Case study “Nie mamy spójnego procesu generowania leadów”

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

O firmie

Klientem była platforma zakupowa, gdzie spotykają się kupcy i dostawcy, by prowadzić negocjacje handlowe. Kupujący wystawiają zapytania ofertowe i aukcje elektroniczne w celu otrzymania najlepszych ofert. 

Przetargi elektroniczne organizowane są przez firmy z sektora B2B, a także instytucje podlegające pod Prawo Zamówień Publicznych. Postępowania trwające są codziennie aktualizowane, dzięki czemu platforma zakupowa daje wiele możliwości pozyskania nowych klientów. Składanie ofert na platformie jest darmowe, dzięki czemu każdy dostawca może odnotować wzrost sprzedaży bez ponoszenia kosztów.

Wyzwania

Najważniejsze dla klienta było stworzenie oraz standaryzacja procesów marketingowych. Na drodze do tego celu stało jedno wyzwanie: dział marketingu liczył jedną osobę. Dlatego chodziło o wdrożenie prostych i dających szybkie efekty rozwiązań. Podejmowane wcześniej działania marketingowe nie miały regularnego charakteru i nie prowadziły do regularnego generowania i ocieplania leadów dla sprzedaży.

Potrzebne było rozwiązanie, które:

  • można szybko zaimplementować
  • nie jest skomplikowane, czyli czasochłonne w onboardingu
  • porządkuje kontakty i komunikację marketingową na podstawie prostych rozwiązań
  • nie jest drogie

HubSpot był odpowiedzią na te potrzeby, ale ustalenie skutecznego planu wdrożenia nowej platformy stanowiło wyzwanie dla jednej osoby w dziale marketingu.

Rozwiązanie

Firma zwróciła się do nas w celu uzyskania konsultacji i porady – jak szybko i skutecznie wdrożyć HubSpot a tym samym uporządkować działania marketingowe.

Działamy wg. zasady quick-win. Podchodzimy do wdrożeń tak, aby klient widział natychmiastową wartość i efekt, szczególnie jeśli po drugiej stronie jest tylko jedna osoba. 

Wdrożyliśmy regularne sprinty, czyli cotygodniowe sprawdzenie statusu prac oraz ich postępu. Konsultacje i wspólne rozwiązywanie problemów pozwoliło przekazać maksimum praktyki w krótkim czasie. W konsekwencji wspólnie przygotowaliśmy platformę do codziennej pracy, nie odpływając od bieżących zadań.

Korzyści

Firma przeszła transformację z pakietu Marketing Starter na Professional. Wspólnie zbudowaliśmy fundamenty dla pracy jednoosobowego działu, tak aby maksymalnie wykorzystać potencjał firmy. W efekcie:

komunikacja firmy została dostosowana do grup docelowych klientów

zbudowaliśmy kanał automatycznej komunikacji mailowej , dzięki funkcji Workflow HubSpota

skonfigurowaliśmy działania w taki sposób, aby możliwe było organizowanie cyklicznych webinarów/ eventów online od 200 do 2000 uczestników

przygotowana infrastruktura pomogła zbudować system subskrypcyjny dla czasopisma internetowego

stworzyliśmy możliwość zapanowania i efektywnego działania w wielu obszarach przez zaledwie jedną osobę w dziale marketingu

New call-to-action