Menu

Jak wybrać grupę docelową do której kierować swoje usługi?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 1 minute

Specjalizacja w określonych grupach docelowych daje małej firmie duże możliwości. Jednak powstaje pytanie: jak wybrać to, w czym mamy się specjalizować? Jak podejść do wyboru grupy docelowej osób, do której chcemy kierować nasze usługi?

W pierwszej kolejności na pewno przyjdzie nam do głowy ilość potencjalnych klientów. Jest to ważny czynnik, bo daje nam skalę działania. Jednak chciałbym Ciebie przekonać iż oprócz ilości klientów, istotne też są dwa inne równie ważne. Ile pieniędzy mają klienci w danej grupie osób i czy dobrze czujesz się pracując z danym typem klienta. Szczególnie ważne jest to drugie, choć może często przegrywać z twardymi danymi sprzedażowymi.

Jednak to jak dobrze się czujemy we współpracy z danym typem klienta, ma bardzo duży wpływ na to jak efektywnie działamy, jakie mamy pomysły i jak jesteśmy zaangażowani. A te czynniki również mają przełożenie na to ile możemy w danej branży zarobić.  Klienci bowiem doceniają zaangażowanie, a to trudno osiągnąć robiąc coś, czego nie lubimy.

Ocena potencjału grupy docelowej małej firmy

Tak więc, jeżeli chcesz wybrać dla siebie najlepszą niszę, wypisz sobie poszczególne segmenty klientów, które obsługujesz i zrób szybką kalkulację dając od 1-10 punków, za to jak bardzo jest on atrakcyjny pod względem ilości klientów, potencjalnych dochodów oraz tego, jak dobrze czujesz się pracując dla nich.

Wynik powie Tobie od czego zacząć. Pamiętaj, że zdecydowanie się na nisze nie oznacza tego, że na zawsze będziesz nią obsługiwał. Po opanowaniu jednej sprzedaży, możesz podejść do kolejnej sprzedaży.

Uwaga – nie mylmy niszy z czymś, czegoś jest mało. Nisza może mieć naprawdę dużo potencjalnych klientów.

Przeczytaj również:

Co to jest lead
Hubspot CRM
Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
system CRM co to jest?
Jak tworzyć persony
Call To Action
Landing page jak zrobić?
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194