Jak opracować Call To Action, które pomaga pozyskać więcej leadów?

CTA Call to Action
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Wezwanie do działania (ang. CTA) jest skuteczną zachętą, która prowadzi Klienta wprost w ramiona Twojej oferty. Jeśli więc Twoje CTA nie jest wystarczająco efektywne, aby zachęcić potencjalnych Klientów do ,,kliknięcia”, cała oferta staje się bezużyteczna.

Call To Action mogą być użyte m.in. na stronach poszczególnych produktów (nie będących landing page), w wyświetlanych reklamach, emailach, social mediach, bezpośredniej korespondencji oraz wszędzie tam, gdzie wychodzisz do swoich klientów z ofertą. 

Jednak nie każde CTA posiada odpowiednią wartość perswazyjną. W świecie, gdzie każda firma walczy o uwagę Klientów, musisz włożyć dużo pracy, by Twoja oferta przewyższała konkurencję. W tym przewodniku uchylimy rąbka tajemnicy, aby stworzyć Call To Action, które przewyższy potencjalnych konkurentów

Umieść Swoje Call To Action w zasięgu wzroku

Call To Action „Wezwanie do działania” sprawdza się najlepiej, gdy jest umieszczone powyżej paska zakładek – w miejscu, gdzie Twoja strona jest widoczna dla użytkownika, bez konieczności jej przewijania. Przyjmuje się zatem, że wszystko, co zostało umieszczone poniżej, zauważa jedynie 50% osób odwiedzających stronę. Podwajając swoje zaangażowanie w odpowiednie CTA, możesz zwiększyć pozyskiwanie leadów.

 Zwróć uwagę na miejsce głównego Call To Action na przedstawionej stronie głównej. Dwa przyciski „Wypróbuj ZA DARMO przez 30 dni” znajdują się w widocznym miejscu.

CTA - Call to Action musi być dobrze widoczne na stronie www

Popraw rozmieszczenie CTA na swojej stronie - zwiększ ilość pozyskiwanych leadów

Pozyskaj więcej leadów sprzedażowych, dzięki zaprojektowaniu efektywnej komunikacji CTA. Poznaj nasz proces pozyskiwania leadów, zwiększający szansę na wzrost Twojej bazy klientów.

Chcę pozyskać więcej leadów

Przejrzystość perswazji

Przejrzystość to jedno z ciekawszych zagadnień, które można przenieść z codziennego życia na grunt sprzedaży. Często bowiem sprzedawcy zaskakują elokwencją, tracąc jednocześnie na przejrzystości przekazu. Bycie całkowicie precyzyjnym w obszarze oferty, jest konieczne dla skutecznych działań Call To Action. 

Mówiąc dokładniej, jeśli chcesz podarować Klientom darmowy przewodnik, powiedź “Pobierz swój BEZPŁATNY przewodnik”. Jeśli udostępniasz darmowy webinar, powiedź „Zapisz się na darmowy webinar”.  Pozwoli Ci to w sposób precyzyjny wskazać korzyści, jakie daje Twoja oferta. Jest to bardziej skuteczne niż „Pobierz teraz” lub „Zdobądź DARMOWY artykuł”. Mimo prostoty tych zwrotów, nie są one bowiem wystarczająco precyzyjne.

Zwróć uwagę, że to CTA promuje darmowy ebook. Dodano tutaj niewielką informację oraz przycisk,  umożliwiający kliknięcie.

przejrzystość perswazji w Call To Action (CTA)

Użyj kontrastu, by uwidocznić Call To Action

Wezwanie do działania kładzie silny nacisk na pobudzenie uwagi odbiorcy, więc jeśli obecne CTA zlewa się z kolorystyką strony, nikt go nie zauważy. Ty zaś chcesz, aby skupiało się na nim tyle par oczu, ile to tylko możliwe. Użyj zatem kontrastowych kolorów, by wyróżnić treść zawartą w Call To Action i co ważniejsze- zaprojektuj je w taki sposób, żeby podkreślić funkcję kliknięcia.

Podczas gdy Evernote posiada ciekawie zaprojektowaną stronę, ich główne CTA dla wersji próbnej jest w dużym stopniu ukryte, ponieważ przycisk posiada ten sam kolor, co otaczające go tło. Warto zatem sprawdzić, czy zmiana koloru Call To Action – na niebieski, czerwony lub pomarańczowy- przełoży się na więcej kliknięć.

kontrastowe przyciski CTA - Call to Action

Połącz swoje CTA z dedykowaną mu Landing Page

Ta wskazówka może wydawać się mało znacząca, ale to niesamowite, jak wiele firm nie docenia tej szansy na właściwy kontakt z Klientem. Wezwania do działania powstały bowiem z myślą o dotarciu do osób odwiedzających, poprzez dedykowaną treść landing page, zawierającą precyzyjnie sformułowaną ofertę. Nie powinno się zatem używać Call To Action, do przekierowania Klientów na Twoją stronę główną. Nawet, jeśli CTA dotyczy Twojej marki lub danego produktu (oraz oferty, którą można pobrać), nadal kieruj Klientów na właściwą landing page, która jest powiązana z tym, czego szukają. Jeśli masz zatem możliwość użycia CTA, wyślij ich na stronę, która uczyni z nich Twojego leada.

CTA - Call to Action przekierowuje na landing page
To CTA dotyczące ebooka o Twitterze odsyła odwiedzających bezpośrednio na landing page stworzoną dla tego ebooka.

Promuj oferty na stronach produktowych

CTA nie powinny być adresowane do wszystkich odwiedzających daną stronę. Jeśli Twoja firma dysponuje bogatym wachlarzem produktów i usług, warto rozważyć stworzenie oddzielnej oferty dla każdej z nich. Możesz później umieścić CTA do każdej oferty na podstronach, które najbardziej się z nią utożsamiają.

CTA - Call To Action na stronach produktowych

W poniższym przykładzie, CTA „Pobierz DEMO” zostało umieszczone na stronie produktu. Aby wygenerować więcej leadów, przydatne może się również okazać CTA dla “Bezpłatnego przewodnika po SEO,” ponieważ będzie ono powiązanie z odsprzedażą produktu.

Strony "Podziękowania” to drugi dom CTA

Nawet w sytuacji, gdy ktoś wypełni formularz kontaktowy na Twojej stronie (stając się tym samym leadem) – nie wolno spoczywać na laurach. Budowania zaangażowania jest jednym z priorytetów sprzedawców, ponieważ tworzy lojalną społeczność.Gdy ktoś zajrzy zatem na stronę “Podziękowania” (co ma miejsce zazwyczaj po wypełnieniu formularzy)- wykorzystaj to miejsce do promowania kolejnych ofert i treści. Dla przykładu, jeśli osoba odwiedzająca hubspot.com pobierze bezpłatny przewodnik na temat email- marketingu, warto zaproponować kolejną ofertę. Może ona dotyczyć wersji demonstracyjnej Email RFP, aby sprawdzić platformę do zarządzania korespondencją firmową.

PrecallPro, Klient HubSpot’a, oferuje wtórne CTA do darmowej prezentacji na ich stronie z podziękowaniem.

thank you page
Jak opracować Call To Action, które pomaga pozyskać więcej leadów?
Ocena artykułu 5 (100%) Głosów 1

Popraw rozmieszczenie CTA na swojej stronie - zwiększ ilość pozyskiwanych leadów

Pozyskaj więcej leadów sprzedażowych, dzięki zaprojektowaniu efektywnej komunikacji CTA. Poznaj nasz proces pozyskiwania leadów, zwiększający szansę na wzrost Twojej bazy klientów.

Chcę pozyskać więcej leadów

Zwiększ efektywność i skuteczność Twojej sprzedaży

Skontaktuj się z nami
i wprowadź rozwiązania, które pozwolą Ci zamknąć więcej transakcji

Poznamy Twoje problemy i wyzwania, zaproponujemy działania które mogą poprawić efektywność sprzedaży Twojej firmy. Poznanie Twojej firmy jest kluczowe do zaproponowania Ci działań, dostarczających konkretne i mierzalne rezultaty. 

Poznaj nasz zespół.

Popraw swój biznes na +.

Spodobał Ci się nasz wpis?
Udostępnij go Twoim znajomym

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *