Case study “Chcemy wyjść z ofertą na rynki zagraniczne”

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

O firmie

Firma dostarczająca profesjonalne i kompleksowe rozwiązania informatyczne dla instytucji finansowych w Polsce i za granicą. Współpracuje głównie z funduszami inwestycyjnymi, funduszami emerytalnymi, firmami ubezpieczeniowymi i bankami. 

Wyzwania

Firma chcąc wyjść ze swoją ofertą na rynki zagraniczne w ramach Unii Europejskiej, potrzebowała pomocy w przeprowadzeniu analizy potencjału w kanale online w poszczególnych krajach oraz w ramach potencjału zainteresowania poszczególnymi produktami oraz rozwiązaniami, które oferuje. W analizie tej ważnym elementem było wskazanie i wykazanie zakresu aktywności głównych konkurentów, którzy działali na poszczególnych rynkach. 

Ze względu na szeroki zakres potencjalnych działań dział marketingu potrzebował wsparcia i narzędzi, które pozwoliłyby efektywniej monitorować skuteczność podejmowanych działań. Dodatkowo ze względu na ograniczenia personalne (dział marketingu reprezentowany był przez jedną osobę) ważnym elementem była konieczność automatyzacji działań, w celu wykluczenia wielu rutynowych, powtarzalnych czynności. 

 

„chcemy wyjść z ofertą na rynki zagraniczne”

Rozwiązanie

Pierwszym krokiem było przeprowadzenie analizy rynku w krajach Unii Europejskiej. Po zapoznaniu się z wynikami firma wybrała kraje z największym potencjałem, na które zdecydowała się wejść ze swoją ofertą. W tym celu osoba z marketingu potrzebowała naszego wsparcia przy stworzenie strategii komunikacji i wytworzeniu materiałów do promocji swoich rozwiązań na tych rynkach. 

Kolejnym krokiem było opracowanie strategii komunikacji marketingowej w ramach przygotowania wszystkich materiałów jakie powinny zostać w niej wykorzystane czyli np: ebooków, mailingów, komunikatów reklamowych, strategii social media. Jednocześnie wszystkie działania marketingowe otrzymały wsparcie w ramach wdrożenia HubSpot Marketing Pro, dzięki którym ich bieżące śledzenie i  monitoring efektywności stał się szybszy i bardziej skuteczny.

W ramach naszej współpracy BusinessWeb został zaangażowany w proces tworzenia docelowych materiałów uwzględnionych w strategii oraz prowadzenia kampanii reklamowych, których celem jest pozyskiwanie leadów. Tym samym na bazie tej współpracy powstały docelowe artykuły blogowe, ebooki, landing pages, mailingi i inne materiały uwzględnione w wypracowanej koncepcji działania. .

Korzyści

Firma osiągnęła swój cel wejścia na dodatkowe rynki zagraniczne ze swoją ofertą.

Jednoosobowy dział marketingu otrzymał wsparcie, które pozwoliło mu na efektywne prowadzenie szeroko zakrojonych działań marketingowych.

Wiele czynności zostało zautomatyzowanych dzięki rozwiązaniom dostępnym w ramach HubSpot Marketing PRO co pozwoliło pracownikowi marketingu sprawnie realizować założenia wypracowanej strategii i efektywnie zarządzać podjętymi w jej zakresie działaniami.

Poprzez integracje narzędzi marketingowych i systemów reklamowych w HubSpot kompleksowe raporty marketingowe, przedstawiają wyczerpujące dane, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane do podejmowania świadomych decyzji biznesowych.

New call-to-action