Menu

Jak zaprezentować ofertę swojej małej firmy w Google? Wykorzystaj Google Moja Firma

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

USŁUGI GOOGLE DLA MAŁYCH FIRM

Zapewne szukasz różnych sposobów na to, aby pokazać się z ofertą swojej małej firmy w jak największej liczbie miejsc. Jeżeli chodzi o Internet, to jednym z takich miejsc jest wyszukiwarka Google. Właśnie dla małych firm Google oferuje usługę Google Moja Firma – centrum firm lokalnych i nowoczesne narzędzie dla przedsiębiorców, którzy chcą zadbać o swój wizerunek w Internecie.

Google Moja Firma to nowsza wersja wcześniejszej usługi o nazwie miejsca Google dla Firm. Usługa skierowana jest przede wszystkim do segmentu małych lokalnych przedsiębiorstw. Jej wielką zaletą jest przystępność i łatwość obsługi, dzięki czemu każda osoba, nawet zupełnie nieznająca się na marketingu internetowym, jest w stanie ją wykorzystać w swojej firmie.

Coraz więcej Klientów szuka usług w swojej okolicy i dlatego narzędzie Google Moja Firma pozwoli Ci samodzielnie postawić pierwsze kroki w zaprezentowaniu Twojej firmy przez Internet. Staniesz się widoczny w sieci – pamiętaj, że tworząc wizytówkę w centrum firm lokalnych Google Moja Firma spowodujesz, że będziesz miał szansę pojawiać się na mapce w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Prezentacja wyników na mapce jest coraz częściej stosowana w przypadku małych lokalnych firm. Jeżeli wpiszesz w Google nazwę usługi i jej lokalizację np. „pizzeria Warszawa” to zobaczysz w wynikach właśnie mapkę Google.

Usługa Google Moja Firma dodatkowo umożliwi Tobie dzielenie się z Klientami ciekawostkami z życia firmy, rozmawiać z nimi na czacie, odpowiadać na komentarze, a także informować o promocjach, ofertach specjalnych, nowościach w asortymencie. Takie działania z całą pewnością przyczynią się do wzrostu zainteresowania Twoją firmą ze strony Klientów.

Wymieniając zalety usługi Google Moja Firma nie sposób nie wspomnieć o jej kompatybilności z innymi usługami Google. Jeśli już masz, albo wkrótce zamierzasz uruchomić, kanał firmowy na YouTube albo kampanię reklamową w Google AdWords Express, wszystkie te usługi będą dostępne z poziomu Google Moja Firma. W ten sposób prostą metodą będziesz mógł wykonywać klika działań marketingowych samodzielnie, co ważniejsze – działań uważanych dziś za jedne z najefektywniejszych w aspekcie promocji małej lokalnej firmy w Internecie.

Google Moja Firma to idealna opcja dla przedsiębiorców chcących kwestię marketingu internetowego realizować we własnym zakresie Jest to narzędzie niezwykle intuicyjne, niewymagające posiadania wielkiej wiedzy z zakresu marketingu internetowego, przystosowane do potrzeb właścicieli firm działającym na rynku lokalnym.

W Google Moja Firma w jednym miejscu zostały skumulowane wszystkie przydatne funkcje. Panel administracyjny jest czytelny i klarowny. W łatwy sposób można zarządzać treścią z dowolnego urządzenia, np. laptopa, tabletu czy smartfona. Dodatkowo masz dostęp do zestawień i statystyk (np. wykresów przedstawiających liczbę odwiedzin na stronie WWW lub dane o zaangażowaniu Twoich odbiorców), które umożliwią Ci analizę zachowań Klientów na Twojej stronie www. Dowiesz się, co ich najbardziej interesuje, na co najaktywniej reagują, co im się szczególnie podoba, a co już niekoniecznie. Na tej podstawie będziesz mógł ciągle udoskonalać swą ofertę.

Gdzie znaleźć Google Moja Firma? I od czego zacząć?

Jeżeli chcesz zacząć działać w Google Moja Firma, Wystarczy wejść na dedykowaną stronę Google www.google.pl/business/, stworzyć firmową wizytówkę, po czym przystąpić do jej uzupełniania. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość skorzystania z samouczka na temat tworzenia profilu.

Pierwszy krok to wybór rodzaju firmy. W kolejnych krokach należy podać dane dotyczące firmy. Bardzo istotne jest, aby udostępnić jak najwięcej informacji na temat firmy, w tym informacje kontaktowe, adres firmy, adres witryny firmowej, godziny otwarcia firmy. Dodatkowo warto wzbogacić profil o krótki opis działalności oraz logo. Warto też zadbać o ciekawy, ładnie skomponowany wygląd profilu.

Kiedy już stworzysz swoją wizytówkę w Google Moja Firma, pamiętaj o regularnym publikowaniu pomysłowych wpisów i zdjęć oraz o odpowiadaniu na zapytania, komentarze i opinie internautów. W ten sposób będziesz budować relacje ze swoimi i potencjalnymi klientami.

Przeczytaj również o :

pozyskiwanie leadów
CRM Hubspot
Co to jest Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
Co to jest CRM
Jak tworzyć persony
Call To Action
Jak zrobić landing page
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194