Dlaczego Lokalne SEO powinno być ważne dla Twojej firmy

Dlaczego Lokalne SEO powinno być ważne dla Twojej firmy?

Wśród konkurencji w Twojej okolicy Twoja firma jest igłą w stogu siana. Jeżeli posiadać fizyczną lokalizację, to Twoja strona internetowa jest drugim miejscem sprzedaży zaraz po niej.

Przyjrzyjmy się przykładowi dwóch firm, które specjalizują się w tej samej branży i sprzedają podobne produkty w podobnych cenach. Jedna z nich ma zoptymalizowaną stronę internetową pod wyszukiwarkę Google, podczas gdy druga takiej optymalizacji nie przeprowadziła. Biorąc pod uwagę, że wszystko inne jest równe, która firma może przyciągnąć więcej klientów do swojej witryny z lokalnych wyszukiwań, które wykonują klienci w Google? Która firma najprawdopodobniej będzie rosnąć szybciej i osiągnie większy sukces? Zapraszamy do przeczytania wpisu, w którym przedstawimy korzyści pozycjonowania lokalnego, czyli 1 z 7 obszarów zwiększania widoczności w Internecie.

Wyszukiwanie lokalne jest bardzo ukierunkowane na konkretną usługę czy produkt

Zwiększ widoczność lokalną - BusinessWebGłównym powodem, dla którego tworzysz stronę internetową dla swojej firmy, jest to, że chcesz, aby  jak najwięcej osób skorzystało z Twojej oferty. Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce ma na celu przyciągnięcie klientów z  Internetu właśnie na Twoją stronę internetową. Są to osoby,  które szukają firmy, usługi lub produktu blisko swojej lokalizacji lub lokalizacji która ją interesuje (np. blisko pracy). W celu przyciągnięcia klientów  i zwiększenia widoczności Twojej firmy w Internecie w danej lokalizacji,  wykorzystuje się metodę,  polegającą na dostosowaniu Twojej strony pod konkretne słowa kluczowe, pasujące do usług i produktów, których wyszukują klienci.

Wyszukiwanie lokalne to takie, które wyszukiwarka interpretuje jako wymagające przedstawienia wyników dostosowanych do danej lokalizacji . Może to być spowodowane faktycznym zapytaniem zawierającym słowo kluczowe lokalizacji np. „restauracja włoska Ursynów”, ale również bez podania lokalizacji – np. „restauracja włoska”, które wyszukiwarka również  interpretuje jako zapytanie mające na celu zalezienie niestresującego miejsca w pobliżu.

Użytkownicy polegają na informacji z wyszukiwarki Google

O znaczeniu wyszukiwarki Google świadczą badania zamieszczone na stronie Think with Google.

Zwiększ widocznosc w wyszukiwarce - BusinessWeb

Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/data-gallery/detail/mobiles-growing-role-in-a-shoppers-purchase-decision-making/
https://www.thinkwithgoogle.com/data-gallery/detail/local-search-location-qualifier/
https://www.thinkwithgoogle.com/data-gallery/detail/using-smartphones-to-locate-professional-services/

Lokalne SEO to także bardziej przyjazna dla użytkowników strona WWW

Działania  SEO pomogą  właścicielom lokalnych firm stworzyć szybszą i przyjazną dla użytkownika stronę internetową. Chociaż większość osób wciąż trzyma się starej definicji SEO, myśli, że chodzi tylko o optymalizację pod konkretne słowa kluczowe, jednak dzisiaj SEO to także poprawa komfortu użytkowania strony i jej czytelność pod kątem oferty. Uporządkowana struktura strony ułatwia poruszanie się użytkownikom po stronie, co zmniejsza współczynnik odrzuceń i zwiększa liczbę odsłon poszczególnych podstron. SEO to także rozbudowa treści pod kątem sprzedażowym i atrakcyjniejsze przedstawienie oferty. Tak więc w ramach lokalnego SEO, otrzymujemy kompleksową przebudowę komunikacji firmy z klientem.

Wzrost współczynnika konwersji strony

Strony zoptymalizowane pod kątem SEO ładują się szybciej, są łatwe do odczytania i przeglądania oraz wyświetlają się poprawnie na niemal wszystkich typach urządzeń, w tym na urządzeniach mobilnych i tabletach. Strony internetowe, które są łatwe do odczytania i nawigowania, są bardziej skłonne do przyciągania uwagi czytelników i odwiedzających – co bardziej prawdopodobne, że użytkownik skorzysta z oferty, stanie się lojalnym klientem, subskrybentem czy powracającym użytkownikiem. SEO wpływa więc na poprawę współczynnika konwersji strony.

Wzrost przychodów Twojej firmy

Za pomocą SEO lokalnego zwiększasz widoczność Twojej firmy w Internecie, jesteś w wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, a tym samym zwiększasz ilość odwiedzin Twojej strony internetowej. Dzięki temu więcej osób używających wyszukiwarkę Google może zapoznać się z ofertą Twojej firmy i z niej skorzystać, co za tym idzie zwiększasz przychody Twojej firmy. Wysokie pozycje sprowadzają ruch na stronę a działania związane z optymalizacją treści i jej poprawą wpływają na proces decyzyjny klienta.

Wyniki są namacalne

Zwiększ widoczność lokalną - BusinessWebTradycyjna kampania marketingowa, taka jak reklama w gazetach, czasopismach, radio i na billboardach, dociera do ograniczonej liczby odbiorców ze względu na różne czynniki, takie jak czytelnictwo, popularność, pozycjonowanie i tak dalej. Możesz nigdy nie wiedzieć, czy reklama zadziałała, czy klient właśnie znalazł cię, skorzystał z usługi czy kupił produkt z takiej reklamy. Istnieją oczywiste metody, aby dowiedzieć się czy tak się stało, przy użyciu kuponów, linków, specjalnych stron czy kodu QR, który śledzi odwiedzających lub po prostu pytając, ale ile firm tak robi? Zbieranie tych danych może nie zawsze być możliwe, więc możesz zgadywać i mieć nadzieję, że Twoje reklamy rzeczywiście przyciągają klientów.

Tradycyjna reklama oczywiście może być skuteczna, jeśli kampanie są odpowiednio budowane i wdrażane. Ale marketing internetowy (zwłaszcza w przypadku SEO i reklama typu „pay-per-click” w Google AdWords) jest nie tylko przystępny, ale także możliwy do śledzenia. Korzystając z narzędzi takich jak Google Analytics, Google Adwords, Google Search Console możesz dokładnie określić, ilu potencjalnych klientów przychodzi do Twojej strony, jakie słowa kluczowe wykorzystali, aby znaleźć Ciebie, skąd pochodzą, co kliknęli, jak długo czasu byli na stronie i wiele innych czynników, które mogą pomóc Ci dowiedzieć się jak skuteczne są reklamy.

Lokalne SEO – nadal niewykorzystany potencjał

Podsumowując, dzisiejsze działania SEO wykraczają poza kwestie stricte techniczne, poprawiają komunikację z klientem, wpływają na wzrost atrakcyjności oferty na stronie internetowej. SEO w 2018 roku to ukierunkowane na klienta działania, samo skierowanie ruchu na stronę już nie wystarcza. Trzeba opracować atrakcyjną ofertę i komunikację pod kątem tego jak nasza firma może pomóc klientom. Ponieważ nadal wiele firm nie stosuje tak kompleksowych działań SEO. Dla wielu firm szersze spojrzenie na SEO to szansa na wybycie się wyżej, pomimo że dziś mogą być dopiero na początku drogi w zakresie budowy obecności lokalnej w wyszukiwarce.

Zwiększ Widoczność Lokalną w Internecie - BusinessWeb

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *