Menu

Co to jest Landing Page i dlaczego warto używać

Landing page co to jest i dlaczego warto stosować dedykowane strony w reklamie
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 4 minut

Marketing internetowy, reklama w sieci, pozyskiwanie Klientów, Landing Page – te pojęcia często przeplatają się ze sobą. Dużą trudność sprawia szczególnie rozszyfrowanie ostatniego z nich. Czym właściwie jest Landing Page? Jak wygląda lub powinno wyglądać to narzędzie? I co możemy dzięki niemu osiągnąć? Za chwilę poznacie odpowiedzi na wszystkie te pytania.

Co to jest Landing Page?

 

Landing Page jest to nic innego tylko dedykowana strona internetowa pełniąca konkretną rolą w pozyskaniu istotnych dla nas informacji, otrzymania danych kontaktowych klienta, czy przekazaniu mu konkretnych informacji o naszej ofercie . Może być ona samodzielną witryną utrzymywaną np. w aplikacjach w których można tworzyć landing page, ale równie dobrze może stanowić jedynie pod stronę naszego serwisu. W jaki sposób Klient może natknąć się na Landing Page? Przeważnie znajdzie się na nim po kliknięciu w naszą reklamę lub linka którego umieścimy gdzieś w Internecie.

Na rynku dostępne są gotowe rozwiązania do budowy landing page gdzie mała firma może spróbować samemu sobie go zbudować:

www.Landingi.pl, www.unbounce.com czy getresponce.pl

Po co nam landing page?

 

Zapewne po przeczytaniu pojęć zamieszczonych w pierwszym zdaniu wiele osób domyśliło się, że Landing Page jest związany z pozyskiwaniem Klientów oraz szeroko rozumianym procesem sprzedażowym. I tak w rzeczywistości jest. Landing Page to strona, której zadaniem jest nakłonienie Internauty do określonej „akcji”. I w tym miejscu musimy zatrzymać się na chwilkę, aby omówić rodzaje tych „akcji”. Pierwszą jest oczywiście zakup produktu. Landing Page to strona, którą możemy wykorzystać jako swoisty formularz zamówienia. Ale nie tylko. Oprócz rozpoczęcia procesu zakupu witryna ta może także nakłaniać Internautę do rejestracji w serwisie lub zapisania się do newslettera.

Widzimy zatem, że nie każdy Landing Page to strona sprzedażowa. Ale każda tego typu witryna ma na celu działania reklamowe. Pozyskując dane Internauty w procesie rejestracji, możemy je później wykorzystać do wysyłania mailingu lub bezpośredniego kontaktu w celu przedstawienia oferty. W gruncie rzeczy możliwości wykorzystania Landing Page są praktycznie nieograniczone. Zupełnie odrębną kwestią jest jednak ich skuteczność. A na tą ogromny wpływ ma forma przekazu czyli jego wygląd.

Jak powinien wyglądać Landing Page?

Aby strona sprzedażowa spełniała swoje zadanie należy zadbać o jej właściwą strukturę i część wizualną. Po pierwsze Landing Page musi być rozwinięciem reklamy którą prezentujemy klientowi i odpowiadać na jego potencjalne pytania. Internauta klika w reklamę chcąc otrzymać więcej konkretnych informacji na dany temat. Strona sprzedażowa powinna w sposób jasny i przejrzysty takie informacje podawać w postaci jasnej listy benefitów skorzystania z naszej oferty.

Przeczytaj jak tworzyć landing page do pozyskiwania leadów

Skoro omówiliśmy już wartość merytoryczną strony, to czas zająć się częścią wizualną. Cechą charakterystyczną Landing Page powinien jasna i przejrzysta prezentacja treści i grafik. Warto pamiętać, że Internauci nie mają ani czasu ani ochoty na czytanie długich tekstów. Nawet w przypadku, gdy zawierają one same istotne informacje. Jeżeli zamieszczamy zdjęcia lub grafiki, to powinny one tworzyć spójną całość i być powiązane z tematyką całego Landing Page. Treści zawarte na nim powinny być krótkie i konkretne. Unikajmy długich tekstów. Postawmy na wypunktowania oraz wyróżnienia w treści najważniejszych cech produktu lub usługi. Internauci przeglądają strony bardzo wybiórczo zatrzymując się jedynie na odznaczających się fragmentach lub elementach strony.

Warto także pamiętać o celu, do jakiego stworzyliśmy daną stronę. Bardzo ważnym jej elementem jest tzw. przycisk „CTA – call to action”. Od Internauty przeglądającego stronę sprzedażową wymagamy podjęcia określonego działania.. Może to być wypełnienie formularza zamówienia, zapisanie się do newslettera, przejście na naszą stronę czy pobranie pliku. Ważne jednak, aby dać Internautom wyraźnie do zrozumienia czego od nich oczekujemy. Tak więc przyciski „call to action” takie jak „złóż wniosek”, „zapisz się” czy „pobierz” powinny być dobrze widoczne w obrębie witryny i używać kontrastowych kolorów.

Jedną z cech strony sprzedażowej musi być także brak możliwości „ucieczki”. Jeżeli na stronie docelowej znajdą się linki do innych pod stron, to może się okazać, że po przejściu dalej Internauta nie będzie potrafił wrócić na właściwą stronę, prezentującą naszą ofertę. Jego uwaga zostanie skupiona w innym miejscu. W tym momencie znacznie maleją nasze szanse na nakłonienie potencjalnego Klienta do wykonania określonej akcji pod którą zbudowaliśmy landing page. Dlatego też Landing Page powinna być nie tylko prosta i przejrzysta, ale także nie może dawać zbyt wielu możliwości przechodzenia na inne strony. Pamiętajmy, że Internauta wchodząc na nią ma wykonać określoną i pożądaną przez nas czynność!

Korzyści z posiadania dedykowanych Landing Page

Korzyści jakie generuje odpowiednio przygotowana Landing Page mogą być bardzo zróżnicowane. Są one ściśle uzależnione od celów jakie chcemy osiągnąć. Jeżeli nasza strona docelowa ma za zadanie zebrać bazę Klientów zainteresowanych określonym produktem, to korzyścią będzie długa lista mailingowa. Jeśli Landing Page ma sprzedać konkretny produkt, to jej efektywność zmierzymy ilością zamówień.

Czy warto zainwestować w Landing Page? Niezależnie od branży z pewnością to działanie ma sens. Niemniej jednak największe znaczenie ma sposób przygotowania strony sprzedażowej. Aby przyniosła oczekiwane efekty musi mieć odpowiednią budowę. Możemy to zrobić sami korzystając z wymienionych wcześniej narzędzi lub zlecić budowę komuś kto nie tylko ją zbuduje ale na co dzień zadba o to aby jak najlepiej realizowała postawione jej cele czyli konwersję.

Czy Landing Page jest dla małych firm czy tylko dla dużych graczy?

Właściciel małej firmy może zadać sobie pytanie czy mi potrzebny jest taki kombajn do sprzedaży i związane z nim koszty?

Landing page w przypadku małych firm może rozwiązać dużo ich potencjalnych problemów. Jednym z nich jest to iż sporo małych firm posiada stare strony internetowe, na których nie można zmieniać tekstów czy nie działające a telefonach komórkowych. Landing page może być swoistym przedłużeniem strony internetowej małej firmy. Zawierającym dedykowane do oferty teskty, cenniki czy prezentacje produktów. Zaletą landing page jest także to że mają one swoje wersje mobilne, więc łatwo wyświetlą się na komórce.

Koszty budowy i utrzymywania landing page są stosunkowo nieduże i na pewno mają szansę szybko się zwrócić. Większym kosztem jest zakup reklam które kierują klientów na Landing Page, ale koszty też można optymalizować podczas zarządzania kampanią. Koszty landingów mogą być umieszczone w ogólnych kosztach prowadzenia reklamy przez agencję.

Pozyskaj więcej leadów atrakcyjnych dla Twojej sprzedaży - darmowa konsultacja

Podziel się z nami swoją opinią

2 komentarze do “Co to jest Landing Page i dlaczego warto używać”

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194