Case study “Potrzebujemy więcej leadów”

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

O firmie

Firma działa w branży HR – dostarcza narzędzia i usługi w zakresie wsparcia rekrutacji, rozwoju i zwiększania zaangażowania pracowników. Współpracuje głównie z menedżerami działów HR, trenerami, coachami, dyrektorami sprzedaży, specjalistami ds. learning & development.

Wyzwania

Firma była obecna na polskim rynku od kilkunastu lat. W swojej ofercie miała sprawdzone produkty i usługi, z których skorzystało ponad 1500 organizacji. Głównym celem było pozyskiwanie nowych klientów za pomocą działań marketingowych

Dotychczas wykorzystywane narzędzia powodowały, że dane trzeba było przenosić ręcznie między różnymi platformami (osobne programy do landing page, newslettera, CRM, kampanii reklamowych). To powodowało marnowanie czasu i brak możliwości kompleksowej analizy kampanii marketingowych – nie było wiadomo, które konkretne działania przynosiły nowych klientów i jaki był mROI.

Potrzebne było rozwiązanie, które pozwoliłoby pracować marketingowi i sprzedaży na tych samych danych. HubSpot potencjalnie był odpowiedzią na te potrzeby, ale ustalenie skutecznego planu wdrożenia nowej platformy stanowiło spore wyzwanie. Nie było wiadomo do końca od czego zacząć i potrzebne były odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Jak prawidłowo przenieść dane kilku tysięcy kontaktów?
  • Jak i kiedy wdrożyć zespół?
  • Ile to zajmie czasu?
    Czy to dobry moment na tak dużą zmianę?
  • Jak efektywnie wykorzystać funkcje nowej platformy?

„potrzebujemy więcej leadów”

Rozwiązanie

Firma zwróciła się do nas w celu uzyskania konsultacji i porady – jak szybko i skutecznie wdrożyć HubSpot. Po pierwsze – zapewniliśmy, że nie musi to trwać miesiącami. Wspólnie rozpisaliśmy plan działań na najbliższe tygodnie – co należy zrobić krok po kroku, aby wdrożenie się udało. Obejmował takie elementy jak:

  • wybór odpowiednich parametrów licencji HubSpot
    przeniesienie bazy danych,
  • integracja ze stroną www,
  • ustawienia ochrony danych osobowych (RODO),
  • konfiguracja działań marketingowych (obsługa newslettera, langing page, formularzy kontaktowych)
  • przygotowanie platformy do codziennej pracy poszczególnych działów firmy (sprzedaż, obsługa klienta, marketing)

Zespół zaczął w pełni działać na HubSpot po miesiącu od momentu rozpoczęcia prac wdrożeniowych. Firma postanowiła samodzielnie wdrażać swoich pracowników do nowej platformy, jednak po jakimś czasie okazało się, że korzystanie z niej stwarza nowe problemy. 

Nie było np. jasne, z których funkcji dokładnie ma korzystać sprzedaż i na jakim etapie ma zacząć kontaktować się z nowymi leadami z działań marketingowych. Wykonaliśmy audyt wdrożenia i ustaliliśmy, że przeprowadzimy kilka warsztatów, których efektem będzie opracowanie spójnego procesu marketingowego i sprzedażowego.

Korzyści

Skrócenie czasu wdrożenia z kilku miesięcy do kilku tygodni

Oszczędność czasu potrzebnego na ręczne przenoszenie danych między różnymi narzędziami

Automatyzacja segmentacji bazy danych oraz działań marketingowych w podstawowym zakresie (zapis na newsletter, pobranie ebooka, zapis na webinar, wysyłka newslettera)

Umożliwienie sprzedaży skupienie się tylko na istotnych kontaktach

Uporządkowanie bazy danych

Uporządkowanie procesu marketingowego i sprzedażowego

Umożliwienie płynnego przepływu informacji pomiędzy osobami z marketingu i sprzedaży w ramach obsługi poszczególnych potencjalnych klientów

Umożliwienie zobaczenia, które działania marketingowe przynoszą największy skutek, przez co możliwe było zoptymalizowanie kosztów reklamowych

New call-to-action