Menu

Działania SEO i reklamy PPC – jak je połączyć w celu pozyskania klientów B2B

SEO czy PPC co wybrać do promocji B2B
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 6 minut

Działania marketingowe w obszarze B2B, prowadzone dla rozwoju Twojej firmy, mogą koncentrować się na popularnych działaniach, takich jak optymalizacja pod wyszukiwarki, określana jako SEO bądź reklamie Reklamy Google Ads typu PPC (pay-per-click). Nie warto jednak zastanawiać się nad wyższością jednej metody nad drugą, ale wprowadzić je obie. Pozwala to stworzyć znacznie skuteczniejsze działania w zakresie pozyskiwania klientów B2B.

Nie ma bowiem jednej metody, która gwarantowałaby systematyczny rozwój firmy. Trzeba łączyć różne działania, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Tylko przemyślane połączenie oddziaływań w obrębie SEO i PPC – daje zamierzone rezultaty, pozwalając dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Poznaj, jakie są różnice między tymi typami działań i dlaczego warto połączyć ich siły w celu odniesienia konkretnych korzyści biznesowych.

Czym jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?

Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z promowaniem marki B2B w Internecie – pojęcie SEO, oznaczające optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych – może być nowością. Najogólniej mówiąc, praktyka ta ma na celu podnoszenie ilości i jakości ruchu na stronie, przy pomocy bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Działania SEO możemy podzielić na 2 obszary:

Onsite SEO

 

SEO w obrębie strony odnosi się do działań na stronie internetowej, w celu poprawy widoczności witryny w wynikach organicznych. W dużej mierze oznacza to, optymalizację strony internetowej i jej treści, w celu poprawy dopasowania treści pod frazy szukane przez Klientów oraz samej ich czytelności.  Niektóre z typowych działań w tym zakresie obejmują:

Analiza słów kluczowych – Analiza słów i częstotliwości ich wyszukiwania przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google. Zrozumienie oczekiwań i intencji ich poszukiwań – czego tak naprawdę szukają.

Audyt techniczny – Zapewnienie możliwości indeksowania strony internetowej i korektę błędów uniemożliwiających poprawną indeksację strony przez wyszukiwarkę. Przygotowanie wytycznych do optymalizacji strony, tak aby ułatwić wyszukiwarce zrozumienie zawartości strony.

Optymalizacja – Poprawa struktury strony, nawigacji wewnętrznej, prędkości ładowania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, optymalizacja tytułów i meta danych, grafik i zdjęć, tekstów alternatywnych (ALT), struktury nagłówków, linkowania wewnętrznego, trafności treści do słów kluczowych.

Powyższa lista dotyczy jedynie niewielkiej liczby działań związanych z SEO 

Kluczem do skutecznej optymalizacji jest ciągłe udoskonalanie, ponieważ SEO stale się zmienia. Wyszukiwarki, w tym najpopularniejsza z nich – Google, nieustannie zmieniają swoje algorytmy. Jednak, gdy wszystko zostanie (na danym moment) zoptymalizowane pod wyszukiwarki, będzie generowało  wzrost ruchu organicznego, poprawiając tym samym ranking witryny w wynikach wyszukiwania.

Offsite SEO

 

SEO poza obrębem strony, oznacza działania prowadzone poza witryną w celu poprawy widoczności w wynikach organicznych Google.  Jest to często nazywane „linkowaniem”, które ma na celu zwiększenie liczby linków kierujących z innych stron internetowych do naszej witryny.  Linki nadal są głównym czynnikiem wpływającym na nasze wyniki w Google. 

Linki ze stron internetowych i stron o większym zaufaniu, popularności i powiązanych tematycznie z naszym biznesem B2B dostarczają większą  wartość naszej stronie niż nieznana, słaba strona, która nie jest tematycznie powiązana z naszą witryną.  Dlatego warto zadbać o pozyskiwanie linków z dobrych źródeł i ich dywersyfikacje (aby nie były to linki np. tylko z artykułów sponsorowanych).

dane seo

Co to jest PPC?

Pay–per–click (PPC) jest internetowym modelem rozliczania reklamy, w którym wyświetlają się one pod określonymi hasłami lub dla określonych odbiorców (w naszym artykule skupiamy się na modelu PPC stosowanym przez Google, ale reklamy w modelu PPC są również oferowane np. przez Facebooka). Co ważne Twoje kampanie wyświetlają się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania (pod warunkiem, że zapłacisz za to odpowiednią cenę). Płacisz za nie jednak dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę, a samo jego wyświetlenie jest bezpłatne.

W dużym uproszczeniu można zatem powiedzieć, że PPC to sposób na  „kupowanie wizyt” na stronie, podczas gdy SEO sprowadza na nią ruch organiczny (za którego wyniki płacisz tworzonymi treściami, zakupem linków, czy pracami nad optymalizacją strony).

Systemem PPC, cieszącym się największą popularnością jest Google Ads (dawniej Google AdWords), zapewniając reklamodawcom platformę do umieszczania reklam w wynikach Google, wraz z towarzyszącą im kampanią czy monitoringiem skuteczności.

PPC zapewnia szybkie rezultaty, w porównaniu z SEO, które przynosi korzyści w dłuższej perspektywie. Aby jednak osiągnąć oczekiwane efekty, kampania PPC musi zostać przeprowadzona w sposób prawidłowy i kierując na odpowiednie strony. Najczęstszym błędem w kampaniach w Google Ads jest kierowanie reklam na nieodpowiednie strony.

SEO czy reklama PPC – które z nich jest lepsze dla Twojej firmy B2B?

Nie chodzi tutaj o wyłonienie ,,lepszej” metody. Jedna z nich zakłada budowanie długoterminowej strategii (SEO), która jest doskonałym źródłem dobrych praktyk dla rozwoju Twojego biznesu. Druga zaś stawia na szybki sukces (PPC), a dzięki odczuwalnym zwrotom z inwestycji pozwala w krótkim czasie ugruntować pozycję Twojej marki. Dlatego właśnie warto połączyć oba te działania i wykorzystać ich pełen potencjał.

Zintegruj działania SEO i PPC

Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie i możliwość generowania leadów? Tylko połączenie SEO i PPC, zapewni Ci największą skuteczność. Jeśli zbudujesz podstawy swojej strony z pomocą dobrych praktyk SEO, PPC będzie kolejnym etapem na drodze ku pozyskiwaniu potencjalnych Klientów B2B.

Spójrz na to w ten sposób: Kiedy Twoje strony internetowe lub artykuły na blogu są zoptymalizowane pod konkretne słowa kluczowe możesz wprowadzić kampanię PPC, która zwiększy widoczność tych stron, prowadząc na nie bezpośredni ruch. Na podstawie skierowanego ruchu z reklam dowiesz się czy aktualna treść jest odpowiednia dla obranej grupy docelowej i jak dana strona konwertuje odwiedzających do skorzystania z oferty czy innego działania określonego jako cel np. pobrania dokumentów, zapisu na listy, webinaru.

Takie testowanie za pomocą reklam PPC pozwoli Ci na przygotowanie strony docelowej, zmierzającej do osiągnięcia jak najwyższego współczynnika konwersji zanim Twoja strona docelowa czy wpis na blogu pojawi się w pierwszych wynikach wyszukiwania w Google.

Za pomocą integracji działań SEO i  reklam w linkach sponsorowanych możesz bardziej  wyeksponować swoją ofertę.

Szablon Planu Sprzedaży

Jak połączenie działań SEO i PPC  wygląda w praktyce?

Reklamy w systemie PPC (linki sponsorowane) zajmują pierwsze trzy bądź cztery wyniki na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Zatem widoczność promowanych w ten sposób stron znacznie wzrasta. Jeśli dodatkowo Twoje strony czy artykuły blogowe wyświetlą się zaraz poniżej tych płatnych reklam, osoba  szukająca informacji o usłudze, produkcie czy rozwiązaniu swojego problemu ma dwa wyświetlane linki do Twojej strony na pierwszej stronie Google, co zwiększa Twoje szanse na zainteresowanie Twoją ofertą.

seo vs ppc

Musisz pamiętać również o tym, że w zależności od pozycji Twojej strony w wynikach organicznych Google, zależy również CTR  (Współczynnik klikalności) – im dalej Twoja strona w wynikach Google tym CTR jest mniejszy. 

źródło: www.advancedwebranking.com

Integracja działań SEO z reklamami Google, ma szczególne znaczenie w przypadku gdy Twój wynik organiczny plasuje się na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Ma ona w tym wypadku na celu zwiększenie widoczności oferty i wygenerowanie większej ilości wejść na stronę przez osoby potencjalnie nią zainteresowane. 

Jak jeszcze możesz wykorzystać połączenie SEO i PPC?

  • Do oceny funkcjonalności poszczególnych rozwiązań

Wykorzystując SEO i PPC bez trudu ustalisz, co przynosi Twojej stronie najwięcej konwersji. Natychmiastowy wgląd w wyniki PPC pozwoli Ci szybko zidentyfikować skuteczne praktyki i przenieść je na grunt wyszukiwania organicznego lub rozbudować dotychczasową strategię.

  • Dla poprawy widoczności

Jak wcześniej wspomniałem, łączenie działań SEO i PPC może zwiększyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Płatne reklamy zajmą przy tym trzy lub cztery wyniki, więc jeśli kolejny wynik będzie również należał do Twojej strony wygenerujesz większą ilość potencjalnych Klientów.

  • Remarketing

Jest to forma płatnej reklamy, która pozwala na reklamowanie Twoim odwiedzającym określonych stron internetowych. Dzięki plikom Cookies, umieszczanym w przeglądarce, wyświetlasz kierowane reklamy do osób, które odwiedziły już kiedyś Twoją witrynę. W ten sposób możesz ponownie wzbudzić zainteresowanie produktem czy usługą u osób, które nie dokonały zakupu czy konwersji.

  • Nowe treści

W oparciu o SEO i PPC możesz określić, jakie treści są interesujące dla Twojej grupy docelowej i które z nich pozyskują najwięcej potencjalnych Klientów B2B. W oparciu o te informacje, możesz zaplanować tworzenie przyszłych treści, które będą powiązane ze zgromadzonymi do tej pory zasobami strony.

  • Zwiększanie zasobu słów kluczowych

Kierowanie reklam Google na niektóre słowa kluczowe może się okazać niezwykle kosztowne. Możesz użyć zatem reklam Ads (Adwords) do kierowania ruchu na tańsze i bardziej precyzyjne słowa, bezpośrednio powiązane z działalnością Twojej firmy. Pozwoli to na szybsze i tańsze pozyskiwanie klientów B2B. Kiedy zatem reklamy Google w łatwy i tańszy sposób generują ruch na Twojej stronie, wykorzystaj SEO do zwiększania widoczności swojej oferty pod konkurencyjnymi słowami kluczowymi, które w modelu PPC są drogie.

Pamiętaj, że solidny fundament Twojej witryny zbudujesz tylko łącząc różne działania zebrane w odpowiedniej strategii. Nie koncentruj się tylko na jednym źródle pozyskiwania ruchu na stronę.  Dzięki temu doskonałemu połączeniu możesz liczyć na stałe pozyskiwanie leadów.

Działania SEO i reklamy PPC – jak je połączyć w celu pozyskania klientów B2B
Ocena artykułu 5 (100%) Głosów 4

Wyślij ten artykuł do znajomych na:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Szablon Planu Sprzedaży

Podziel się z nami swoją opinią

3 komentarze do “Działania SEO i reklamy PPC – jak je połączyć w celu pozyskania klientów B2B”

  1. Dobry merytorycznie artykuł. Teraz dopiero widzę, że nie doceniałem Google Adwords i warto trochę środków na to przeznaczyć. Do tej pory głównie skupialiśmy się na optymalizacji i SEO. Idziemy stopniowo w górę, ale mozolnie.

  2. Jestem w trakcie praktyk SEO. Strona została zoptymalizowana pod względem treści, ale nadal pierwsza 10 jest daleko. Działamy i czekamy. Parę razy przebiegła mi przez głowę myśl o Google Ads, ale nie wiem jakim budżetem trzeba dysponować, żeby kampania miała sens. Co radzicie?

  3. Świetny wpis. Dla takiego laika jak ja, to duża dawka wiedzy na początek. Dopiero zaczynam przygodę z pozycjonowaniem swojej strony firmowej. Widzę, że to nie taka łatwa sprawa, jak mi się początkowo wydawało.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194