet staje się więc ważnym elementem obrony przed konkurencją, ze strony dużych graczy. Obecność na mapach Google dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania klienta z Internetu.

Szukając usług w Internecie, klienci trafiają bardzo często na lokalne firmy, które oferują to czego masowy sprzedawca nie jest w stanie zapewnić. Jest to osobisty kontakt z właścicielem firmy, kontakt z osobą która jest pasjonatem, specjalistą w danej dziedzinie a nie przypadkowym pracownikiem. Mała lokalna firma zawsze lepiej pomoże i doradzi, zawsze do niej można wrócić. Inwestując w dobrą stronę internetową oraz pozycjonowanie lokalne, mała firma może zbudować silną pozycję na lokalnym rynku.

Można zadać sobie pytanie co może zrobić Internet dla takich usług które wymagają osobistego kontaktu z firmą czy osobą ją oferującą? Nic przecież nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z klientem czy systemu poleceń. Jednak jak pokazuje wiele badań dotyczących poszukiwania lokalnych usług, dobra strona internetowa jest równie bardzo ważna jak to jak wygląda nasz sklep czy miejsce świadczenia usługi. Klienci poprzez kontakt ze stroną internetową, wyrabiają sobie opinię o tym kim jest firma ją świadcząca, zdobywają informacje o zakresie usług i lokalizacji firmy. Strona internetowa staje się więc naszą wizytówką.

Mała firma ma jeszcze jeden poważny atut nad dużym graczem. Może szybko adaptować się do nowej sytuacji. Internet daje bowiem dużo informacji na temat tego czego szukają klienci w najbliższej okolicy, działania firmy. Można za pomocą Internetu odkryć co należy zmienić w ofercie firmy, co klienci myślą o konkurencji. Dodatkowo dzięki pozycjonowaniu lokalnemu można też stawić czoła konkurencji ze strony mniejszych firm. Tak więc dobrze zaplanowane działania internetowe, mogą znacznie pomóc podnieść konkurencyjność firmy zarówno do dużych i mniejszych graczy na rynku.

Przeczytaj również o:

pozyskiwanie leadów
Hubspot CRM
Inbound Marketing
Tworzenie ofert handlowych
Co to jest CRM
Buyer persona
Call To Action
Jak zrobić landing page
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194