Menu

Jak dostosować ofertę małej firmy do oczekiwań Klientów

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

Stworzenie odpowiedniej oferty, którą możemy sprzedać przez Internet, nie jest w obecnych czasach rzeczą prostą. Dzieje się tak, ponieważ Klienci stają się coraz bardziej wymagający i oczekują od małych firm personalizowanych ofert.

Chcąc mieć ofertę dopasowaną do swoich potrzeb, coraz częściej nie wystarczają im ogólne teksty zawarte na stronach internetowych. Powoduje to, że często błądzą po stronie, ale w gąszczu informacji, nie znajdują dla siebie nic interesującego. Powoduje to, że po prostu ją opuszczają.

Klienci coraz częściej oglądają tylko jedną stronę Twojej strony internetowej.

Coraz częściej mamy też do czynienia z sytuacją, iż po wejściu na stronę Twojej firmy oglądają tylko jedną stronę, na którą zostali skierowani np. wyszukiwarki Google. Nie przechodzą na inne strony z innymi ofertami lub informacjami. Nie jest to dla nich interesujące, ponieważ szukają konkretnej oferty i jeżeli jej nie znajdują zaczynają szukać innej firmy.

Oznacza to, że musisz zadbać o to, aby po wejściu na stronę Klient znalazł dla siebie interesującą ofertę od razu.

Jeżeli Twoja strona jest bez zmian przez dłuższy okres czasu, to istnieje duża szansa na to, że masz ją niedopasowaną do obecnych oczekiwań Klientów. Dodatkowo, jeżeli nie używasz  Google Analytics to praktycznie nie wiesz, co się dzieje na stronie i co jest na niej interesującego dla Klienta.

Co możesz zrobić w celu poprawy tej sytuacji?

Na początku trzeba zacząć od tego kim jest Twój Klient. Kto kupuje Twoje produkty i usługi? I tu bardzo ważnym jest, aby naszego Klienta za bardzo nie generalizować. Nie każdy Klient jest taki sam. Różni się choćby płcią, zainteresowaniami, miejscem zamieszkania, sposobem zakupu, czy branżą, w której pracuje.  Myśląc o Klientach należy jak najbardziej podzielić sobie ich na mniejsze grupy, które są do siebie podobne.

Jeżeli mamy już przygotowane nasze grupy Klientów to warto zastanowić się, które z nich są dla nas najbardziej atrakcyjne. Następnie pomyśleć, jakie mają oczekiwania, co do naszej oferty. Zapewne wtedy zauważysz, że te oczekiwania są różne dla każdej z grup.

Kiedy oferta jest gotowa czas ją umieścić na stronie internetowej. Najlepiej zrobić specjalną zakładkę w menu strony na oferty. Jeżeli masz kilka wariantów oferty to podziel je np. po grupach klientów. Tak aby dany Klient mógł szybko coś dla siebie znaleźć.

Jak się przekonać o tym, że nasza oferta jest atrakcyjna?

Powinniśmy to zobaczyć nie tylko po tym, czy odbieramy więcej zapytań ofertowych, ale również patrząc w Google Analytics na czasy przebywania na stronie. Czy Klient jest długo na stronie naszej oferty? Czy z tej strony przechodził na inne strony jak np. Kontakt? Jeżeli poprawiliśmy naszą ofertę to możemy zacząć ją reklamować, co dodatkowo może nam przyspieszyć testy tego czy nasza oferta jest atrakcyjna.

Możemy tu zastosować reklamy Google Adwords lub Facebooka i przy niewielkich budżetach rozpocząć nasze testy.

I tak obserwując zachowania reklam oraz to, co się dzieje na stronie możemy więcej dowiedzieć się o tym, czy to co oferujemy jest interesujące i znajdzie nabywców.

Oczywiście nie wszystko jest takie proste. To, że od razu trafimy w oczekiwania Klientów, zarówno pod względem formy reklamy i przedstawianej oferty, jest nikłe. Co wiec robić, gdy widzisz, że jednak te działania nie przynoszą spodziewanych wyników?

Możemy zastosować dedykowane strony sprzedażowe zwane landing page.

Landing Page – narzędzie które przyspieszy testy ofert, a może i zwiększy sprzedaż

Strony nazywane landing page mają za zadanie skłonić Klienta do podjęcia konkretnego działania, jak zostawienia kontaktu czy zadzwonienia do naszej firmy. Taka strona jest trochę podobna do Twojej strony z ofertą. Oprócz informacji o ofercie która jest zazwyczaj bardziej dopasowana do odbiorcy małej firmy, zawiera konkretne wezwanie do działania np. wypełnienia formularza kontaktu.

Poza tym wersji landing page możesz mieć kilka, zarówno pod względem grafiki, jak również tekstów zamieszczonych na niej. To jest właśnie przewaga landing page nad statycznymi stronami ofert na stronie www. Masz możliwość ich szybkiej zmiany i różnicowania pod względem wyglądu i treści. Możesz je automatycznie naprzemiennie wyświetlać Klientowi, który kliknął w reklamę. To daje ogromne możliwości dla szybkiego i dokładnego dopasowania Twojej oferty do oczekiwań Klientów.

Strony te są budowane pod konkretną ofertę i jeżeli skorzystamy z dedykowanej aplikacji do ich budowy dostępnej w Internecie, to bez większych problemów zbudujemy je sami. Przykłady to:

https://landingi.com/pl

www.getresponce.pl

www.unbounce.com

Co daje nam zastosowanie landing page?

  1. Możemy szybko tworzyć wiele stron z różnymi wersjami naszej oferty.
  2. Możemy nie tylko zmieniać teksty, ale także wygląd strony czy słowa reklamowe.
  3. Dodatkowo możemy Klientom wyświetlać daną ofertę naprzemiennie raz jedną i raz drugą. Aplikacja od landing page powie nam, która z nich jest bardziej zachęcająca do skorzystania z oferty. Łatwo możemy prowadzić tzw. testy A/B
  4. Nieefektywne landing page możemy po prostu szybko wyłączyć.
  5. Łatwo też dodamy nową stronę, która być może będzie miała jeszcze lepsze wyniki niż poprzednia.

To czy zadbasz o dostosowanie oferty do oczekiwań Klientów na swojej stronie czy też zbudujesz system landing page, zrobisz tym samym pierwszy krok w stronę nie tylko poprawy sprzedaży, ale również uczynienia Twojej małej firmy bardziej nastawionej na Klienta. To w dzisiejszych czasach nadal jest niedoceniane przez wiele firm. Daje Ci to możliwość wyróżnienia się z tłumu konkurencji.

Tak więc zrób przegląd swojej oferty, zastanów się kto jest Klientem, dostosuj do niego komunikację i zacznij testy. Z czasem znajdziesz rozwiązanie, które najlepiej przekonuje Klienta do skorzystania z usług Twojej firmy.  

Co to są leady
CRM Hubspot
Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
CRM co to jest?
Jak tworzyć persony
Call To Action
Jak zrobić landing page
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194