Co powinien zawierać formularz kontaktowy na stronie www, w celu zwiększenia pozyskiwania leadów

Ja stworzyć formularz internetowy na stronę www, który będzie konwertował
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Formularze kontaktowe wykorzystywane do zbierania danych, stanowią klucz do dobrze prosperującego landing page. Bez nich nie możliwe jest skuteczne pozyskiwanie leadów. Formularze doskonale sprawdzają się w miejscu, wymagającym zapisania się, subskrypcji lub pobrania pliku z ofertą.

Przedstawione w dalszej części wskazówki, pomogą Ci ulepszyć formularze w ramach posiadanych landing page.

Właściwa długość formularza kontaktowego na stronie WWW

Być może zastanawiasz się, jak dużej ilości informacji potrzebujesz do Twojego formularza kontaktowego? Nie ma jednak uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Rozsądne będzie zatem wymaganie od odwiedzających jedynie tych informacji, które są niezbędne podczas późniejszego kontaktu.

Im mniej pól do wypełnienia w formularzu kontaktowym, tym większa szansa na udaną konwersję. Dzieje się tak dlatego, że im dłuższy będzie formularz, tym trudniej zachęcić odwiedzających do jego wypełnienia. Dłuższy formularz angażuje większe nakłady czasowe, a nikt nie chce go niepotrzebnie tracić. Jednak z drugiej strony, im więcej pól do wypełnienia, tym lepsza będzie jakość uzyskanych leadów. Najlepszym sposobem na znalezienie optymalnej konfiguracji, jest jej wypróbowanie.

długość formularza kontaktowego na stronie www

Wysłać czy nie wysłać jako CTA formularza?

To jedno z najczęstszych pytań, zadawanych sobie przez odwiedzających stronę. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie wskaźnika konwersji, jest unikanie bezpośredniego określenia ,,Wyślij ” w formularzu.

Jeśli się nad tym zastanowić, nikt nie chce niczego ,,wysyłać”. Lepiej zatem zamienić takie sformułowanie na korzyść, którą można w zamian otrzymać.

Na przykład, jeśli formularz dotyczy krótkiego przewodnika, przycisk powinien mówić “Pobierz swój przewodnik”. Dobrze brzmią również sformułowania, typu ,,Zdobądź niezbędne dokumenty“, czy ,,Pobierz swój DARMOWY ebook” lub też ,,Zapisz się do newslettera”.

Kolejną pomocną wskazówką jest zadbanie, aby klawisz był duży i dobrze widoczny. Postaraj się też, aby wyglądał jak przycisk do kliknięcia.

czego unikać projektując formularz kontakty na stronie www

Tego unikaj – postaw na konkretne wezwanie do działania, dopasowane do tego co ma uzyskać klient.

Zredukuj niepewność klienta - pokazując gwarancje i inne elementy zwiększające bezpieczeństwo danych

Ludzie są obecnie bardziej odporni na pozostawianie wszędzie swoich danych, szczególnie w obawie przed niechcianym spamem. Istnieje jednak kilka elementów, które możesz dodać do formularza czy landing page, aby zredukować niechęć odwiedzających do jego wypełnienia.

  • Dodaj informację o ochronie danych (lub link do polityki prywatności) co upewni odwiedzających, że nie podzielisz się ich emailem lub go nie odsprzedasz.
  • Jeśli formularz wymaga prywatnych informacji, dołącz certyfikaty bezpieczeństwa, aby odwiedzający wiedzieli, że ich informacje są bezpieczne i podlegają ochronie.
  • Dodając referencje lub logo zadowolonej firmy, dajesz najlepszy dowód Twojej wiarygodności. Dla przykładu, jeśli Twoja oferta dotyczyła darmowej wersji próbnej, możesz dołączyć kilka referencji Klientów na temat jakości Twojego produktu czy usługi.
bezpieczeństwo danych w formularzu kontaktowym na stronie www

Przykład certyfikatów bezpieczeństwa umieszczonych na dole landing page.

Spraw, by formularz kontaktowy wyglądał na krótszy

Czasami ludzie nie chcą wypełnić formularza kontaktowego na stronie www, ponieważ „wygląda” na długi i czasochłonny. Jeśli więc Twój formularz składa się z wielu pól spraw, by wyglądał na krótszy, zmieniając jego ułożenie względem strony.

Dla przykładu, zmniejsz interlinię lub wyrównaj tytuły do lewej strony arkusza, co będzie wyglądało na krótszą treść. Jeśli formularz zajmuje mniej miejsca na stronie, sprawia wrażenie, że nie wymaga tak wielu danych do wypełnienia.

krótszy formularz kontaktowy jest lepszy na stronę www

Oba formularze zawierają taką samą ilość pól, ale wersja A może wyglądać na stronie na krótszą niż B.

Popraw sposób wykorzystania formularzy na swoich stronach, zwiększ liczbę pozyskiwanych leadów

Poznaj nasz proces pozyskiwania leadów, stosujący pokazane w przykładach zastosowania formularzy

Chcę pozyskać więcej leadów

Zwiększ efektywność i skuteczność Twojej sprzedaży

Skontaktuj się z nami
i wprowadź rozwiązania, które pozwolą Ci zamknąć więcej transakcji

Poznamy Twoje problemy i wyzwania, zaproponujemy działania które mogą poprawić efektywność sprzedaży Twojej firmy. Poznanie Twojej firmy jest kluczowe do zaproponowania Ci działań, dostarczających konkretne i mierzalne rezultaty. 

Poznaj nasz zespół.

Popraw swój biznes na +.

Spodobał Ci się nasz wpis?
Udostępnij go Twoim znajomym

Podziel się z nami swoją opinią

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *