Menu

Jak sprawdzić czego Klienci szukają w Internecie i czy Twoja mała firma ma dla nich ofertę?

Tworzenie oferty handlowej, której nie oprze się klient
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

Coraz większy tłok w Internecie

W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić prowadzanie firmy bez posiadania strony internetowej. Ich ilość ciągle rośnie, co powoduje że potencjalnym Klientom jest coraz trudniej znaleźć Twoją małą firmę w Internecie.

Dodatkowo nasze przemyślenia o tym, czego Klient szuka w Internecie, mogą znacznie odbiegać od rzeczywistości. Może to prowadzić do tego, że niewielu Klientów odnajdzie Twoją ofertę. Jak możesz lepiej poznać, czego faktycznie szuka Twój Klient w Internecie i czy ma szansę trafić na Twoją ofertę?

Na pomoc przychodzi Planer Słów Kluczowych Google. Aby uzyskać do niego dostęp wystarczy dokonać rejestracji w systemie reklamowym Google Adwords.

Od czego zacząć korzystanie z Planera Słów Kluczowych?

Przed skorzystaniem z Planera musisz sobie przygotować wykaz słów i zwrotów, które wpisują do wyszukiwarki Twoi potencjalni Klienci. Są to tzw. „słowa kluczowe”. Np. jeżeli jesteś architektem projektującym nowoczesne domy przygotujesz sobie frazy „ nowoczesne domy” i „projekt domu na zamówienie”.

Posiadając słowa kluczowe możesz je wpisać w Planera, który wyświetli Ci, ile osób wpisuje je korzystając z wyszukiwarki Google. Możesz sobie też zmienić obszar, w którym mieszkają Klienci. Np. jesteś architektem z Warszawy i interesują Cię Klienci z Warszawy, wtedy w Planerze ustalisz sobie wyświetlanie wyników tylko dla Warszawy.

Czy oferta Twojej małej firmy jest możliwa do znalezienia przez Klientów?

Na podstawie otrzymanych wyników możesz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy oferowane przez Ciebie produkty lub usługi są faktycznie wyszukiwane przez internautów i jak często. Dla przykładu dla „nowoczesnych domów”, otrzymasz informację o 100 wyszukiwaniach w ciągu miesiąca.

Możesz też łatwo sprawdzić, jak przedstawia się rozkład wyszukiwań w poszczególnych miesiącach w ciągu roku. Na czytelnych wykresach zauważysz, czy popularność poszczególnych słów kluczowych ma charakter sezonowy czy całoroczny. Pozwoli Ci to wyjaśnić ewentualny spadek zainteresowania klientów Twoimi produktami w określonych porach roku.

Jeżeli interesują Cię różne miejscowości w Polsce możesz sprawdzić ilość wyszukań w poszczególnych lokalizacjach. Tym samym bezbłędnie ocenisz, czy lepiej kierować działania marketingowe Twojej firmy wyłącznie do mieszkańców lokalnej społeczności, czy też może korzystniej będzie rozszerzyć działalność np. na obszar całego kraju czy innych miast.

Nasz przykładowy architekt może w ten sposób oszacować potencjał wyszukań w innych miastach i tak dostosować swój biznes, aby maksymalnie wykorzystać szanse pozyskania Klientów z danych obszarów.

A może Klienci szukają czegoś innego niż myślisz?

Planer ułatwi Ci także odnalezienie podobnych fraz, które są często wyszukiwane przez internautów. Po wpisaniu głównego słowa kluczowego otrzymasz długą listę podpowiedzi, która pozwoli Ci jeszcze lepiej dostosować ofertę firmy do wyszukiwani swoich potencjalnych klientów.

Przykładowo, wybierając słowo „nowoczesne domy”, może się okazać, że Planer zaproponuje Ci słowo „domy z wizją”, które mają ponad 500 wyszukań w ciągu miesiąca. Może to więc być słowo kluczowe, które nie przychodziło Ci na początku na myśl, a stanowić może ciekawą alternatywę dla dotychczasowych Twoich propozycji słów kluczowych.

Na podstawie takiej informacji możesz stworzyć na swojej stronie internetowej ofertę domów z wizją. I tym samym zwiększyć swoje szanse nie tylko na znalezienie Twojej oferty w Internecie, ale również na przekonanie do niej Klienta.

A czego Klienci nie szukają w Internecie ?

Planer nie tylko może przedstawić informację dotyczącą tego, czego szukają Klienci, ale też czego nie szukają. Czasami masz głębokie przekonanie, że Klienci poszukując oferowanego przez Ciebie produktu lub usługi, będą myśleć podobnie jak Ty i będą wpisywać właśnie to określenie, które Ty wpisujesz. Niestety rzeczywistość jest inna, tak samo jak różni są od Ciebie inni ludzi, również Twoi potencjalni Klienci. Analiza słów kluczowych może wykazać, że wymyślone przez Ciebie słowa kluczowe, niestety w rzeczywistości nie cieszą się powodzeniem wśród Klientów i nie są w stanie wygenerować popytu w Twojej firmie. Możesz wówczas zadecydować co zrobić z prezentacją oferty. Może warto opisać ją stosując inne słowa kluczowe, częściej szukane przez Klientów.
Jak mocna jest konkurencja wokół Twojej oferty?

Dodatkową informacją jaką uzyskasz z Planera jest to jak duża jest konkurencja na dane słowo kluczowe. Planer analizuje konkurencję poprzez ilość firm, które chcą się w Google reklamować wykorzystując to samo słowo kluczowe.

Wyliczy on też przybliżoną cenę za reklamę danego słowa kluczowego, dzięki czemu dowiesz się w przybliżeniu, jak drogie będzie przeprowadzenie ewentualnej kampanii reklamowej lub pozycjonowanie strony. Przy dużej ilości firm, które też chcą się reklamować na dane słowo kluczowe, cena reklamowania i pozycjonowania może być wysoka.

Podsumowanie:

Pamiętaj więc, że chcąc dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz poznać ich rzeczywiste oczekiwania i dowiedzieć się, czego tak właściwie najczęściej poszukują. Planer słów kluczowych to bardzo pomocne narzędzie pod tym względem. Pozwala Ci jak najlepiej dostosować treść strony internetowej tak, aby miała ona potencjał do jak największej liczby wyszukiwań w Google.

Planer możesz znaleźć pod tym linkiem https://adwords.google.pl/KeywordPlanner

A pod tym linkiem możesz dowiesz się jak go jak używać https://support.google.com/adwords/answer/2999770?hl=pl

Porada na koniec:

Jeżeli korzystasz z pozycjonowania strony lub masz zamiar to robić, najpierw dokładnie przeanalizuj sobie w Planerze, na jakie słowa kluczowe chcesz pozycjonować stronę. Tak, aby oferta pozycjonowania nie zawierała słów kluczowych, których nikt nie szuka. Firma wypozycjonuje Twoja stronę na pierwsze miejsce, zapłacisz za to, tylko nigdy do Ciebie nie trafi żaden klient, bo tego słowa nikt nie szuka w Internecie. Korzystaj z Planera do weryfikacji tego, co robią firmy współpracujące z Tobą w zakresie reklamy i pozycjonowania.

A Ty masz już pomysły na swoje słowa kluczowe? Sprawdź czy tak myślą też Twoi Klienci:)

Przeczytaj również o :

pozyskiwanie leadów sprzedażowych
CRM Hubspot
Co to jest Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
Co to jest CRM
Jak tworzyć persony
Call To Action
Jak zrobić landing page
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194