Generowanie leadów ze strony www – Strategia Inbound Marketing

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 7 minut

Na czym polega współpraca?

Pomożemy opracować strategię Inbound Marketingu, która zapewni Ci systematyczny dopływ leadów i łatwo zamieni je w klientów!

Nasza strategia ma za zadnie uczynienie z Twojej strony WWW, systematycznego systemu generacji leadów z odwiedzających ją osób.

Strategia jest ściśle związana z wdrożeniem systemu HubSpot Marketing Hub. Dzięki temu możesz w pełni monitorować skuteczność działań inbound i zwiększać ich efektywność.

Strategia Inbound Marketingu pozwala na ścisłą współpracę między zespołami marketingu i sprzedaży. Marketing przestaje być „dostarczycielem leadów”, ale wspiera także etap sprzedaży i zamykania transakcji.  W ten sposób zwiększa się rola marketingu w całościowym procesie pozyskiwania klienta.

Co zyskasz dzięki Inbound Marketingowi?

Plan generowania leadów ze strony WWW

Dowiesz się, jak krok po kroku zbudować system, który generuje leady dzięki działaniom w internecie.

Strategia treści blogowych

Opracujesz artykuły, które zwiększą ruch na stronie i przyciągną właściwych klientów.

Dostosowanie strony WWW pod SEO

Poprawisz SEO strony, aby podnieść pozycje w wyszukiwarkach i sprowadzić na stronę ważnych dla Ciebie klientów.

Strategia konwersji treści blogowch na leady

Wykorzystasz artykuły blogowe, aby kierować na dedykowane landing page’e, które zdobywają leady.

Integracja treści z procesem sprzedaży

Stworzysz swoje treści, które ocieplą relacje z klientami i przyśpieszą zamknięcie transakcji.

Strategia reklamy i działań social media

Wykorzystasz social media, aby pozyskać wartościowych klientów, zbudujesz odpowiednie kampanie reklamowe Google Ads.

Jakie korzyści odniesiesz z wdrożenia strategii Inbound Marketingu?

Leady, które uszczęśliwiają Twój dział sprzedaży!

Więcej leadów lepszej jakości

Pozyskasz nowych klientów dzięki eksperckim treściom

Zwiększy się ruch na stronie i znajomość Twojej marki

Reklama i social media przyciągną uwagę klientów

Zwiększy się konwersja leadów ze strony internetowej

Dział sprzedaży otrzyma leady lepszej jakości

Marketing, w którym nic się nie marnuje!

Lepsze wykorzystanie zasobów firmy

Dostosujesz działania do możliwości swojej firmy

Maksymalnie wykorzystasz kompetencje pracowników

Zyskasz audyt dotychczasowych materiałów marketingowych i treści

Zwiększysz ROI z działań reklamowych

Co zmieni się w Twojej firmie dzięki strategii Inbound Marketingu?

Jak jest teraz Jak będzie po 1 kwartale
Strategia marketingowa
Jak jest teraz tylko niektóre elementy
Jak będzie po 1 kwartale całościowy plan działań w internecie
Strona www
Jak jest teraz nie pozyskująca klientów
Jak będzie po 1 kwartale pozyskująca leady i klientów, dostosowana do SEO
Zasoby marketingowe
Jak jest teraz dostępne, ale niewykorzystywane synergie
Jak będzie po 1 kwartale pełne synergie zasobów marketingowych i wydatków reklamowych
Efektywny proces sprzedaży
Jak jest teraz marketing i sprzedaż jako dwa osobne silosy
Jak będzie po 1 kwartale marketing i sprzedaż działający razem
Lead nurturing
Jak jest teraz brak
Jak będzie po 1 kwartale wdrożona strategia lead nurturing (niezbędny HubSpot Marketing PRO)

Jak wygląda proces tworzenia strategii Inbound Marketingu?

Faza 1 - samoocena działań marketingowych

Współdziałanie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta

Inbound Marketing wymaga zaangażowania wszystkich zespołów w firmie. Ważne, aby każdy pracownik wiedział, jaki jest sens i cel działań w ramach obranej strategii. Dlatego na tym etapie otwarcie rozmawiamy o sytuacji w firmie, aby każdy miał możliwość podzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

Twoja aktualna pozycja na rynku

Zanim wyznaczymy cele, chcemy zrozumieć, gdzie jesteś teraz. To pomoże określić efekty, jakie chcesz osiągnąć poprzez działania marketingowe.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Jak wyglądają aktualne wskaźniki dotyczące Twojej strony WWW (liczba odwiedzin witryny i jej poszczególnych stron, ilość osób nowych vs powracających itp.)?
  • Ilu potencjalnych klientów przychodzi za pośrednictwem Twojej strony internetowej (zgłoszenia ze strony kontaktowej, wypełnione formularze)?
  • Jaki procent potencjalnych klientów jest kwalifikowany jako osoby, które mogą stać się faktycznie Twoim klientem?
  • Jaka jest wartość Twojego potencjalnego klienta? Jakie zyski generuje dla Twojej firmy każdy klient w określonym przedziale czasowym (np. zakupy wykonane w ciągu roku)?
  • Jaki jest potencjał Twoich treści? Czy możemy przekształcić posiadane przez Ciebie materiały w premium content (e-booki, checklisty), aby pozyskać w zamian dane kontaktowe od Twoich potencjalnych klientów?

