Wirtualny dział marketingu wsparty HubSpot CRM – Case Study Optimatis

Przeczytanie artykułu zajmie Ci: 3 minut

O firmie

OPTIMATIS wspiera firmy w 3 obszarach – budowa nowoczesnego IT, efektywne procesy biznesowe dzięki ofercie Smart Office oraz narzędzia niezbędne do efektywnego funkcjonowania (Jira oraz Smart Desk).

Tym, co wyróżnia Optimatis wśród innych firm z branży IT, jest fakt, że łączy wiedzę technologiczną ze znajomością procesów biznesowych i metodyk. Optimatis jest partnerem Atlassiana i specjalizuje się we wdrażaniu jego rozwiązań tak, aby pomagały osiągać firmom konkretne cele biznesowe. Optimatis zrealizował już kilkadziesiąt projektów w firmach z różnych branż (szczegóły można poznać tutaj).

Każdy CIO współpracujący z Optimatis może być pewien, że jego dział IT będzie działał efektywniej i w pełni wspierał biznes.

Każdy menadżer biznesowy korzystający z pomocy Optimatis w ramach usprawnień procesów biznesowych otrzyma nowoczesne rozwiązania umożliwiające automatyzację procesów, obsługę zgłoszeń pracowników i klientów.

Wyzwania

Optimatis posiada bardzo dużą wiedzę ekspercką z obszaru zarządzania IT. Jednak w tej  branży każdego dnia pojawiają się nowe rozwiązania. Konieczne było więc wypracowanie efektywnych procesów dzielenia się wiedzą z grupą docelową. 

Kluczowymi celami były:

  • zwiększenie zainteresowania ofertą Optimatis,
  • pokazanie praktycznych aspektów pracy z firmą,
  • pokreślenie umiejętności i doświadczenia firmy.

Promocja oferty Optimatis wymagała zbudowania nowych kanałów pozyskiwania klientów poprzez działania w sieci.

Jednocześnie w Optimatis nie było odpowiedniej komórki zajmującej się marketingiem i firma szukała sposobu, aby szybko i skutecznie zbudować ten obszar. Wyzwaniem było jednak zatrudnienie osoby, która zna specyfikę produktów i usług Optimatis, a jednocześnie ma wiedzę z zakresu marketingu internetowego.

Rozwiązanie

Rozpoczęliśmy współpracę od poznania firmy, jej oferty i klientów.

Przeprowadzona przez BusinessWeb analiza grup odbiorców, pomogła ustalić kierunki komunikacji i planowanie działań internetowych.

Następnie stworzyliśmy odpowiednią infrastrukturę i procesy obejmujące działania marketingu i sprzedaży.

  1. Zorganizowaliśmy obszar działań marketingowych firmy obejmujący regularne comiesięczne planowanie działań oraz zapewniliśmy zasoby, aby plan realizować.
  2. Monitorowaliśmy działania marketingowe.
  3. Utworzyliśmy strategię treści i pozyskania klientów z jej pomocą:
    • Zapewniliśmy kalendarz redakcyjny postów LinkedIn wraz z wsparciem copywriterskim i graficznym.
    • Dostosowaliśmy do aktualnych potrzeb dotychczasowe eksperckie artykuły blogowe oraz opracowaliśmy strategię tworzenia nowych.
    • Uruchomiliśmy regularne kampanie mailingowe do segmentowanej bazy klientów, ocieplając relację z potencjalnymi klientami.
    • Zbudowaliśmy bazę wiedzy rozwiązań Optimatis na stronie internetowej (case study, ebooki, artykuły blogowe).
  1. Zapewniliśmy wspólne procesy marketingu i sprzedaży:
    • Zintegrowaliśmy procesy marketingu i sprzedaży w Optimatis dzięki pracy na tym samym CRM HubSpot.

Zbudowaliśmy też odpowiednią infrastrukturę pozyskiwania klientów B2B z internetu

Wdrożyliśmy HubSpot Marketing Hub Starter

Uzyskaliśmy czytelną informację o działaniach marketingowych oraz integracji procesów marketingowych i sprzedażowych.

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nową stronę internetową www.optimatis.pl

Strona komunikuje ofertę firmy oraz bibliotekę wiedzy Optimatis.

Stworzyliśmy system pozyskiwania leadów za pomocą eksperckich treści w postaci 6 różnych ebooków

Zapewniliśmy ich pełne opracowanie graficzne oraz promocję w kanałach social media.

Korzyści

Budowa odpowiedniej infrastruktury działań marketingowych i sprzedażowych przyniosła następujące korzyści:

Zbudowaliśmy nowy kanał pozyskiwania leadów oparty o eksperckie treści oraz działania w internecie.

Zwiększyliśmy ilość spotkań handlowych oraz transakcji z nowymi klientami nie znającymi dotychczas oferty Optimatis.

Poprawiliśmy widoczność Optimatis wśród firm z grupy docelowej, prezentując wiedzę Optimatis i zrealizowane projekty.

Uruchomiliśmy CRM HubSpot i uzyskaliśmy informację, czy procesy sprzedaży i marketingu są skuteczne.

Odciążyliśmy CEO firmy od angażowania się w bieżącą obsługę działań marketingowych, przez co uzyskał więcej czasu działania związane z business developmentem.

Zobacz więcej naszych Case Studies!

Poznaj jak podobny projekt możemy wdrożyć w Twojej organizacji

Wybierz dogodny dla Ciebie termin rozmowy