Menu

Czy strona internetowa Twojej małej firmy zawiera to czego szukają Klienci?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

W poprzednim artykule na naszym Blogu staraliśmy się Tobie przybliżyć temat Planera Słów Kluczowych  i jego roli w zdobywaniu wiedzy o tym, co szukają Klienci w Internecie. Jeżeli masz zakończoną analizę słów, to warto wykonać następny krok – dostosować stronę internetową do wyników Twojej analizy.

Temat nie jest prosty, nasze doświadczenie pokazuje, że dla wielu właścicieli firm zmiany na stronie internetowej są często trudne. Niemniej jednak, aby poprawić swoją widoczność w Internecie często bywają niezbędne.

Jak umieszczać wybrane słowa kluczowe na stronie internetowej?

Już za chwilę zdradzimy Ci skuteczne przepisy na to, jak opisać ofertę swojej małej firmy, w taki sposób, aby w najwyższym stopniu spełnić oczekiwania klientów, a jednocześnie wszelkie wymagania pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że Google bierze pod uwagę nie tylko słowa kluczowe zamieszczone na stronie głównej, lecz również każdej poszczególnej podstronie. Skuteczne pozycjonowanie będzie zatem możliwe tylko wówczas, jeżeli starannie podzielisz ofertę swojej firmy na kilka dedykowanych sekcji (podstron).

Dla każdego elementu oferty stwórz osobną stronę. Kontynuując nasz przykład architekta, powinniśmy stworzyć w menu strony osobną stronę dla „domów z wizją” i osobną na „projekty domów na zamówienie”. Podział oferty na poszczególne podstrony znacznie poprawia czytelność oferty. Jednocześnie dzięki takim zabiegom Google lepiej rozumie czego dotyczy Twój biznes i patrzy na Twoją stronę przyjaznym okiem.

JAK powinna być budowana nawigacja na stronie?

Struktura Menu na przykładzie oferty architekta może wyglądać w następujący sposób:

HOME
Oferta
     Usługa 1 (opis oferty wokół wybranego słowa kluczowego np. projektowanie domów na zamówienie)
     Usługa 2 (opis oferty wokół wybranego słowa kluczowego np. domy z wizją)
     Usługa 3 (inne słowo kluczowe)
BLOG
KONTAKT

Pamiętaj przy tym koniecznie, że zaplanowane wcześniej słowa kluczowe warto zamieścić zarówno w tytułach stron, opisach meta description (jeżeli nie masz strony opartej o system CMS, możesz tu potrzebować wsparcia osoby tworzącej stronę, ponieważ zmiany przeprowadza się w kodzie), w nagłówkach na stronie , a także samej treści podstron i w nazwie adresu url np. www.architekt.pl/domy-z-wizja. Wtedy w jasny sposób komunikujesz, co jest Twoją ofertą.

Nie jest przy tym wskazane powielanie poszczególnych słów kluczowych z różnych ofert na każdej podstronie. Musisz dać robotom Google jasno do zrozumienia, czego konkretnie dotyczy określona podstrona. Jeżeli będziesz umieszczać, na każdej stronie wszystkie słowa kluczowe, zarówno klient jak i Google nie będzie wiedział co właściwie jest Twoją ofertą. Nie będzie to pomocne w pozycjonowaniu strony jak i przekonaniu Klienta co do Twojej oferty.

Pamiętaj jednocześnie o tym, aby nie przesadzić z ilością słów kluczowych w opisach oferty. Nie chodzi tutaj bowiem o ilość, ale o jakość i prawidłowe ich rozmieszczenie. Muszą one koniecznie brzmieć naturalnie i nie być stosowane w sposób wymuszony. Tekst powinien być jak najbardziej wiarygodny i naturalny, bo przecież jest on przede wszystkim dla Klienta.
Dostosuj treści na stronie do tego kim są Twoi Klienci.

Czytelność oferty

Nie zapominaj ani na chwilę o tym, że strona internetowa stanowi wizytówkę Twojej firmy. Klienci zwykle w ciągu zaledwie 10 sekund oceniają, czy warto pozostać na stronie. Dlatego musisz starannie zadbać o jakość zamieszczanej treści tekstowej.

Treść na stronie powinna być zgodna z założeniami marketingu treści (content marketing). Chodzi w tym miejscu o to, aby dostosować przekaz jak najlepiej do potrzeb klientów odwiedzających Twoją stronę. Przede wszystkim, musisz więc zadbać o zrozumiały przekaz opisywanej oferty. Cóż z tego, że dasz popis swojej wiedzy posługując się specjalistycznym językiem, skoro będzie on czytelny wyłącznie dla wąskiej grupy branżowej, która może nie być Twoim Klientem. Opisując ofertę, staraj się więc używać języka Klienta.

Zadbaj również o to, aby potencjalny klient znalazł na Twojej stronie jasne odpowiedzi na nurtujące go pytania. Opisz poszczególne produkty językiem korzyści, prezentując odpowiednie benefity Twojej oferty! Przedstawiaj w atrakcyjny sposób zarówno cechy, zalety oraz korzyści, jakie może osiągnąć Klient, kiedy zdecyduje się dokonać zakupu właśnie u Ciebie. Tym samym zdołasz go przekonać, że to właśnie Twój produkt rozwiąże jego realne potrzeby. Z drugiej jednak strony staraj się być obiektywny i w ofercie postaraj się zawrzeć odpowiedzi na pytania, które nurtują klienta, a które potencjalnie mogą być przyczyną do rezygnacji z zakupu oferowanego przez Ciebie rozwiązania. Droga do sukcesu jest pokazanie się w oczach Klienta jako jego rzetelny i wiarygodny doradca, a nie ktoś kto chce mu za wszelką cenę sprzedać cokolwiek ze swojej oferty.

Podsumowanie:

Wprowadzając zmiany do strony internetowej ważne jest podzielenie Twojej oferty na jej elementy składowe, wcześniej sprawdzając czego Klienci szukają w Internecie i odpowiednio dostosowując teksty na stronie. Czytelnie podzielona oferta da Tobie nie tyko benefity w postaci lepszych pozycji w wyszukiwarce, ale również w lepszym odbiorze przez Klientów.

Ekstra Porada:

W pozycjonowaniu strony pomaga również ilość podstron jakie posiada Twoja strona i jak często jest na nich nowa treść. Najprostszym rozwiązaniem, aby to zrobić jest rozbudować stronę o Bloga i umieścić go w domenie strony np. www.architekt.pl/BLOG. Tworząc posty na Bloga nie tylko podzielisz się swoją wiedzą z Klientami, stawiając się w roli eksperta w swojej dziedzinie, ale również zapewnisz dużo nowych wartościowych treści na swojej stronie. Z czasem prowadzenia takich działań możesz liczyć na zwrot, w postaci większej ilości wejść na stronę z wyszukiwarki.

Przeczytaj również o :

pozyskiwanie leadów sprzedażowych
CRM Hubspot
Co to jest Inbound Marketing
Tworzenie oferty handlowej
Co to jest CRM
Tworzenie persony
Call To Action
Jak zrobić landing page
Kanały marketingowe

Podziel się z nami swoją opinią

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194