Twoja przewaga konkurencyjna

Wiedza o Twojej obecnej sytuacji zestawiona z aktywnością online prowadzoną przez Twojego konkurenta to świetne źródło wiedzy, jak zbudować przewagę konkurencyjną i wyróżnić się na rynku.

Dzięki stronom internetowym konkurencji pozyskujemy dane o słowach kluczowych, które klienci wykorzystują podczas szukania ofert, a także orientujemy się, czy konkurencja przykłada dużą rolę do konwersji treści na leady, budując np. ścieżki konwersji z wpisów blogowych na landing page.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Które z firm uważasz za swoich największych konkurentów?
  • Jakie są mocne strony tych firm? Co robią dobrze?
  • Jakie widzisz słabe cechy swoich konkurentów i ich oferty? Czego nie robią dobrze?
  • Na jakie słowa kluczowe chciałbyś, aby widoczna była oferta Twojej firmy w internecie?
  • Kto obecnie wyświetla się na tych słowach kluczowych? Gdzie wyświetla się oferta Twojej firmy?

Faza 2 - stworzenie person sprzedażowych

Kim są Twoi klienci

W kolejnym etapie tworzymy persony, czyli charakteryzujemy rodzaje klientów, do których chcemy dotrzeć z naszą ofertą.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Jakie wspólne cechy i podobieństwa wykazują Twoi klienci?
  • Czy pochodzą oni z tych samych branż? Jaka jest to branża lub branże?
  • Czy zajmują podobne stanowisko w swoich organizacjach? Jakie jest to stanowisko?
  • Jak wygląda dzień pracy Twoich klientów? Czym się zajmują?

Problemy person

Chęć rozwiązania problemów napędza zdecydowaną większość zapytań w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego zastanowimy się, jakie hasła i pytania wpisują Twoi potencjalni klienci, abyś mógł na nie odpowiedzieć, pojawiając się ze swoimi treściami w Google.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Jak Twoja persona/Twój potencjalny klient definiuje swoje problemy? Jak o nich mówi, jakich używa słów/sformułowań?
  • Jakich rozwiązań potrzebują Twoi klienci?
  • Jak wygląda proces decyzyjny? Kto jest w niego zaangażowany?
  • Jakie pytania od potencjalnych klientów codziennie słyszą Twoi handlowcy?
  • W czym tkwi Twoja przewaga konkurencyjna? Co sprawia, że różnisz się od konkurentów?

Opracowane persony dodamy do HubSpot i wykorzystamy je do dalszej kwalifikacji leadów pod kątem sprzedażowym.

Faza 3 – określenie jak klienci szukają Twojej oferty w internecie

Jak zachowuje się Twój klient w internecie

Teraz przeanalizujemy, w jaki sposób Twoi klienci szukają informacji w internecie. Wynikiem analizy będzie lista słów kluczowych, dzięki którym zaprojektujemy zmiany na stronie WWW, aby podnieść jej pozycję w wyszukiwarce. Opracujemy listę artykułów blogowych, które dostarczą klientom odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Linki do opracowanych wpisów blogowych dodamy do HubSpota (tylko w wersji PRO) , aby monitorować konwersję bloga na pozyskiwanie potencjalnych klientów.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • W jaki sposób persony wyszukują informacje w internecie?
  • Na jakie słowa kluczowe jest widoczna w internecie konkurencja? Jakie informacje z ich strony mogą być dla nas interesujące i pomóc w budowie naszej strategii?
  • Czy jeśli klient szuka informacji, Google proponuje mu stronę oferty czy kieruje na wpis blogowy?
  • Jakie słowa kluczowe powinniśmy uwzględnić w ramach rozbudowy strony WWW, a jakie w ramach artykułów blogowych?

Projekt zmian do strony internetowej pod seo

Teraz lista słów kluczowych posłuży nam do opracowania zakresu strony WWW, aby pozyskiwać więcej klientów z wyszukiwarki Google.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Jakie strony powinniśmy dodać, aby zmaksymalizować ruch z Google?
  • Na jakie słowa kluczowe powinna być widoczna nasza strona HOME?
  • Jak powinniśmy zaprezentować ofertę na naszej stronie WWW?
  • Jakie artykuły blogowe powinniśmy dodać do strony i w jaki sposób je pogrupować w klastry wiedzy, aby dostarczyć klientom kompleksową odpowiedź na nurtujące ich pytania.

Faza 4 – personalizacja i lead nurturing ocieplanie kontaktu z klientem dzięki treściom

(automatyzacje, smart content i CTA dostępne w wersji HubSpot PRO)

Dla każdej persony stworzymy strategię ocieplenia kontaktu pod kątem sprzedażowym. Zgodnie z założeniami Inbound Marketingu to przede wszystkim edukowanie klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej (buyer journey).

Wykorzystamy blog, e-booki, raporty oraz działania lead nurturingu, które umożliwia HubSpot:

  • Automatyczne serie maili wysyłane do określonych klientów (w wersji STARTER HUBSPOT konieczne ręczne wysyłanie mailingów)
  • Kontekstowe CTA na stronie (call to action w postaci bannerów reklamowych) – w wersji STARTER HUBSPOT CTA są tworzone poza HubSpot
  • Smart Content – dopasowanie treści do cyklu zakupowego klienta i person (brak w wersji STARTER HUBSPOT)

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Jakie pytania zadają Twoi klienci na rożnych etapach badania swojego problemu?
  • Jakie pytania zadają klienci, gdy rozpatrują różne możliwości rozwiązania swojego problemu?
  • Jakie pytania zadają klienci na etapie podejmowania decyzji?
  • Jakie pytania zadają klienci na etapie stawania się docelowym klientem?

Plan działań lead nurturingu w ramach strategii inbound

Wykorzystamy HubSpot Marketing Hub w wersji PRO, aby w pełni zautomatyzować działania marketingowe i proces ocieplania leadów głównie poprzez spersonalizowane maile do klientów.

Aby zwiększyć konwersję z odwiedzin na stronie WWW, opracujemy ścieżkę konwersji poprzez funkcje call to action (CTA) i Landing Page HubSpot – jaki rodzaj CTA wybrać i w jakich artykułach blogowych je umieścić, aby zmaksymalizować konwersję na leady.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Jakie treści utworzyć dla każdej persony/rodzaju klienta (wpisy blogowe, ebooki, autorespondery mailowe itp.)
  • Na jakim etapie ścieżki zakupowej będą koncentrować się treści? Na etapie budowania świadomości, rozpatrywania możliwości czy już podejmowania decyzji?
  • Jaka sekwencja maili ocieplających ma największą szansę na konwersję na docelowego klienta?
  • Jakie działania będą miały wpływ na proces kwalifikacji leadów i wyliczenie scoringu klienta?(scoring automatyczny tylko w HubSpot PRO)
  • Jak pojawienie się nowych leadów wpłynie na Twój zespół sprzedaży? Czy skutecznie obsłuży nowe leady (np. lead pobierający e-booka)? Czy będzie dysponować odpowiednimi materiałami i odpowiednią ilością informacji na temat leadu, aby prowadzić efektywną rozmowę sprzedażową?

Faza 5 – kampanie inbound marketingowe

Projekt działań pozyskiwania klientów

Kluczowym elementem pozyskiwania klientów będzie promocja stworzonych treści. Do tego celu wykorzystamy szereg działań z obszaru SEO, budowy linków, reklam Google Ads czy reklam w kanałach social mediów.

Kilka pytań, nad którymi będziemy pracować

  • Jakie kampanie inbound marketingowe powinny być zaplanowane na najbliższe 6 miesięcy?
  • W jakim zakresie użyjemy reklam Google Ads, a w jakim działań na social mediach?
  • Jakich budżetów będziemy potrzebować na prowadzenie działań promocyjnych?
  • W jaki sposób wykorzystamy stworzone treści do pozyskania klientów?
  • Jakie e-booki, będą dla klientów na tyle interesujące, aby chcieli je pobrać w zamian za pozostawienie danych kontaktowych?
  • Jakie media społecznościowe dadzą najlepsze wyniki i będą dawały największy zwrot z inwestycji, biorąc pod uwagę rodzaj materiałów, jakie chcemy reklamować?

Co otrzymasz w ramach strategii Inbound Marketingu

Wiesz, jak stworzyć stronę WWW, która zwiększa ruch z Google

Masz pełną informację o tym jak Twoi klienci szukają informacji w Internecie

Poznasz mocne i słabe strony konkurencji

Masz kompletną listę treści i e-booków, dzięki którym zbudujesz pozycję eksperta. Maksymalizujesz też wykorzystanie już posiadanych e-booków i treści

Nasze działania to kompletna strategia stworzona wspólnie z Twoim zespołem, skoncentrowana przede wszystkim na kliencie i na pomocy w rozwiązaniu jego problemów.

Cały proces tworzenia strategii trwa 4-6 tygodni i obejmuje warsztaty z kluczowym personelem oraz analizy prowadzone przez BusinessWeb.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn