Jakie wykorzystać kanały marketingu internetowego, w strategii pozyskiwania leadów

kanały marketingu internetowego
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Twoja strona nie jest jedynym miejscem do pozyskiwania leadów. W obecnych czasach sprzedawcy muszą wykorzystać wiele różnych kanałów komunikacji, aby zmaksymalizować rezultaty procesu pozyskiwania leadów. Takim kanałem może być sklep internetowy, tradycyjna strona internetowa, platforma social media, poczta email, czy wiadomość tekstowa SMS. 

Warto więc zastosować taki zakres działań marketingowych, które obejmie wiele kanałów, dopasowanych do tego co oczekują Klienci, szukający Twoich usług czy produktów. 

Blogowanie jako kanał marketingowy sprowadzający klientów szukających odpowiedzi na posiadanie przez nich pytania

Zgodnie z raportami porównawczymi, przeprowadzanymi w ostatnim czasie przez HubSpot – firmy, które publikują na blogach 6-8 postów miesięcznie, podwajają ilość pozyskiwanych leadów.

W każdym poście blogowym, warto zawrzeć link do związanego  z nim landing page, zawierającej zarówno odniesienie do treści wpisu, jak i widoczny przycisk CTA. Powiązanie wpisu blogowego z landing page, znacznie zwiększa szanse, na spowodowanie kontaktu z Twoją firmą. Wpis blogowy bez związanego z nim lanidng page oraz CTA, nie oddziałuje tak mocno na decyzje osób. 

Przykład CTA, umieszczonego w dolnej części posta blogowego.  Oferta jest bezpośrednio powiązana z treścią wcześniejszego wpisu.

przykładowe cta

Email Marketing

Wiele firm wychodzi z błędnego założenia, że email marketing wykazuje swoją największą skuteczność, gdy dotyczy bezpośrednio zawieranych transakcji. Nic bardziej mylnego! Email może stanowić doskonały kanał marketingowy. Oto kilka sposobów wykorzystania emaila do pozyskiwania potencjalnych Klientów.

  • Skup się na strategii opt-in. Jeśli kupujesz bazy mailingowe i zasypujesz swoich przyszłych Klientów spamem, nikt nie będzie chciał udostępnić innym osobom Twojego maila. Ich głównym celem stanie się natomiast rezygnacja z dotychczasowej subskrybcji! Pierwszym słusznym krokiem do właściwego pozyskiwania leadów za pośrednictwem emaila, będzie więc upewnienie się, że Twoi subskrybenci są zadowoleni z jakości treści, jakie do nich wysyłasz. Musisz więc w pierwszej kolejności pomyśleć do jakiego segmentu wysyłasz informacji i co chcesz w mailu przekazać. 
  • Wysyłaj  jedynie wartościowe treści. Jeśli przekazujesz ofertę, która jest interesująca i odpowiedniej jakości – niezależnie od tego czy są to materiały do pobrania, zniżki czy też treści edukacyjne –  ludzie chętnie zarekomendują Cię wśród swoich znajomych czy współpracowników, przekazując ją dalej. 
  • Stwórz odpowiednie narzędzia, umożliwiające podzielenie się ofertą. Nie zapomnij dodać przycisków, typu “Podziel się z innymi” czy „Udostępnij”, aby zachęcić odbiorców do podjęcia konkretnych działań.

Prosta promocja za pośrednictwem emaila, zawierająca również przycisk podzielenia się ofertą w social mediach.

email marketing w kanałach marketingowych

Social Media

Social media nie służą wyłącznie do przeglądania treści rozrywkowych czy poznawania newsów i informacji z otaczającego nas świata. Social media stanowią doskonały sposób na pokazanie się interesującym nas grupom odbiorców, dlatego wiele firm korzysta z tej niepowtarzalnej okazji promocji własnego wizerunku. Poniżej przedstawiamy klika wskazówek, jak wykorzystać media społecznościowe do pozyskiwania leadów.

  • Zbuduj lojalną społeczność. Nawiązywanie relacji z potencjalnymi Klientami jest w tym przypadku najważniejsze. Powiązania w ramach social mediów to prawdziwe i wartościowe kontakty. Postaraj się dobrze poznać swoją społeczność i bądź z nią w kontakcie, dzieląc się przydatnymi informacjami. Aby móc generować leady, musisz tworzyć posty które z natury są podobne do takich, jakie na co dzień są postowane przez Twoich znajomych. Muszą one mieć jak najbardziej relacyjny charakter. 
  • Pamiętaj – social media służą do nawiązywania dialogu. Firmy, które wykorzystują je wyłącznie do informowania o podejmowanych działaniach, nie wykorzystują social mediów w sposób wystarczająco efektywny. Celem powinno być natomiast dążenie do interakcji i bycie pomocnym. Kiedy dzielisz się treścią w social mediach, nie muszą one korespondować wyłącznie z działalnością Twojej firmy. Zamiast tego – udostępniaj przydatne informacje, które udało Ci się znaleźć w sieci. Wywołasz pozytywne zaskoczenie, doceniając pracę innych!
  • Wykorzystuj swoją społeczność, do promowania wartościowych treści. Publikowanie treści, powiązanych z zawartością konkretnych landing page Twojej działalności jest najlepszym sposobem, aby zwiększyć ilość pozyskiwanych w social mediach- leadów. Podziel się swoją ofertą, zamieszczając link do dedykowanej landing page, dając w zamian inne przydatne treści czy rabaty.

Wyszukiwanie organiczne - wyszukiwarka Google

Podczas gdy promowanie ofert jest kluczowym działaniem wielu kampanii pozyskiwania leadów, ważne jest też, by mogła ona być znaleziona również w wynikach wyszukiwarki Google.  Aby to osiągnąć, musisz wykonać szereg działań w ramach optymalizacji treści, zwanej popularnie SEO. Twój landing page wymaga zatem kilku podstawowych czynności aby umożliwić wyszukiwarce lepsze zrozumienie tego czym jest Twoja oferta:

  • Wybierz podstawowe słowo kluczowe w ramach poszczególnych landing page, a następnie skup się na dostosowaniu zawartości strony do tego słowa. Unikaj umieszczania zbyt wielu  słów kluczowych, strona straci swoją wartość merytoryczną, ponieważ narzędzia wyszukiwarek nie odczytają właściwie zawartych na niej treści.
  • Umieść wybrane słowa kluczowe w nagłówkach i śródtytułach. Te obszary zawartości strony mają dużą wartość dla procesu optymalizacji w wyszukiwarkach.
  • Używaj słów kluczowych, omawiając poszczególne zagadnienia. Tekst powinien jednak wyglądać na naturalny i nie wymuszony, bez nadużywania określonych struktur. Upewnij się zatem, że zawarte słowa kluczowe są powiązane z daną treścią i nie wyglądają na sztucznie umieszczane. 
  • Uwzględnij słowa kluczowe w nazwach obrazów i tekstach alternatywnych, wykorzystanych w ramach danej treści strony ( nazwa-oferty.jpg) .
  • Dodaj słowa kluczowe w adresie URL strony.
SEO w kanałach marketingowych

Używaj linków oraz CTA w treści ofert

Twoje oferty, są same w sobie doskonałym sposobem na pozyskiwanie leadów. W poniższym ebooku znalazły się linki do innych ofert, które Czytelnik może pobrać. Dzieląc się tym ebookiem, można zatem skierować czytające go osoby na inne interesujące Klienta treści, mogące go zachęcić do kontaktu. 

Wewnątrz ebooka „25 koniecznych elementów strony internetowej” znajdują się linki do kolejnych, powiązanych treści.

Cta

Testy A/B

Testowanie nie jest kanałem  komunikacji w dosłownym tego słowa znaczeniu, stanowi jednak doskonały sposób na pozyskiwanie leadów. Rodzaj kanału marketingowego czy obrane w jego przypadku techniki nie mają tutaj znaczenia. Testowanie A/B może być zatem wykorzystane w CTA, landing page, email marketingu, reklamach itd. W oparciu o dostępne na rynku badania  testy A/B mogą wygenerować 40% więcej leadów dla Twojego biznesu. Jeśli testy są przeprowadzone w sposób właściwy, mogą dać Ci znaczną przewagę nad konkurencją.

testy a/b w kanałach marketingowych

Podsumowanie

Kanały marketingu internetowego mają ogromny potencjał, mogący zmienić oblicze Twojej dotychczasowej sprzedaży. Wykorzystanie najlepszych ofert, CTA, landing page oraz formularzy kontaktowych – połączone z promowaniem w środowisku mediów społecznościowych- może zredukować koszty, które są ponoszone podczas pozyskiwania wartościowych leadów dla Twojego zespołu sprzedażowego.

Zawarte tutaj podstawy stanowią zaledwie początek. Ten przewodnik wskazuje na wiele dobrych praktyk, w ramach wszystkich aspektów generowania leadów. Aby jednak osiągnąć pożądane współczynniki konwersji należy pamiętać, że przedstawione wskazówki stanowią zaledwie wierzchołek góry lodowej. Konieczne jest zatem stopniowe wypróbowywanie i wprowadzanie poszczególnych koncepcji do Twojego procesu pozyskiwania leadów, w oparciu o Inbound marketing.

Rozpocznij zatem swoją drogę do prawdziwego mistrzostwa w generowaniu leadów dla Twojego biznesu.

Jakie wykorzystać kanały marketingu internetowego, w strategii pozyskiwania leadów
Ocena artykułu 5 (100%) Głosów 1

Zbuduj nowe kanały pozyskiwania Klientów, pozyskaj więcej leadów dla swojej firmy

Poznaj nasz proces pozyskiwania leadów. Zobacz w jaki sposób możemy pomóc Twojej firmie. 

Chcę pozyskać więcej leadów

Zwiększ efektywność i skuteczność Twojej sprzedaży

Skontaktuj się z nami
i wprowadź rozwiązania, które pozwolą Ci zamknąć więcej transakcji

Poznamy Twoje problemy i wyzwania, zaproponujemy działania które mogą poprawić efektywność sprzedaży Twojej firmy. Poznanie Twojej firmy jest kluczowe do zaproponowania Ci działań, dostarczających konkretne i mierzalne rezultaty. 

Poznaj nasz zespół.

Popraw swój biznes na +.

Spodobał Ci się nasz wpis?
Udostępnij go Twoim znajomym

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *