Pozyskiwanie leadów metodą inbound marketing – Poradnik

osoba pracująca nad pozyskiwaniem leadów. Chce generować leady dla klientów B2B i B2C
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Zachowania klientów zmieniają się, zmienia się też to w jaki sposób skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe

Każdy z nas doświadczył kiedyś podobnego scenariusza. Nadchodzi upragniona chwila, kiedy to wypijasz pierwszy łyk idealnie zaparzonej, porannej kawy. Kawy, która ma Cię delikatnie wprowadzić w rytm dnia i zmotywować do dalszej pracy.

Jednak gdy tylko skosztujesz tego pobudzającego naparu… dzwoni telefon. „Czy rozmawiam z właścicielem tego numeru telefonu? Mam bowiem ofertę idealnie dopasowaną do…” Dalsza część wywodu sprzedawcy – traci w tym momencie jakiekolwiek znaczenie.

Ten irytujący (a przy tym jakże częsty) sposób przedstawienia oferty, jest doskonałym pretekstem do podjęcia dalszych rozważań o tym, czym jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Nie chodzi tutaj jednak o tradycyjne i nie do końca skutecznie pozyskiwanie leadów w postaci np. generowania baz leadów nie znających Twojej firmy. 

Kluczowe znaczenie dla dalszych rozważań będzie mała bowiem kwestia pozyskiwania leadów metodą inbound marketing. Czym jest zatem generowanie leadów, wykorzystujące metodę inbound? To (w dużym uproszczeniu) rozwiązanie, które może zaoszczędzić Twojej firmie wielu zbędnych rozmów. Takich rozmów, które zaskakują Klientów w najmniej oczekiwanym momencie. Zasadniczo nie przynosząc też również pożądanych po stronie sprzedawcy rezultatów, w postaci pomyślnie sfinalizowanej transakcji.

Zacznijmy zatem od zdefiniowania samego pojęcia leada, aby następnie przejść do wyjaśnienia, co to jest generowanie leadów sprzedażowych B2B czy też B2C. Pozwoli to udzielić odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. 

Wiążą się one z zasadnością procesu pozyskiwania leadów, kwalifikowaniem Klientów do ich grona oraz sposobów ich pozyskiwania. Nie bez znaczenia pozostaje również poznanie przyczyn wyższości pozyskiwania leadów metodą inbound nad innymi  tradycyjnymi sposobami.

Co to jest lead?

Lead to osoba, która wykazała  zainteresowanie konkretnym produktem bądź usługą Twojej  firmy.

Będąc Leadem, zazwyczaj rozpoczynasz komunikację z firmą czy organizacją, i otrzymujesz od niej odpowiednio dobrane informacje. W przeciwieństwie do „zimnych” kontaktów telefonicznych ze strony firmy, której oferta nie jest Ci w żaden sposób znana i nie jesteś świadomy przekazania firmie swoich danych osobowych.

Z pewnością zdarzyło Ci się wypełnić nie jedną ankietę online, np. na temat tego, w jaki sposób poradzić sobie z księgowością firmy. Twój adres email został następnie przekazany firmie, która zamieściła tą ankietę na swojej stronie internetowej. Ewentualny kontakt z ich strony będzie zdecydowanie bardziej zrozumiały, niż gdyby zadzwonili do Ciebie znienacka, bez podstawowej wiedzy na temat specyfiki Twojej firmy, prawda?

Natomiast z perspektywy biznesowej – informacje, które firma księgowa uzyskała od Ciebie na podstawie wypełnionej ankiety,  pozwolą jej spersonalizowanie optymalnej metody  kontaktu i komunikacji z Tobą. Tak, aby pomóc Ci w rozwiązaniu interesujących Cię  problemów.

Czym jest pozyskiwanie leadów?

Pozyskiwanie leadów jest procesem przyciągania i przekształcania nowych lub dotychczas niezainteresowanych Twoją ofertą osób, w potencjalnych Klientów – zainteresowanych danym produktem lub usługą. Wśród przykładów na skuteczne pozyskiwanie leadów można wymienić: udział w organizowanych wydarzeniach, zgłoszenie w ramach rekrutacji  na dane stanowisko, posty blogowe, kupony, oraz treści online.

Kiedy ktoś spoza środowiska marketingu zapyta, na czym skupia się działalność Businessweb, odpowiedź mogłaby wyglądać następująco – „Tworzymy treści potrzebne naszym Klientom do pozyskiwania leadów”. Jednak tego rodzaju informacja z pewnością spotkałaby się z niezrozumieniem tematu lub spojrzeniami pełnymi zakłopotania. Rozmówca z pewnością będzie zastanawiał się nad pytaniem – co to są leady?

Zamiast tego można raczej powiedzieć – „Zajmujemy się poszukiwaniem skutecznych sposobów na zainteresowanie potencjalnych Klientów działalnością naszej firmy. Chcemy bowiem zapewnić im wymierne korzyści które sprawią, że sami będą chcieli poznać naszą ofertę!”

Drugi przekaz spotyka się ze zdecydowanie lepszym przyjęciem, a zarazem doskonale prezentuje istotę procesu generowania leadów: jest to bowiem sposób na zainteresowanie Klientów ofertą firmy, połączone z wywołaniem chęci skorzystania z niej. Zatem odpowiedź na pytanie – co to jest lead, nie wydaje się już tak skomplikowana.

Dlaczego generowanie leadów jest niezbędne?

Kiedy nowa osoba nawiązuje kontakt z Twoją firmą, okazuje organiczne zainteresowanie prowadzoną przez Ciebie działalnością. Tak więc przejście z osoby nieznanej – do potencjalnego Klienta, jest całkowicie naturalnym mechanizmem.

Pozyskiwanie leadów znajduje się na drugim etapie metodologii inbound marketingu. Pojawia się bowiem po tym, jak określone audytorium wykazało zainteresowane Twoją ofertą. Ty zaś pragniesz przekształcić owych odwiedzających – w leady, z którymi będzie dalej pracował zespół sprzedażowy (obsługujący lead sprzedażowy). Jak widać na poniższym diagramie, pozyskiwanie leadów to pierwszy etap podróży, od zainteresowania daną ofertą – do stania się zadowolonym Klientem.

metodologia inbound do pozyskiwania leadów

źródło: Hubspot

Dlaczego do generowania leadów warto stworzyć persony i czym są buyer persony?

Buyer persona to fikcyjne, modelowo stworzone postacie, reprezentujące przedstawicieli grupy docelowej, a zatem Twoich wymarzonych Klientów. Ich odpowiednie wykreowanie, pozwala na lepsze zrozumienie Klientów i prospektów, wyrażających zainteresowanie ofertą. Znając podstawowe cechy i motywy działania stworzonych person, łatwiej jest dopasować zarówno istniejące, jak i nowe treści – do ich potrzeb, zachowań oraz obaw. Wspomniane zmienne są przy tym reprezentatywne dla danej grupy Klientów.

Najbardziej pomocne są przy tym persony stworzone w oparciu o wnikliwą analizę marketingową rynku, a także wiedzę, uzyskaną  od istniejących Klientów. W zależności od wielkości Twojej firmy, możesz potrzebować zaledwie kilku, lub nawet kilkunastu stworzonych profili Klientów. W tworzenie persony – powinno być zaangażowanych jak najwięcej osób z Twojej firmy w ramach różnych jej działów.

Jak używać buyer persony podczas pozyskiwania leadów?

W podstawowym obszarze działań marketingowych, stworzone persony pozwalają na doprecyzowanie przyjętych strategii komunikacji z Klientami, odpowiadających potrzebom poszczególnych typów Klientów. Zatem zamiast wysyłania tej samej (szablonowej) wiadomości do posiadanej bazy leadów, można stworzyć kilka odrębnych typów wiadomości, w oparciu o wiedzę na temat znajdujących się w Twojej grupie docelowej – buyer persona.

Jeśli zaś połączyć stworzone wcześniej profile Klientów, z umiejscowieniem ich w cyklu zakupowym Klienta – zyskuje się dodatkową możliwość śledzenia efektywności tworzonych treści. Pozwala to na przeprowadzanie ich systematycznej ewaluacji, bazując na otrzymanej informacji zwrotnej.

pozyskaj-wiecej-leadow-sprzedazowych

Jak pozyskiwać leady?

Teraz, kiedy wiemy jak pozyskiwanie leadów wpisuje się w metodologię inbound marketingu, przejdźmy do analizy poszczególnych etapów procesu ich pozyskiwania.

Zatem odwiedzający natrafia na Twoją ofertę, dzięki jednemu z kanałów sprzedażowych. Może to być chociażby strona internetowa, blog lub profil w social mediach.

Wspomniana osoba klika następnie w Twoje wezwanie do działania (CTA), będące  obrazem, przyciskiem bądź wiadomością, zachęcającą do podjęcia swego rodzaju aktywności czy działania.

Owe CTA przenosi Twojego odwiedzającego na odpowiednią landing page, która w istocie jest stroną internetową, mającą na celu pozyskanie leada, w zamian za dostarczenie klientowi określonej, wartościowej informacji czy oferty.

Znajdująca się na takiej stronie oferta, to w rzeczywistości wysokiej jakości treść lub produkt, posiadający wymierną wartość. Może to być ebook, kurs lub bezpłatne spotkanie doradcze. Oferta musi być przy tym traktowana przez osobę odwiedzającą jako wartościowa na tyle, by zasłużyła sobie na dostęp do osobistych informacji.

Sam formularz zamieszczony na landing page składa się z serii pól (jak w podanym poniżej przykładzie), które zbierają informacje, w zamian za daną ofertę. Może być on umieszczony w dowolnej części Twojej strony. Kiedy odwiedzający go wypełni — voila! — zyskujesz nowy lead! Dzieje się tak jednak tylko w sytuacji, gdy przestrzegasz zasad odpowiedniego tworzenia formularzy w ramach danej landing page.

Widzisz, jak wszystkie elementy układają się w jedną całość?

W ramach podsumowania można zatem przyjąć, że odwiedzający klikają w CTA, które przenosi ich na landing page. Jednak aby uzyskać pożądaną ofertę – muszą wypełnić formularz. Od tego momentu stają się zatem Twoimi leadami.

Działania marketingowe związane 

z pozyskiwaniem leadów

Kiedy uda Ci się połączyć omówione wcześniej elementy w całość, możesz użyć pełnego zestawu kanałów, promujących Twoją działalność. Generując bowiem ruch w ramach posiadanych landing page, możesz rozpocząć skuteczny proces pozyskiwania leadów sprzedażowych.

Jednak których kanałów komunikacji warto użyć, aby promować swoje działania w ramach landing page? Zastanówmy się zatem nad podstawowym elementem składowym w ramach procesu generowania leadów – działaniami marketingowymi. Jakie znaczenie pełni lead w marketingu?

Poniższy diagram przestawia zakres podejścia do generowania leadów, od strony marketingowej:

Co ważne, istnieje wiele miejsc, które możesz wykorzystać do aktywnego generowania leadów.

Przejdźmy zatem do szczegółowej analizy.

Najpopularniejsze kanały promocyjne wspierające rozwój Twojej dotychczasowej działalności:

Content (treść)

Zawartość merytoryczna strony jest doskonałym sposobem kierowania odwiedzających na landing page. Przeważnie bowiem tworzysz określoną treść, aby zapewnić im darmową, a przy tym praktyczną dawkę wiedzy. Możesz zatem włączyć CTA do dowolnej części zawartości owej strony — wewnątrz tekstu, w dolnej części posta, czy w panelu bocznym. Im bardziej odwiedzający jest zadowolony z poziomu przekazanych mu przez Ciebie treści, tym bardziej prawdopodobne jest, że kliknie w przygotowane CTA i przeniesie się na właściwą landing page.

Email

Poczta email jest doskonałym pomysłem na pozyskanie osób, które znają już Twoją markę i oferowane przez Ciebie produkty czy usługi. Zdecydowanie łatwiej jest zachęcić ich do określonych działań, jeśli znajdują się już na Twojej liście subskrypcji. Emaile są w ostatnim czasie dość niedoceniane, dlatego należy wzmacniać przekaz, używając przyciągających CTA i przyjemnego w odbiorze designu.

Reklamy

Sprzedażowe znaczenie reklamy, polega na zobligowaniu ludzi do podjęcia działania. W przeciwnym razie – po co wydawać pieniądze? Jeśli chcesz, by osoby konwertowały – upewnij się, że Twoja landing page i oferta dokładnie wpasowują się w informacje zawarte w reklamie. Zaś sama aktywność, której od nich wymagasz, jest precyzyjnie i zrozumiale określona.

Blog

Niebywałą korzyścią, wiążącą się z tworzeniem postów blogowych jest fakt, że możesz je w pełni dopasować do promowanej oferty, kierując uwagę czytelników na Twój cel sprzedażowy. Jeśli zatem w Twojej ofercie znajduje się np. audyt procesów sprzedażowych, możesz napisać korespondujący z ofertą post blogowy, na temat 7 najważniejszych działań usprawniających sprzedaż. Uczyni to Twoje CTA odpowiednim do promowanej oferty, zachęcając tym samym do kliknięcia i przejścia na landing page.

Social Media

Platformy social media znacznie ułatwiają skłonienie Twoich fanów do podjęcia określonej, pożądanej aktywności. Intuicyjne rozwiązania, takie jak przeciągnięcie do góry na Instagram stories, linki bio w ramach Facebooka, czy adresy URL na Twitterze – wymagają minimum zaangażowania. Możesz również promować swoją ofertę za pośrednictwem publikowanych w mediach społecznościowych – postów, dodając CTA w opisach. Dowiedź się więcej na temat tego rodzaju kampanii, czytając ten artykuł.

Próbki produktów

Możesz pokonać wiele istniejących barier sprzedażowych, oferując wersję próbną swoich produktów bądź usług. Kiedy potencjalny Klient używa już Twojego próbnego produktu, można skusić go spersonalizowaną ofertą, zachęcającą do zakupu.

Sprzedaż dedykowana

Polecenia, czy tzw. „sprzedaż z ust do ust”, jest równie ciekawym sposobem na poszukiwanie nowych metod generowania leadów. Dzięki takim praktykom, Twoje oferta spotyka się z szerszym gronem odbiorców, którzy tym samym zwiększają szansę na pozyskanie większej ilości leadów.

Nie zależnie jednak od tego, który z dostępnych kanałów wykorzystasz, ważne będzie skierowanie osób odwiedzających na określoną landing page. Jak długo będziesz budować landing page, które konwertują, tak długo reszta będzie działa się niemal „sama”.

Dlaczego kupowanie leadów jest złą praktyką?

Sprzedawcy czy specjaliści od marketingu, dążą przeważnie do wypełnienia swojego lejka sprzedażowego – chcąc osiągnąć to w możliwie krótki czasie. Dlatego często decydują się na zakup leadów.

Kupowanie leadów, w przeciwieństwie do ich organicznego pozyskiwania, jest zdecydowanie łatwiejsze. Wymaga bowiem mniejszego zaangażowania i nakładów czasowych, będąc jednocześnie znacznie kosztowniejszym przedsięwzięciem. Z drugiej strony – już teraz ponosisz określone koszty reklamy… Dlaczego zatem zwyczajnie nie kupić leadów?

Po pierwsze (i najważniejsze) – żaden z pozyskanych leadów nie zna faktycznie Twojej działalności i oferty. Zazwyczaj zapisali się oni na „coś” na innej stronie internetowej, nie decydując się na otrzymywanie oferty bezpośrednio od Twojej firmy.

 

Kupowanie leadów może wyglądać na atrakcyjną metodę dotarcia do klientów. Jeżeli jednak chcesz budować swoją markę i wizerunek eksperta, postaw na pozyskanie leadów metodą inbound.

Businessweb

Zatem wiadomości, które od Ciebie otrzymują są traktowane jako niepożądane, a ich wysyłanie jest odbierane jako narzucanie się. Pamiętasz ten irytujący telefon, który przerywa chwile relaksu przy gorącej kawie? Tak też czują się ludzie, którzy otrzymują emaile od nieproszonych osób.

Jeśli taki pozyskany z zewnątrz – potencjalny Klient nie był nigdy na Twojej stronie i nie wykazał zainteresowania Twoją ofertą, nie potraktuje jej wystarczająco poważnie.

Niechęć do otrzymywania od Ciebie korespondencji, poskutkuje oznaczeniem Twoich wiadomości jako spam, co okaże się dla Ciebie dość niekorzystnym zabiegiem. Prowadzi bowiem nie tylko do niewłaściwego filtrowania wiadomości od Ciebie. Jeśli zatem określona ilość osób oznaczy Twoją korespondencję jako spam – trafiasz na „czarną listę”, która dotrze również na inne serwery obsługujące pocztę email. Kiedy zaś raz trafisz na taką listę, bardzo trudno będzie się z niej „wypisać”. Dodatkowo, zasięg Twoich emaili oraz reputacja samego adresu IP, zostaną poważnie nadszarpnięte.

Zatem ZAWSZE lepiej jest pozyskiwać leady drogą pracy organicznej, niż decydować się na ich zakup.

Jak kwalifikować leady?

Jak wspomniano w pierwszej sekcji niniejszego artykułu, leadem jest osoba, która posiada sprecyzowane zainteresowanie ofertą lub produktem Twojej firmy. Warto zatem w tym miejscu poznać sposoby, poprzez które wyraża się owo zainteresowanie.

Zbieranie leadów, odbywa się dużej mierze w oparciu o uzyskane na ich temat- informacje. Owo nabywanie informacji może być bezpośrednią wypadkową poszukiwania pracy, poprzez wypełnienie formularza aplikacyjnego, dzielenia się ze sprzedawcą swoimi danymi w zamian za kupon, czy wypełnienia formularza, w celu pobrania określonych treści edukacyjnych.

Sprawdzanie poziomu zainteresowania leada

Poniżej podano zaledwie kilka wybranych sposobów, umożliwiających zakwalifikowanie danej osoby do określonej grupy leadów. Każdy z nich pokazuje, że ilość zebranych informacji, potrzebnych do właściwego przyporządkowania leada, może się różnić w zależności od okoliczności. Przeanalizujmy zatem kilka powszechnie spotykanych scenariuszy.

  • Aplikacja na stanowisko: Osoba, która wypełni formularz aplikacyjny chce podzielić się znaczną ilością informacji, ponieważ ubiega się o pracę na określonym stanowisku. Wypełnienie owej aplikacji pokazuje zatem faktyczne zainteresowanie danym wakatem, w związku z tym kwalifikuje ową osobę jako leada dla zespołu rekrutacyjnego firmy – nie zaś działu marketingu czy sprzedaży.
  • Kupon: W przeciwieństwie do aplikacji o pracę, wiedza na temat osoby, która zabłądziła w ofercie Twoich kuponów, decydując się na jeden z nich- jest niewielka. Jeśli jednak wybrany rabat okazał się być wystarczająco wartościowy, kupujący będzie chciał zostawić Ci w zamian swoje dane lub adres email. Mimo, że nie jest to duża ilość informacji, pozwala przekonać się, że dana osoba jest zainteresowana ofertą Twojej firmy.
  • Treść: Podczas gdy pobranie kuponu jest wskaźnikiem indywidualnego zainteresowania Twoim produktem czy usługą, treść (taka jak edukacyjny ebook czy webinar) nie świadczy o tego rodzaju parametrach. Zatem aby właściwie zrozumieć naturę zainteresowania danej osoby Twoją działalnością,  będziesz prawdopodobnie potrzebować większej ilości informacji. Pomoże Ci to określić, czy osoba jest zainteresowana Twoim produktem bądź usługą i czy odpowiada jej indywidualnym potrzebom.

Te trzy główne przykłady wskazują na różnice w pozyskiwaniu leadów, uzależnione nie tylko od potencjalnego Klienta, ale również – interesującej go oferty. Konieczna okaże się dodatkowa ilość informacji od potencjalnych Klientów, aby potwierdzić, czy ktoś wyraża prawdziwe zainteresowanie Twoim produktem lub usługą. Wspomniana ilość jest z kolei zależna od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

Przyjrzyjmy się bliżej sytuacji na przykładzie Episervera. Wykorzystuje on raporty na temat treści stron internetowych do generowania leadów, potrzebując zaledwie 6 informacji o potencjalnym Kliencie. Ta ilość wystarcza, aby zakwalifikować go jako lead.

Episerver stanowi doskonały przykład ilości danych, niezbędnych do wypełnienia formularza kwalifikującego. Zbiera on bowiem zastępujące informacje:

  • Imię i nazwisko: Podstawowa informacja, konieczna do spersonalizowania komunikacji z poszczególnymi leadami.
  • Email: Zapewnia indywidualny poziom obsługi, będąc doskonałym sposobem do nawiązywania późniejszego kontaktu.
  • Firma: Daje możliwość poznania działalności Twojego leada oraz określenia jego potencjalnych korzyści z waszej przyszłej współpracy (B2B).
  • Rola: Zrozumienie znaczenia przedsiębiorczej roli odbiorcy pomoże Ci w znalezieniu optymalnych kanałów komunikacji. Każdy interesant będzie miał bowiem odmienne podejście do Twojej oferty (B2B).
  • Region: Im bardziej szczegółowe informacji uda Ci się pozyskać bez konieczności inicjowania rozmowy telefonicznej, tym lepiej. Znajomości regionu pomoże zatem w przyporządkowaniu odpowiedniej oferty.

Szukasz sposobów na pozyskanie leadów?

