Sklep internetowy

Zakres działań

Strategia sprzedaży sklepu internetowego | Reklama Adwords | Reklama Facebook | Strony www | Mailing | Blog | Współpraca z blogerkami

O Firmie Amus

Amus to hurtowania spożywcza posiadająca sklep internetowy adresowany do klientów detalicznych. Tym co wyróżnia Amus z pośród innych hurtowni jest bycie importerem spożywczych marek premium  jak Whittard, Littles, Jamie Oliver, Woda Fiji.

Trudne wyzwania pokonane precyzyjną strategią

Hurtowania Amus szukała sposobu na zwiększenie swojej sprzedaży internetowej. Sklep internetowy nie posiadał odpowiedniego wsparcia marketingowego i nie przynosił oczekiwanej sprzedaży. Klient oczekiwał całościowego wsparcia w zakresie rozwoju internetowej propozycji firmy. Kluczowym aspektem działania Amus jest bycie importem marek premium z zakresu produktów spożywczych (Whittard, Kawy Littles, Jamie Olivier). Sprzedaż marek premium ze względu na ich charakter cenowy oraz specyfikę grupy docelowej może być wyzwaniem. Dlatego podjęte działania musiałby być dokładnie zaplanowane pod kątem propozycji wartości dla klienta docelowego. 

Kluczowym działaniem marketingowym jest przedstawienie konkretnych promowanych marek, osobom które szukają produktów z ich kategorii np. kawy smakowej czy czekolady na gorąco.

Każda marka ma swoją dedykowaną stronę internetową, pokazującą jej historię, zakres produktów, miejsca gdzie można dokonać zakupów (produkty są nie tylko dostępne w Internecie ale również w sklepach stacjonarnych).

Poza promocją konkretnych marek, działania skierowane zostały w stronę zwiększenia sprzedaży sklepu internetowego. Głównym zadaniem było dostosowanie sklepu do wyszukiwarki Google, budowa analityki internetowej, mailingu, reklam Adwords i Facebook. Rozbudowano też funkcjonalność sklepu o działania związane promocją produktów polecanych i systemu ocen produktów. 

Cele Klienta

  • Wypracowanie strategii promocji i komunikacji oferty
  • Zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego
  • Zwiększenie świadomości marek premium wśród klientów
  • Poprawa prezentacji oferty hurtowni spożywczej
  • Nawiązanie działań promocyjnych z influencerami

Wykonane prace

  • Opracowanie strategii komunikacji marek i oferty sklepu
  • Optymalizacja sklepu internetowego pod Google, zwiększenie ruchu z Google
  • Rozwój firmowego bloga oraz współpraca z blogerkami
  • Budowa stron internetowych – blog i hurtowni Amus
  • Kampanie reklamowe Adwords/Facebook
  • Rozbudowa funkcjonalności sklepu
  • Prowadzenie profili Social Media
  • Obsługa mailingu
  • Koordynacja działań z influencerami - blogerkami

Sprzedaż produktów premium przez Internet nie należy do łatwych zadań ze względu na ograniczoną liczbę odbiorców mogących sobie pozwolić na zakup produktów po wyższych cenach. Kluczowym było więc przygotowanie odpowiedniej komunikacji każdej z marek Premium wybranych do promocji. Do tego celu zastosowano dedykowane strony Landing Page, zaznajamiające  klienta z markami przed wejściem na konkretny produkt w sklepie

Przemyślenia

Sklep internetowy z branży spożywczej może skutecznie zwiększać sprzedaż. Konieczne jest tu wypracowanie konkretnej strategii jego komunikacji, postawienie na konkretne elementy promocji i zachęcanie klientów do ponownych zakupów. Dedykowane strony w postaci Landing Page dla każdej z marek  pozwalają szybko taką komunikację stworzyć, bez kosztownych zmian w sklepie

Rezultaty

  • Wzrost odwiedzin sklepu o 230 % w ciągu roku
  • Wzrost przychodów sklepu o 270% procent w ciągu roku
  • Wzrost sprzedaży wybranych marek premium do 80% w ciągu roku

Ty też możesz osiągnąć lepsze
rezultaty w Twojej Firmie!

Zastanawiasz się JAK?