Menu

Jak zaprezentować ofertę swojej małej firmy w Google? Wykorzystaj Google Moja Firma

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

USŁUGI GOOGLE DLA MAŁYCH FIRM

Zapewne szukasz różnych sposobów na to, aby pokazać się z ofertą swojej małej firmy w jak największej liczbie miejsc. Jeżeli chodzi o Internet, to jednym z takich miejsc jest wyszukiwarka Google. Właśnie dla małych firm Google oferuje usługę Google Moja Firma – centrum firm lokalnych i nowoczesne narzędzie dla przedsiębiorców, którzy chcą zadbać o swój wizerunek w Internecie.

Google Moja Firma to nowsza wersja wcześniejszej usługi o nazwie miejsca Google dla Firm. Usługa skierowana jest przede wszystkim do segmentu małych lokalnych przedsiębiorstw. Jej wielką zaletą jest przystępność i łatwość obsługi, dzięki czemu każda osoba, nawet zupełnie nieznająca się na marketingu internetowym, jest w stanie ją wykorzystać w swojej firmie.

Coraz więcej Klientów szuka usług w swojej okolicy i dlatego narzędzie Google Moja Firma pozwoli Ci samodzielnie postawić pierwsze kroki w zaprezentowaniu Twojej firmy przez Internet. Staniesz się widoczny w sieci – pamiętaj, że tworząc wizytówkę w centrum firm lokalnych Google Moja Firma spowodujesz, że będziesz miał szansę pojawiać się na mapce w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Prezentacja wyników na mapce jest coraz częściej stosowana w przypadku małych lokalnych firm. Jeżeli wpiszesz w Google nazwę usługi i jej lokalizację np. „pizzeria Warszawa” to zobaczysz w wynikach właśnie mapkę Google.

Usługa Google Moja Firma dodatkowo umożliwi Tobie dzielenie się z Klientami ciekawostkami z życia firmy, rozmawiać z nimi na czacie, odpowiadać na komentarze, a także informować o promocjach, ofertach specjalnych, nowościach w asortymencie. Takie działania z całą pewnością przyczynią się do wzrostu zainteresowania Twoją firmą ze strony Klientów.

Wymieniając zalety usługi Google Moja Firma nie sposób nie wspomnieć o jej kompatybilności z innymi usługami Google. Jeśli już masz, albo wkrótce zamierzasz uruchomić, kanał firmowy na YouTube albo kampanię reklamową w Google AdWords Express, wszystkie te usługi będą dostępne z poziomu Google Moja Firma. W ten sposób prostą metodą będziesz mógł wykonywać klika działań marketingowych samodzielnie, co ważniejsze – działań uważanych dziś za jedne z najefektywniejszych w aspekcie promocji małej lokalnej firmy w Internecie.

Google Moja Firma to idealna opcja dla przedsiębiorców chcących kwestię marketingu internetowego realizować we własnym zakresie Jest to narzędzie niezwykle intuicyjne, niewymagające posiadania wielkiej wiedzy z zakresu marketingu internetowego, przystosowane do potrzeb właścicieli firm działającym na rynku lokalnym.

W Google Moja Firma w jednym miejscu zostały skumulowane wszystkie przydatne funkcje. Panel administracyjny jest czytelny i klarowny. W łatwy sposób można zarządzać treścią z dowolnego urządzenia, np. laptopa, tabletu czy smartfona. Dodatkowo masz dostęp do zestawień i statystyk (np. wykresów przedstawiających liczbę odwiedzin na stronie WWW lub dane o zaangażowaniu Twoich odbiorców), które umożliwią Ci analizę zachowań Klientów na Twojej stronie www. Dowiesz się, co ich najbardziej interesuje, na co najaktywniej reagują, co im się szczególnie podoba, a co już niekoniecznie. Na tej podstawie będziesz mógł ciągle udoskonalać swą ofertę.

Gdzie znaleźć Google Moja Firma? I od czego zacząć?

Jeżeli chcesz zacząć działać w Google Moja Firma, Wystarczy wejść na dedykowaną stronę Google www.google.pl/business/, stworzyć firmową wizytówkę, po czym przystąpić do jej uzupełniania. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość skorzystania z samouczka na temat tworzenia profilu.

Pierwszy krok to wybór rodzaju firmy. W kolejnych krokach należy podać dane dotyczące firmy. Bardzo istotne jest, aby udostępnić jak najwięcej informacji na temat firmy, w tym informacje kontaktowe, adres firmy, adres witryny firmowej, godziny otwarcia firmy. Dodatkowo warto wzbogacić profil o krótki opis działalności oraz logo. Warto też zadbać o ciekawy, ładnie skomponowany wygląd profilu.

Kiedy już stworzysz swoją wizytówkę w Google Moja Firma, pamiętaj o regularnym publikowaniu pomysłowych wpisów i zdjęć oraz o odpowiadaniu na zapytania, komentarze i opinie internautów. W ten sposób będziesz budować relacje ze swoimi i potencjalnymi klientami.

Przeczytaj również o :

Generowanie leadów sprzedażowych
CRM Hubspot
Co to jest Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
Co to jest CRM
Jak tworzyć persony
Call To Action
Jak zrobić landing page
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194