Poznaj nasz proces i skontaktuj się z nami. Zobacz jak pozyskiwanie leadów metodą inboud marketing, może pomóc Ci zwiększyć liczbę klientów.

Chcę pozyskać więcej leadów

Klasyfikacja pozyskiwanych leadów

Punktowe uporządkowanie leadów jest najlepszym sposobem na ich ilościową klasyfikację. Używając tej techniki, danemu leadowi zostaje przypisana określona wartość numeryczna (lub punktowa). Pozwala to określić ich miejsce na skali, oscylującej między określeniami- „zainteresowany” a „gotowy do zakupu”. Kryteria tego rodzaju działań zależą w pełni od Ciebie i Twojej działalności, muszą być jednak jednolite dla całości prowadzonych działań marketingowych czy sprzedażowych. Pozwoli to na sprawną pracę w oparciu o jednakową skalę przyporządkowania.

Punktowanie leadów może się odbywać w oparciu o podejmowane przez nich aktywności, dostarczone informacji, poziom relacji z Twoją firmą lub inne kryteria, przydatne dla pracy Twojego zespołu sprzedażowego. Dla przykładu, możesz przyznać komuś więcej punktów jeśli regularnie powołuje się na Ciebie w social mediach lub też jego profil demograficzny wpasowuje się w Twoją grupę docelową.

Im wyższa będzie punktacja danego leada, tym bliżej będzie on statusu „zakwalifikowany do sprzedaży” (SQL), którego zaledwie krok dzieli od stania się Twoim Klientem. Punktacja i kryteria są czymś, co warto stale dostosowywać w miarę opracowywania odpowiednich rozwiązań. Kiedy już Ci się to uda, przekształcisz dotychczasowy proces pozyskiwania leadów- w proces skutecznego pozyskiwania Klientów.

Strategie pozyskiwania leadów

Generowanie leadów wymaga złożonych strategii i kampanii, uzależnionych od rodzaju platformy, która pozwoli Ci na ich sprawne pozyskiwanie. Wspomniane wcześniej najlepsze praktyki w ramach generowania leadów, dotyczą bowiem odwiedzin Twojej strony. Jak zatem skierować na nią potencjalnych Klientów?

Poznajmy zatem strategie generowania leadów w ramach kilku najpopularniejszych platform.

Pozyskiwanie leadów na Facebooku

Facebook był doskonałym sposobem na pozyskiwanie leadów już od początku swojego istnienia. Początkowo firmy mogły używać linków zewnętrznych w swoich postach i w ramach opisów bio, aby zainteresować odbiorców swoją stroną. Kiedy jednak w 2007 r. wypuszczono na rynek Facebook Ads, a ich algorytm promował konta korzystające z płatnej reklamy, zaobserwowano znaczącą zmianę w sposobach używania tej platformy do generowania leadów. Facebook stworzył bowiem Lead Ads właśnie w tym celu. Platforma posiada również narzędzie, pozwalające dodanie przycisku CTA w górniej części Twojego profilu, pomagając wysłać czytelników bezpośrednio ta Twoją stronę.

Pozyskiwanie leadów dzięki Google Adwords / Ads

Kiedy mowa o płatności za kliknięcia (PPC), chodzi o usługę w ramach działania wyszukiwarek internetowych (SERP). Najpopularniejsze tego rodzaju narzędzie- Google, wyszukuje dziennie 3,5 biliona zapytań, czyniąc z siebie podstawowy kanał do zamieszczania płatnych reklam, szczególnie zaś w zakresie generowania leadów. Efektywność Twojej kampanii PPC zależy w dużej mierze od kierunku prowadzonych w sieci  poszukiwań oraz budżetu, który przeznaczysz na ten cel.

Generowanie leadów B2B

B2B jest szczególnym modelem biznesowym, wymagającym określonego podejścia do zagadnienia generowania leadów. HubSpot odkrył, że SEO jest podstawowym źródłem pozyskiwania leadów biznesowych, wspierane bezpośrednio przez email marketing oraz media społecznościowe. Nie wspominając o tym, że efektywność tego rodzaju działań zależy w dużej mierze od rodzaju kanału dotarcia do partnerów biznesowych.

Pozyskiwanie leadów metodą inbound marketing – Poradnik
Ocena artykułu 5 (100%) Głosów 3
pozyskaj-wiecej-leadow-sprzedazowych

Spodobał Ci się nasz wpis?
Udostępnij go Twoim znajomym

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *