Case study “Raportowanie sprzedaży trwa dłużej niż sama sprzedaż”

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

O firmie

Firma przeprowadza szkolenia dla odbiorców indywidualnych oraz firmowych. Szkolenia dla osób indywidualnych prowadzone są w formule otwartych spotkań oraz charakteryzują się dużą powtarzalnością oraz okresowością. Szkolenia dla firm planowane i przygotowywane są z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klienta. 

Wyzwania

Firma obsługuje wiele zapytań odnośnie kosztu oraz terminu szkoleń indywidualnych. Takie zapytania pochodzą z różnych źródeł: telefon, wiadomość email, czat, Messenger. Odpowiedzi na te krótkie pytania determinują uczestnictwo danego kontaktu w szkoleniu, a tym samym wygraną lub przegraną danej transakcji.

Proces sprzedaży jest bardzo krótki co powoduje, że czas poświęcony na niego potrafi być krótszy czas niż ten wymagany do zaraportowania danej transakcji. Klientowi brakowało rozeznania jak wiele z transakcji przegrywanych jest z danej przyczyny. Brak rejestracji danego kontaktu nie pozwalał również na powrót z ofertami kolejnych szkoleń.

Proces sprzedaży dla firm różni się od tego dla klientów indywidualnych złożonością, a przede wszystkim czasem poświęconym na badanie potrzeb i opracowaniem oferty.

„raportowanie sprzedaży trwa dłużej niż sama sprzedaż”

Rozwiązanie

Główna skrzynka mailowa firmy, czat ze strony firmowej oraz Messenger podpięliśmy do INBOX. Dzięki temu każdy kontakt, który rozpoczyna komunikację z firmą trafia do bazy danych i może być procesowany w późniejszym czasie.

Proces sprzedaży dla klientów indywidualnych składa się z dwóch etapów: wygrana i przegrana. Wszystkie kroki sprzedaży odbywają się w czasie jednej rozmowy telefonicznej lub na komunikatorze. Następnie z pozycji kontaktów tworzony jest DEAL zawierający wartość i rodzaj produktu. Zostaje od razu stworzony na wygranej lub przegranej.Jeżeli został przegrany podawany jest powód przegranej.

Proces sprzedaży dla firm posiada odrębny PIPELINE, który uwzględnia większą liczbę wymaganych do zamknięcia interakcji oraz aktywności. Dzięki temu można dokładnie śledzić na jakim etapie znajduje się dana transakcja. W przypadku przegranej raportowany jest jej powód.

Korzyści

Budowanie bazy klientów oraz potencjalnych klientów, po każdej komunikacji z danym kontaktem.

Raportowanie wszystkich transakcji – wygranych i przegranych.

Możliwość analizy najczęstszych powodów przegranych i wykonania konkretnych działań korekcyjnych.

Możliwość powrotu z nowymi ofertami do wcześniej zainteresowanych współpracą kontaktów.

New call-to-action