Menu

Cold calling – Zwiększ skuteczność zimnych telefonów B2B dzięki strategii Inbound Marketingu

zimne telefony cold call
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 5 minut

Spośród wielu sposobów dotarcia do nowych klientów, cold calling budzi najwięcej obaw wśród marketingowców. Zimne telefony są przez klientów uznawane za nachalne, często spotykamy się z odmową, a czasem z nieuprzejmością osób je odbierających.  Jest to również czasochłonne zajęcie – czasami trzeba wykonać nawet kilkanaście połączeń, żeby dotrzeć do osoby, której szukamy. Ostateczne wyniki naszych działań mogą zniechęcać – wskaźnik oddzwaniania czasami bywa często niższy niż 1%. Z kolei tylko 18% marketerów twierdzi, że metody outbound dostarczają leady sprzedażowe najwyższej jakości.

Nie zapowiada się jednak, by cold calling jako strategia marketingowa miały zniknąć jako jedna z form sprzedaży B2B. Dlaczego? Ponieważ sprzedaż to gra liczb, a im więcej źródeł klientów posiadamy tym większe szanse na zakończenie naszych działań sukcesem.

Jak można usprawnić proces zimnych telefonów aby był on efektywny i bardziej skuteczny? Należy wykorzystać strategię inbound marketingu. Poniżej omówimy jak to zrobić.

Zwiększ skuteczność zimnych telefonów dowiadując się więcej o swoich potencjalnych Klientach. Zacznij od przyciągnięcia ich uwagi.

Twoja strategia zimnych telefonów w obszarach B2B powinna rozpocząć się od poszukiwania potencjalnych klientów. Po co dzwonić do losowych firm, jeśli możesz dzwonić do tych, o których posiadasz informację  że są zainteresowane Twoją ofertą? Skieruj ich zainteresowanie na swoją witrynę www. Dzięki rozwiązaniom jak Hubspot Marketing Hub oraz HubSpot Sales Hub możesz zebrać informację o tym co Klienci oglądają na Twojej stronie i jaką częścią oferty się interesują– możesz to zrobić na wiele sposobów.

Cold Calling – poznaj 6 sposobów na ocieplenie kontaktu

Blog firmowy B2B

Pisanie artykułów eksperckich na blogu firmowym jest stałą częścią kompleksowej strategii inbound marketingu , ponieważ pracują one na zainteresowanie naszych klientów B2B cały czas (po warunkiem ich dobrego wypozycjonowania w wyszukiwarce). Dobrze napisany artykuł przyciąga uwagę i ruch na Twoją stronę. Pomaga również budować relacje. Upewnij się, że Twoje treści są angażujące i dopasowane do konkretnej grupy docelowej i persony, a nagłówki na tyle ciekawe, by skupić uwagę czytającego. Zwróć też uwagę, by używać odpowiednich słów kluczowych, mających na celu zwiększenie widoczności Twojego artykułu w wyszukiwarce. Pomyśl o tym, co robi Twoja firma i czym się wyróżnia. Użyj słów kluczowych wokół Twojej branży, produktów i usług i tego w jaki sposób szukają ich Klienci w Internecie. Użyj narzędzi takich jak Ubersuggest czy Planer słów kluczowych w Google Ads, aby znaleźć najbardziej popularne słowa kluczowe. Statystycznie tylko 29% osób chce rozmawiać ze sprzedawcą by dowiedzieć się więcej o produkcie, podczas gdy 62% szuka informacji o produkcie w Internecie.

Gościnne wpisy blogowe na blogach branżowych kierowanych do Klientów B2B

Oczywiście na naszym blogu powinniśmy publikować zawsze świetne treści, jednak warto  skierować  część z naszych treści  również na inne blogi. Dlaczego? Ponieważ jeśli Twój artykuł trafi na odpowiedni blog, który jest czytany przez Twoich potencjalnych Klientów, możesz dotrzeć ze  swoją  treścią (a więc także swoją ofertę) do szerszej publiczności, zbudować dobre linki do strony, zdobyć autorytet oraz zwiększyć ruch na swojej stronie. Blogowanie gościnne korzysta z popularności innych blogów by zwiększyć odbiorców na Twojej stronie internetowej.

Aby zacząć, poszukaj blogów popularnych w Twojej branży i odwiedzanych przez klientów z twojej grupy docelowej np. na platformie Whitepress. Najbardziej istotnym aspektem jest duży ruch na tych witrynach oraz czy są tam nasi Klienci – naszym celem jest dotarcie do jak największej liczby Internautów.

Działania sprzedażowe B2B z wykorzystaniem Social Media takich jak Facebook czy LinkedIn

Wiele osób uważa że w mediach społecznościowych jak Facebook nie ma klientów B2B. Nie jest to prawdą i dzięki temu możesz nadal ominąć konkurencję i zbudować tam skuteczny kanał pozyskania Klienta. Media społecznościowe to także LinkedIn, który dzięki rozwiązaniom jak Sales Navigator umożliwia precyzyjne dotarcie do dowolnej osoby, z dowolnej branży.

Media społecznościowe to miejsce w którym musisz być stale obecny, gdzie musisz być obecny – ponieważ są tam Twoi potencjalni Klineci! By mieć pewność, że używasz social mediów zgodnie ze strategią inbound marketingu, upewnij się, że:

  • posiadasz przyciski udostępnienia na swojej stronie, dzięki czemu czytelnik będzie miał możliwość przekazać Twoje treści swoim znajomym czy obserwującym – powiększając tym samym Twoje zasięgi
  • posiadaj stronę na Facebooku oraz LinkedIn. Według statystyk 74% użytkowników używa Facebooka do celów biznesowych – dlatego nie można ignorować potencjału tej platformy
  • używaj grafik, gdy udostępniasz treści w mediach społecznościowych – sam nagłówek i treść nigdy nie przyciągnie wzroku tak jak dobrze dobrane zdjęcie czy grafika
  • wykorzystaj Video – buduje ono spersonalizowane relacje z Klientami i jest najłatwiejszą metodą konsumpcji wiedzy
darmowa konsultacja zastosowania inbound marketing w firmie B2B

Webinar jako element dzielenia się wiedzą i angażowania Klientów B2B

Komunikacja za pomocą Video jest często bardziej preferowaną formą zdobywania wiedzy. Używaj darmowych webinarów, by zainteresować tych, którzy wolą poznawać nowe rzeczy w bardziej wizualny sposób. Twórz webinary i używaj postów i mediów społecznościowych, by je reklamować i przyciągać uwagę potencjalnych Klientów.

Klient odwiedził Twoją stronę? Czas zamienić jego wizytę na pozyskanie leada

Kiedy już ściągniesz ruch na swoją stronę, czas pozyskać z niego leady. Zachęcając czytelników do przekazania informacji kontaktowych, uzyskasz dostęp do osób, które są już wstępnie zaznajomione z Twoją marką i ofertą – telefon do nich na pewno nie będzie miał już tak „zimnego” charakteru.

Treści premium jako materiał zachęcający do pozostawienie informacji kontaktowych

Jak sprawić, by czytający chciał przekazać Ci informacje, których potrzebujesz? Oferując mu coś w zamian. Zazwyczaj jest to jakaś darmowa treść premium lub zniżka. Oto kilka przykładów ofert jakie możesz dostarczyć Klientom:

  • ebooki: dłuższy content w postaci ebooka lub poradnika zawsze dobrze się sprawdza. Upewnij się, że temat ebooka to coś, co rzeczywiście interesuje Twoich odbiorców, tak aby chcieli pozostawić swoje dane kontaktowe w formularzu.
  • kursy email: kurs dostarczany poprzez email to kolejny świetny pomysł na zebranie danych kontaktowych. Ponownie priorytetem jest skupienie się wokół tematu, który jest ważny dla odbiorców. Użyj dobrze skonstruowanego systemu automatycznych maili, który pomoże dostarczyć serię wiadomości do potencjalnych klientów B2B
  • zasoby: ludzie chętnie korzystają z rzeczy, które ułatwiają im życie. To mogą być np. checklisty, szablony, narzędzia czy kalkulatory – wszystko to, co jest przydatne i daje wartość przy planowaniu czy pracy
  • kupony i zniżki: sprzedajesz produkty lub usługi? Zachęć odbiorców do wypełnienia formularza oferując w zamian kod zniżkowy

Jak klienci mają trafić na Twoją ofertę? Bardzo ważnym elementem jest koncepcja Call to Action (CTA). Co to jest? Jest to zachęcenie potencjalnego klienta B2B do podjęcia konkretnego działania. Twój wpis blogowy nigdy nie będzie tak skuteczny w konwersji na pozyskanie leadów, dopóki nie zostanie rozbudowany o odpowiednie CTA np. w postaci bannerów zachęcających do przejścia na dedykowaną stronę (landing page), zawierającą możliwość pobrania danego e-booka czy zapisu na kurs e-mail.

Najczęściej w formularzu prosimy o adres email, jednak w tym przypadku chcemy zadzwonić do potencjalnego klienta, więc prosimy zarówno o email, jak i numer telefonu.

Możesz też zastosować inne działania aby pozyskać dane do ocieplenia  „zimnego” telefonu.

Wypróbuj:

  • Formularze typu opt-in – np. zapis na newsletter. To bardzo popularne i dające świetne efekty rozwiązanie. Umieść go w takim miejscu na stronie, by mieć pewność, że odwiedzający go nie przeoczy.
  • Landing page. Jeśli prosty formularz działa, cała strona może działać jeszcze lepiej. Stwórz landing page, który dostarczy informacje o Twojej firmie i ofercie i dołącz do niego formularz kontaktowy. Udostępnij link do landing page na swoich platformach w social mediach. Możesz także linkować do landing page w postach gościnnych na blogach. Aż 68% firm używa strategicznych landing page by pozyskać leady B2B.
  • Wezwania do działania CTA. Używaj przycisków lub linków z wezwaniem do działania w swoich artykułach i innych miejscach na stronie. Powiedz klientom, co chcesz, by zrobili – Zapisz się, Pozyskaj więcej leadów, Pobierz szablon, Uzyskaj zniżkę. To działa!

Użyj informacji, które posiadasz

Masz już informacje kontaktowe z formularza, więc czas na telefon, tak? Nie tak szybko!

Możesz zadzwonić od razu, ale warto najpierw dowiedzieć się trochę więcej o potencjalnym kliencie. Zobacz jego stronę internetową i przejrzyj kanały social media. Sprawdź, na jakim stanowisku pracuje ta osoba, jakie produkty i usługi oferuje firma, wstępnie rozpoznaj branżę i znajdź, co was łączy. Wykorzystaj do tego np. LinkedIn. Jeśli zdecydujesz się na rozmowę posiadając już te informacje, rozmowa będzie bardziej przyjazna, a osoba będzie bardziej otwarta, by mówić o swoich problemach.

Zimne telefony są często uznawane są za formę marketingu, której należy się obawiać, a jej efekty i tak będą mierne. Jednak jeśli odpowiednio się przygotujesz, mogą przynieść świetnych klientów. Miej pewność, że korzystasz z najlepszych rozwiązań strategii inbound marketingu, by trochę ‘ocieplić’ Twoje zimne telefony.

Cold calling – Zwiększ skuteczność zimnych telefonów B2B dzięki strategii Inbound Marketingu
Ocena artykułu 4 (80%) Głosów 1

Wyślij ten artykuł do znajomych na:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
darmowa konsultacja zastosowania inbound marketing w firmie B2B

Zwiększ efektywność i skuteczność Twojej sprzedaży

Poznamy Twoje problemy i wyzwania, zaproponujemy działania które mogą poprawić efektywność sprzedaży Twojej firmy. Poznanie Twojej firmy jest kluczowe do zaproponowania Ci działań, dostarczających konkretne i mierzalne rezultaty. 

Poznaj nasz zespół.

Popraw swój biznes na +.

Podziel się z nami swoją opinią

3 komentarze do “Cold calling – Zwiększ skuteczność zimnych telefonów B2B dzięki strategii Inbound Marketingu”

  1. Macie rację – zimny telefon mimo, że często irytujący, nie wyjdzie z obiegu. Potencjał mediów społecznościowych jest mi znany i sam go wykorzystuję. Mam konta firmowe na Facebooku, Instagramie i Printereście. Korzystam z nich pod względem reklamy i pozyskiwania klientów. Zaciekawił mnie jednak LinkedIn. Oczywiście znam, ale nie pomyślałbym o nim jako potencjalnym źródle klientów.

  2. U nas cold calling to podstawowe źródło kontaktu z klientem i nie zapowiada się, żeby w tym temacie zaszły jakieś wielkie zmiany. Staramy się ocieplać wizerunek personalizując schemat rozmowy pod konkretnego klienta. Wasze sposoby ocieplania wizerunku brzmią ciekawie.

  3. Zimne telefony to trudny i problematyczny temat dla sprzedawców. Ich skuteczność rzeczywiście jest bardzo niska, co demotywuje do dalszych działań. Już od jakiegoś czasu przestaliśmy dzwonić do losowo wybranych firm. Skupiamy się tylko na tych, którzy mogliby być zainteresowani naszymi produktami.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesowe wsparcie dla Twojej Firmy. Dostarczamy szeroki zakres usług marketingowych.

Kontakt

BusinessWeb
Pileckiego 104/25, Warszawa
Godziny Pracy:
Pon-Pt 8-17
Tel: 690 665 194