Automatyzacja i raportowanie sprzedaży HubSpot Sales PRO- Case Study Ziemia Inwestycje

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 2 minut

O firmie

Ziemia Inwestycje oferuje możliwość zakupu uzbrojonej działki w atrakcyjnych miejscach w Polsce. Dzięki długoletniemu doświadczeniu można mieć pewność, że zaraz po zakupie ziemi, będzie można rozpocząć budowę wymarzonego domu w ciekawej lokalizacji. Każda działka ma przyłączone media (prąd i wodę) w cenie zakupu.

Inwestycja w ziemię to niemal pewny zwrot kapitału – na przestrzeni lat widzimy nieprzerwany wzrost wartości w całym kraju. W Polsce ceny działek są sporo niższe od średniej w Europie i cały czas rosną. Za kilka lat wartość działki będzie jeszcze wyższa.

Wyzwania

Dział sprzedaży w Ziemia Inwestycje działał, ale był nieprzystosowany do skali – pojawiało się bardzo dużo potencjalnie zainteresowanych klientów, ale bez dobrego systemu i automatyzacji procesów firma nie była w stanie ich obsłużyć. Proces sprzedaży był realizowany na kilku niezależnych narzędziach, więc ciężko było go kontrolować i wydajnie raportować. Czynności sprzedażowe były bardzo czasochłonne.

Ponieważ sprzedawcy musieli codziennie kontaktować się z nowymi leadami, powrót do wcześniejszych klientów był utrudniony – zarówno przez brak czasu (poświęconego na rutynowe, powtarzalne zadania), jak i brak procesu. Nawet najlepsi sprzedawcy potrzebują odpowiednich narzędzi. W końcu prowadzenie sprzedaży w Excelu i na telefonie musiało się skończyć i trzeba było wdrożyć system, który da więcej możliwości.

Rozwiązanie

Wspólnie wypracowaliśmy proces sprzedaży, który bazował na sprawdzonych praktykach oraz możliwościach rozwiązania HubSpot Sales Hub w wersji Professional. Skonfigurowaliśmy system i zbudowaliśmy automatyczny Workflow. Bardzo wiele żmudnych codziennych zadań zostało zautomatyzowanych. Wszystkie leady trafiają do prostego, wydajnego i automatycznego procesu sprzedażowego w HubSpot.

W zakresie automatyzacji procesów sprzedaży wdrożyliśmy:

  • Automatycznie zakładanie transakcji w HubSpot CRM z kampanii reklamowych
  • Automatyczne przydzielanie zadań do pracowników
  • Kontrola follow up komunikacji sprzedażowej

Dzięki rozszerzonej licencji, stworzyliśmy także dedykowane raporty, aby przejrzyście pokazywać wyniki i aktywności każdego sprzedawcy. Możemy zobaczyć, jak wygląda konwersja kolejnego kroku sprzedażowego dla każdej inwestycji. Stworzyliśmy Dashboardy, które pokazują najważniejsze standardowe i dedykowane raporty, aby mieć je wszystkie w jednym miejscu, zależnie od tego, co chcemy monitorować – wystarczy codzienny rzut oka na odpowiedni Dashboard, by wiedzieć, co dzieje się w firmie.

Automatyzacja sprzedaży i dedykowane raportowanie przyniosły następujące korzyści:

Zwiększenie skuteczności sprzedaży poprzez koncentrację pracowników na zadaniach stricte sprzedażowych, a nie administracyjnych

Zwiększenie wolumenu obsługiwanego przez zespół sprzedażowy dotychczasowym personelem

Zwiększenie przejrzystości procesów sprzedażowych

Eliminacja rutynowych czynności poprzez automatyzację

Maksymalne uproszczenie raportowania, jak również wgląd w aktywności sprzedawców

Zobacz więcej naszych Case Studies!

Poznaj jak podobny projekt możemy wdrożyć w Twojej organizacji

Wybierz dogodny dla Ciebie termin rozmowy