Jak zrobić landing page który pozyskuje więcej leadów?

landing page jak zrobić
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Landing page to jeden z ważniejszych elementów procesu skutecznego pozyskiwania leadów. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez MarketingSherpa, landing page są skuteczne dla 94% firm z sektora B2B oraz B2C. Sposób wykorzystania landing page pozwala sprzedawcom prowadzić odwiedzających do dedykowanych stron, pozyskując tym samym wysokiej jakości leady.

Ogromną szansą, jaką stwarzają landing page jest fakt, że prowadzą odwiedzających do jednej konkretnej oferty. Nie rozpraszają zatem pozostałymi treściami, znajdującymi się na stronie. Goście odwiedzają je w jednym celu – aby wypełnić formularz, pozwalający na wygenerowanie Twojego nowego leada.

Elementy efektywnego Landing Page

Landing page, zwane czasami “Stronami Pozyskiwania Leadów”,są używane w celu konwertowania odwiedzających na leady, poprzez finalizację transakcji lub uzyskanie od nich danych kontaktowych. Landing page zawierają następujące elementy:

Nagłówek oraz (opcjonalny) podnagłówek

Syntetyczny opis oferty

Przynajmniej jeden korespondujący obraz

(Opcjonalnie) elementy wspierające przekaz, takie jak referencje czy certyfikaty bezpieczeństwa

Najważniejszy jest jednak formularz, zbierający niezbędne informacje o odwiedzającym

 

elementy efektywnego landing page

Pozbądź się Nawigacji do Menu Głównego z Landing Page

Kiedy odwiedzający znajdzie się na landing page, Twoim zadaniem jest utrzymanie go w tym miejscu. Jeśli znajdą się tam linki do Twojej Strony Głównej, rozproszą one uwagę potencjalnego Klienta, zmniejszając tym samym szansę na konwersję w ramach tej strony.

Jednym z najlepszych sposobów, aby rozwinąć Twoją landing page w aspekcie generowania leadów, jest po prostu usunięcie z niej nawigacji do Głównego Menu. Przekonaj się, że tak niewielka zmiana przyniesie oczekiwane rezultaty!

Usunięta nawigacja w ramach Menu Głównego

usunięte menu strony na landing page

Dopasuj nagłówek landing page do korespondującego z nim CTA

Twórz swój przekaz w taki sposób, aby CTA oraz korespondująca z nim landing page, były ze sobą zgodne. Jeśli odwiedzający kliknie na link do oferty, a w zamian przeniesie się do innego landing page, możesz stracić jego zaufanie. Podobnie, jeśli nagłówek brzmi inaczej niż CTA, może wywołać zdezorientowanie. Odwiedzający może się zastanawiać, czy CTA nie przeniosło go przez przypadek na złą stronę.

dopasowanie cta na landing page

Mniej znaczy więcej

Z pewnością znasz zasadę zachowania prostoty przekazu. Dotyczy ona również treści tworzonych w ramach landing page. Strony przeładowane treścią- rozpraszają uwagę odwiedzających. Swój przekaz formułuj zatem w sposób syntetyczny i konkretny. W przesłanej ofercie znajdzie się bowiem komplet niezbędnych informacji. Zgodnie z Twoim nagłówkiem, umieść krótką informację o ofercie, wymieniając jej główne zalety.

nie umieszczaj dużo informacji na landing page

Podkreśl zalety oferty na landing page

W części informacyjnej powinny się znaleźć jasno sformułowane zalety oferty. Czytelność przekazu można dodatkowo zwiększyć, stosując wypunktowania. Nie chodzi tutaj jednak o samą zawartość oferty- ale jej odwrócenie. Zamiast jałowego sformułowania, typu “Zawiera specyfikację produktów XYZ,” napisz coś w rodzaju “Dowiedź się jak XYZ może podnieść produktywność o 50%.” Innymi słowy- podkreśl wartość swojej oferty jasno i precyzyjnie.

Podkreśl zalety oferty na landing page​

Wskazana kopia landing page informuje osobę odwiedzającą o tym, co otrzyma, pobierając ofertę.

Zachęcaj do udostępniania landing page

Tworząc własną landing page, nie zapomnij o dodaniu przycisków, umożliwiających podzielenie się ofertą w social mediach. Weź pod uwagę różnorodne kanały w ramach mediów społecznościowych, jak również pocztę email. Warto bowiem uwzględnić różne preferencje odwiedzających stronę. Im więcej osób dzieli się Twoją ofertą, tym więcej trafia na Twoją stronę, a tym samym- wzrasta ilość osób, które mogą stać się Twoimi leadami!

Przyciski udostępniania w social mediach, są w tym przykładzie właściwie umieszczone na landing page.

Zachęcaj do udostępniania​ landing page przez klientów

Im więcej landing page, tym więcej leadów

W oparciu o testy porównawcze działań marketingowych, kampanie odnotowują 55% wzrost leadów, zwiększając ilość posiadanych landing page z 10 na 15 . Im więcej stworzonych treści i ofert, tym większa szansa na wygenerowanie leadów dla Twojego biznesu.

Wybrane kategorie treści w ramach landing page

przykłady landing page

Zwiększ efektywność i skuteczność Twojej sprzedaży

Skontaktuj się z nami
i wprowadź rozwiązania, które pozwolą Ci zamknąć więcej transakcji

Poznamy Twoje problemy i wyzwania, zaproponujemy działania które mogą poprawić efektywność sprzedaży Twojej firmy. Poznanie Twojej firmy jest kluczowe do zaproponowania Ci działań, dostarczających konkretne i mierzalne rezultaty. 

Poznaj nasz zespół.

Popraw swój biznes na +.

Spodobał Ci się nasz wpis?
Udostępnij go Twoim znajomym

Podziel się z nami swoją opinią

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *